Thursday , 1 December 2022

Έρχεται το ελαστικό ωράριο εργασίας, το ψηφιακό ωράριο και η άδεια πατρότητας

Με επίκεντρο το ελαστικό ωράριο, το σχέδιο νόμου με τις σαρωτικές αλλαγές στην αγορά εργασίας που παρουσιάστηκε χθες στο υπουργικό συμβούλιο αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση στα μέσα Νοεμβρίου.

Η λεγόμενη διευθέτηση του χρόνου εργασίας θα δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να απασχολούν τους εργαζόμενους έως 10 ώρες την ημέρα κατά μέγιστο χωρίς πρόσθετη αμοιβή κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης. Οι επιπλέον ώρες θα «επιστρέφονται» στους εργαζόμενους εντός του ίδιου 6μήνου με τη μορφή μειωμένου ωραρίου ή ρεπό ή ημερών άδειας.

Το πράσινο φως για τους συμψηφισμούς των ωρών υπερεργασίας ή υπερωρίας με μείωση εργάσιμου χρόνου σε άλλη χρονική στιγμή εντός 6μήνου θα μπορεί να δίνει το Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας, μετά από προσφυγή του εργοδότη, αν δεν είναι εφικτό να υπογραφεί επιχειρησιακή σύμβαση. Το ΑΣΕ θα εξετάζει τις προϋποθέσεις και θα εγκρίνει ή θα απορρίπτει την αίτηση.

Προβλέπεται επίσης η αύξηση του πλαφόν των επιτρεπόμενων υπερωριών, η καθιέρωση ψηφιακού ωραρίου και ψηφιακής κάρτας εργασίας, ο εξορθολογισμός της χρήσης και του κόστους των υπερωριών, η οριοθέτηση της τηλεργασίας, η μεταφορά της αρμοδιότητας της διευθέτησης των εργατικών διαφορών από το ΣΕΠΕ στον ΟΜΕΔ καθώς και η καθιέρωση άδειας πατρότητας 14 ημερών.

Όπως επεσήμανε ο Υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης με το φηφιακό ωράριο και την ηλεκτρονική κάρτα εργασίας “αναβαθμίζονται και απλοποιούνται οι διαδικασίες στο Πληροφοριακό Σύστημα «Εργάνη ΙΙ», προκειμένου να περιοριστούν η γραφειοκρατία, η υποδηλωμένη εργασία και η καταστρατήγηση της εργατικής νομοθεσίας”

Με τα δύο αυτά μέτρα εκτιμάται ότι θα έχουν σημαντικά οφέλη περισσότερες από 257.000 επιχειρήσεις λόγω της μείωσης της γραφειοκρατίας και του λειτουργικού κόστους, αλλά και περισσότεροι από 2 εκατομμύρια εργαζόμενοι μέσω της πλήρους καταγραφής των υπερωριών και του περιορισμού της μερικής απασχόλησης.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *