Ανησυχία για τις ελληνικές εξαγωγές λόγω του προβλήματος στη διώρυγα του Σουέζ

Ανησυχία για τις ελληνικές εξαγωγές λόγω του προβλήματος στη διώρυγα του Σουέζ

121
SHARE

Δύσκολες ημέρες περιμένουν και τις ελληνικές εξαγωγές, λόγω του προβλήματος του “φρακαρίσματος” της διώρυγας του Σουέζ και μάλιστα στις αμέσως προσεχείς ημέρες. Μέχρις στιγμής, όπως επισημάνθηκε στο thesseconomy,gr από τον Σύλλογο Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, η κίνηση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν έχει επηρεαστεί ιδιαίτερα, λόγω του ότι τα πλοία που περνούν από το Σουέζ δεν έρχονται απευθείας εδώ αλλά πρώτα δένουν σε άλλα λιμάνια, όπως λ.χ. στον Πειραιά, αλλά μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα θα φτάσουν τα προβλήματα και στη Θεσσαλονίκη, καθώς θα αρχίσουν να συσσωρεύονται τα προς εξαγωγή containers, που δεν θα μπορούν να φορτωθούν σε πλοία, αφού αυτά δεν θα έχουν έρθει.

Υπενθυμίζεται ότι το πρόβλημα φρακαρίσματος της διώρυγας του Σουέζ από μεγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έλαβε χώρα πριν από επτά ημέρες. Σήμερα το πρωί οι αρχές της Αιγύπτου γνωστοποίησαν ότι το πλοίο έχει επανέλθει κατά το 80% στη σωστή κατεύθυνση. Ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Οσάμα Ράμπια, ανέφερε περαιτέρω ότι η πρύμνη του σκάφος “απομακρύνθηκε κατά 102 μέτρα από την όχθη ενώ απείχε μόλις τέσσερα μέτρα” και ότι οι ελιγμοί ώστε το πλοίο να πλεύσει ξανά θα ξανάρχιζαν όταν η ροή του νερού θα αυξηθεί εκ νέου, από τις 11:30 (τοπική ώρα και ώρα Ελλάδας) και εξής, εξηγώντας πως το νερό πρέπει να φθάσει σε επαρκές επίπεδο ώστε να “πλεύσει ξανά πλήρως το σκάφος κατά τρόπο ώστε να επανατοποθετηθεί στο μέσον της θαλάσσιας οδού”.

Πιο έντονα προβλήματα αναμένεται να προκύψουν όταν απελευθερωθεί η διώρυγα και σπεύσουν μαζεμένα τα πλοία στο λιμάνι, οπότε θα χρειάζεται να δουλεύει ο ΟΛΘ 24 ώρες το 24ωρο, κάτι όμως που ούτως ή άλλως γίνεται και χωρίς τέτοιες ειδικές συνθήκες. Η αποκατάσταση της κίνησης αναμένεται, σύμφωνα με τους ναυτικούς πράκτορες, να κρατήσει τουλάχιστον έναν μήνα από τη στιγμή που θα ξανανοίξει η διώρυγα.

Στο μεταξύ, τα πλοία που αναμένουν εκατέρωθεν της διώρυγας είναι 327 (!), μεταξύ των οποίων – σύμφωνα με δηλώσεις του Έλληνα υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ.Πλακιωτάκη – και 16 ελληνικά. Ο κ.Πλακιωτάκης επισήμανε, επίσης, πως το ελληνικό υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών προσέφερε από την πρώτη στιγμή βοήθεια στην Αίγυπτο, σε συνεργασία με την Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών.

LEAVE A REPLY