Wednesday , 24 April 2024

Αντιδρούν οι Ναυτικοί Πράκτορες της Θεσσαλονίκης στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων του ΟΛΘ

Κατηγορηματική αντίθεση με την απόφαση των σωματείων των εργαζομένων του ΟΛΘ να προβούν από αύριο, Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου, σε κινητοποιήσεις, με τη μορφή της αποχής από υπερωρίες και εργασία τα Σαββατοκύριακα εκφράζει ο Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης (Σ.Ν.Π.Θ.), κρούοντας κώδωνα κινδύνου για τις αρνητικές επιδράσεις που θα έχουν αυτές στο λιμάνι και τον κίνδυνο απώλειας πελατών και φορτίων, αλλά ακόμη και για τους εργαζόμενους των εταιρειών-χρηστών του λιμανιού, όπως έχει γίνει στο παρελθόν.

Ο Σ.Ν.Π.Θ. καλεί τους εργαζόμενους του ΟΛΘ να διεκδικήσουν δικαστικά όποια αιτήματα έχουν και να μην προβούν στις κινητοποιήσεις, τονίζοντας πως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι πλέον μια επιχείρηση που λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και τέτοιου είδους κινήσεις ανήκουν στο παρελθόν.

Υπενθυμίζεται ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ εξήγγειλαν τις εν λόγω κινητοποιήσεις με αιτήματα την ανάκληση της απόλυσης μιας υπαλλήλου που έγινε προ διμήνου και τη μετατροπή των συμβάσεων ορισμένου χρόνου εκατό και πλέον εργαζόμενων σε αορίστου χρόνου.

Στην ανακοίνωσή του ο Σ.Ν.Π.Θ. επισημαίνει σχετικά:

“Σύμφωνα με την ανακοίνωση των υπαλλήλων της ΟΛΘ ΑΕ αναφορικά με την αποχή από υπερωριακές εργασίες αρχής γενομένης από την Παρασκευή 06/09/2019, ως Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, χρήστες του λιμένος από τις αρχές του 19ου αιώνα, δηλώνουμε ότι είμαστε κάθετα αντίθετοι με αυτήν την απόφαση τους.

Είναι γνωστό σε όλους ότι ανέκαθεν ο Σύλλογος δεν συνηγορεί με αυτές τις πρακτικές οι οποίες λαβώνουν το λιμάνι ανεπανόρθωτα. Μαζί με το λιμάνι όμως λαβώνονται και οι επιχειρήσεις μας διότι η μείωση των φορτίων θα φέρει και μείωση των θέσεων εργασίας του προσωπικού μας.

Μεγάλος ο αγώνας μας για την επανάκαμψη του απολεσθέντος Βαλκανικού φορτίου από τις απεργίες του 2007-2008, το οποίο με τις νέες αναγγελθείσες κινητοποιήσεις, δυστυχώς θα απολεσθεί πάλι. Και δυστυχώς εμείς επωμιζόμαστε όλα τα αρνητικά αποτελέσματα στην διεθνή αγορά είτε αυτά είναι κόστος είτε φήμης.

Σίγουρα το ίδιο το λιμάνι και όλη η επιχειρηματική κοινότητα, δηλ. Ναυτ. πράκτορες, εκτελωνιστές, έμποροι, εισαγωγείς, εξαγωγείς, βιομηχανίες, βιοτεχνίες και όλοι οι εργαζόμενοι τους δεν θα έπρεπε να εξαρτώνται από τέτοιου είδους αποφάσεις της ΟΜΥΛΕ και να κλιμακώνεται η ένταση εναντίον της εργασιακής ειρήνης παρασύροντας όλους τους εργαζόμενους σε δύσκολα μονοπάτια για θέματα όπως αναφέρονται στην ανακοίνωσή τους.

Αντί αυτής της κίνησής τους θα μπορούσαν να αποτανθούν στα Δικαστήρια για την επίλυση του θέματος. Δηλαδή για σοβαρότερα θέματα που ενδεχομένως προκύψουν τι μέλει γενέσθαι;

Μετά την ιδιωτικοποίηση το λιμάνι με την συνηγορία της Διοίκησης, των χρηστών και φυσικά των ίδιων των εργαζομένων βελτιώθηκε σημαντικά σε απόδοση και αποτελέσματα διακίνησης όγκου φορτίων και οικονομικά.

Δεν πρόκειται να απαγκιστρωθούμε από παλιές τακτικές που κωλυσιεργούν την πρόοδο του λιμένος; Παραμένουμε αγκιστρωμένοι σε διαδικασίες δημόσιου χαρακτήρα;

Τι μπορεί ενδεχομένως να κρύβεται σε μια απόφαση σαν αυτή και επιπλέον σε περίοδο εγκαινίων της Εκθέσεως;

Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη;

Το λιμάνι πλέον είναι μια επιχείρηση που λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και τέτοιου είδους κινήσεις ανήκουν στο παρελθόν που είχαμε την εντύπωση ότι είχε παρέλθει. Πρέπει αυτό το παρελθόν να αποταχθεί.

Σας καλούμε και προτείνουμε να επιδείξετε σωφροσύνη και να αποφευχθεί άμεσα μια τέτοια κίνηση για το καλό όλων, μεταξύ των οποίων είναι και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της ΟΛΘ ΑΕ”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *