Tuesday , 24 May 2022

Αύξηση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια παντού εκτός από τη…Θεσσαλονίκη-Επειδή πολύ απλά δεν έχει καμία σύνδεση….

Με αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που κυμαίνονται περίπου στο 10% με 12% έχουν προχωρήσει ήδη κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες από τις 18 Μαρτίου, ενώ η αύξηση αυτή σε κάποιες άλλες εταιρείες θα περάσει στα εισιτήρια από την 1η Απριλίου, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ολοένα αυξανόμενο λειτουργικό κόστος των πλοίων από τις αυξήσεις στις διεθνείς τιμές πετρελαίου, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Η Θεσσαλονίκη, πάντως, όπως επισημαίνεται στο Thesseconomy.gr από τους ναυτικούς πράκτορες δεν αντιμετωπίζει τέτοιο πρόβλημα προς το παρόν, γιατί πολύ “απλά”… δεν έχει επί του παρόντος καμία ενεργή ακτοπλοϊκή σύνδεση.

Όπως επισημαίνει, αναλυτικότερα, στο Thesseconomy.gr ο κ.Χάρης Καραχαρίσης, διευθύνων σύμβουλος του ναυτιλιακού πρακτορείου “Thess Ferry”-Χ.Καραχαρίσης, το θέμα στη Θεσσαλονίκη είναι πρώτα από όλα να έχουμε γραμμή, καθώς τον Οκτώβριο ο υπουργός Ναυτιλίας, κ.Πλακιωτάκης, είχε προαναγγείλει τη διενέργεια διαγωνισμού για τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες αλλά ο Μάρτιος έχει φτάσει ήδη στο τέλος του και ο εν λόγω διαγωνισμός δεν έχει ακόμη προκηρυχθεί. Πέρυσι η εν λόγω σύνδεση είχε ξεκινήσει στις 15 Ιουνίου και όπως τονίζει ο κ.Καραχαρίσης συγκέντρωσε έντονο ενδιαφέρον τόσο από τους Βορειοελλαδίτες, όσο και από Βαλκάνιους τουρίστες, καθώς γινόταν με ταχύπλοα οχηματαγωγά.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών ακτοπλοϊκών εταιρειών στο ΑΜΠΕ, ο τόνος πετρελαίου Fuel Oil (FO) για ένα συμβατικό πλοίο της ακτοπλοΐας, από τα 600 δολάρια που ήταν τον Δεκέμβριο του 2021, άγγιξε χθες 21/3/2022 περίπου τα 1.050 ευρώ, ενώ τα 750 δολάρια τον τόνο είχε αγγίξει φέτος στις 11/3 το καύσιμο υψηλής περιεκτικότητας σε θείο Fuel Oil (FO).

Το ναυτιλιακό καύσιμο MGO (για τα ταχύπλοα) marine diesel, που είναι διαφορετικό καύσιμο από αυτό που καταναλώνουν τα συμβατικά πλοία, άγγιξε στις 21/3/2002 τα 1.250 δολάρια τον τόνο, από 680 δολάρια τον Δεκέμβριο του 2021.

Ενδεικτικά τόνισαν ότι ένα πλοίο που κινείται στη γραμμή από Πειραιά για Κρήτη με Fuel Oil (FO), χρειάζεται αυτή τη στιγμή περίπου 40 τόνους καυσίμου το δρομολόγιο με κόστος περίπου 40.000 ευρώ, ενώ ένα πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Σαντορίνη χρειάζεται περίπου 70 τόνους καυσίμων για ένα δρομολόγιο, με κόστος 80.000 ευρώ.

Οι ακτοπλόοι

Ο σύνδεσμος των ακτοπλόων (ΣΕΕΝ), σε πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, πρότεινε μία συγκεκριμένη δέσμη μέτρων, ενώ ο αρμόδιος υπουργός δεσμεύθηκε να συζητήσει το θέμα με τα συναρμόδια υπουργεία.

Μεταξύ αυτών που προτάθηκε από τους ακτοπλόους, είναι η άμεση ενίσχυση της ρευστότητας των εταιρειών από αυτά που οφείλει το κράτος στις ακτοπλοϊκές εταιρείες από επιδοτούμενες γραμμές που έχουν ήδη εκτελεστεί, επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως έγινε και στη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, επιβολή πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στη μέση τιμή του περασμένου Δεκεμβρίου, μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από το 12% στο 6% και αύξηση κατά 30% στα μισθώματα για τις άγονες γραμμές μονοετούς διάρκειας.

Όλες οι άγονες γραμμές είναι ενταγμένες στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων

Στις μονοετείς 58 συμβάσεις για την κάλυψη άγονων γραμμών τα μισθώματα είναι συγκεκριμένα και δεν προβλέπεται ρήτρα καυσίμων, ωστόσο στις πολυετείς υπάρχει ρήτρα καυσίμων που αυτή τη στιγμή μεσοσταθμικά θα αγγίξει μία αύξηση στο 8,5% σε κάθε τόνο πετρελαίου.

Για τις πολυετείς συμβάσεις, που είναι 19 στον αριθμό, η αύξηση της επιδότησης λόγω των αυξήσεων στα καύσιμα θα γίνει αναδρομικά από 1/11/2021 και με απόφαση του αρμόδιου υπουργού Ναυτιλίας.

Οι ελεύθερες γραμμές αυτή τη στιγμή είναι πάνω από 200.

Πάντως, τα επιτελεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το ολοένα αυξανόμενο κόστος των ακτοπλοϊκών καυσίμων, έχουν ήδη προχωρήσει σε μειώσεις της ταχύτητας των πλοίων, σε συνένωση δρομολογίων, αλλά και σε αραίωση της συχνότητας των δρομολογίων.

Ήδη κάποιες εταιρείες προχώρησαν σε περικοπές δρομολόγιων που θεωρούν ότι δεν έχουν αυτή την περίοδο μεγάλη επιβατική κίνηση.

Ενδεικτικά κάποιες γραμμές στις οποίες έχει γίνει ήδη αύξηση στην τιμή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου από 18/3 είναι οι εξής:

– Πειραιάς-Πάρος, από τα 38,50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο οικονομικής θέσης στα 42,50 ευρώ

– Πειραιάς-Μύκονος, από τα 40 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 44 ευρώ

– Πειραιάς-Σύρος, από τα 35 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 38,50 ευρώ

– Πειραιάς-Πάτμος, από τα 43 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 47,50 ευρώ.

Ανάλογες αυξήσεις περίπου 10% έχουν γίνει και στα οχήματα.

Ενδεικτικές είναι και οι αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που έχουν γίνει από κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες από 1/4/22.

– Στη γραμμή Ραφήνα-Άνδρος: Από τα 20,50 ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) που είναι σήμερα, ανεβαίνει στα 23 ευρώ, ενώ για το ΙΧ από 45 ευρώ που είναι τώρα, θα ανέλθει στα 48 ευρώ.

– Στη γραμμή Ραφήνα-Τήνος: Από 29 ευρώ που είναι το ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση), θα ανέλθει στα 32 ευρώ. Στο ίδιο δρομολόγιο το ΙΧ αυτοκίνητο που είναι σήμερα στα 60 ευρώ, θα ανέλθει στα 63 ευρώ.

– Στη γραμμή Ραφήνα-Μύκονος: Από τα 31 ευρώ το ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) που είναι σήμερα, θα ανέλθει στα 35 και το ΙΧ αυτοκίνητο από τα 67 ευρώ που είναι σήμερα θα ανέλθει στα 70 ευρώ.

Leave a Reply

Your email address will not be published.