Friday , 24 January 2025

Β. Ελλάδα: Αν και νωρίς ακόμη υπήρχε… κινητικότητα Βουλγάρων σε διάφορες περιοχές, μετά και την ένταξή τους στη Συνθήκη Σένγκεν

Βούλγαροι και Ρουμάνοι μπαίνουν πλέον στην Ελλάδα χωρίς κανέναν έλεγχο από το τελωνείο Προμαχώνα αλλά και από τους δύο συνοριακούς σταθμούς του Ορμενίου και του Κυπρίνου, γεγονός που αναμένεται ν’ αυξήσει την τουριστική επισκεψιμότητα από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες. Η ένταξη της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας στη ζώνη Σένγκεν ανοίγει νέους ορίζοντες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα, την οικονομία και τη συνεργασία στα Βαλκάνια. Η εξέλιξη σηματοδοτεί μια ιστορική στιγμή για τις δύο χώρες με τη διεύρυνση της ευρωπαϊκής συνεργασίας.

Η… κινητικότητα Βαλκάνιων στη Β. Ελλάδα
Η ένταξη των δύο χωρών στη ζώνη Σέγκεν λειτουργεί θετικά όσον αφορά τον τουρισμό και το εμπόριο προς την Ελλάδα, αφού ιδιαίτερα τα καλοκαίρια δημιουργούνταν πολλές φορές ουρές στα δυο συνοριακά σημεία του Έβρου ή στη Νυμφαία Ροδόπης και στον Προμαχώνα. Σύμφωνα με πληροφορίες του thesseconomy.gr, είναι ακόμη νωρίς να φανεί αν υπάρχει αύξηση της επισκεψιμότητας στη χώρα μας. Αν και από την Πρωτοχρονιά υπήρξε «κίνηση» ΙΧ αυτοκινήτων από Βαλκάνιους προς τη χώρα μας και αντίστροφα. Κυρίως όμως κάτοικοι της Βουλγαρίας ήταν οι περισσότεροι που επισκέφτηκαν χθες και σήμερα τη Θεσσαλονίκη κι άλλες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας. Όμως η αύξηση των διελεύσεων, εμπορευματικών και επισκεπτών, θα φανεί διαχρονικά και κυρίως το καλοκαίρι που υπάρχει αυξημένη τουριστική ροή. Τώρα είναι ακόμη η αρχή και δεν απεικονίζεται η ομαλή πραγματικότητα, λένε φορείς της περιοχής.

Η απρόσκοπτη διέλευση και θέμα υποδομών
Όμως ένα ακόμη πρόβλημα σχετικό με τις καθυστερήσεις προκύπτει και από το θέμα των υποδομών. Και πιο συγκεκριμένα, από τη γέφυρα που υπάρχει ανάμεσα στην Ελλάδα και στη Βουλγαρία και αποτελεί το χερσαίο σύνορο των δύο χωρών. Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, η γέφυρα επιτρέπει τη διέλευση των αυτοκινήτων σε δύο λωρίδες (μία ανόδου και η δεύτερη καθόδου). Τώρα πλέον υπάρχει η απρόσκοπτη διέλευση γιατί δεν υφίσταται ο χρόνος αναμονής από τον διαβατηριακό έλεγχο, όμως παραμένει το εμπόδιο της υποδομής καθώς η γέφυρα δεν μπορεί να διοχετεύσει όλο τον όγκο των αυτοκινήτων που κινούνται στους δρόμους των δύο χωρών, αντίστοιχα. Τα αυτοκίνητα που κινούνται σε περισσότερες λωρίδες θα πρέπει- φτάνοντας στη γέφυρα -να συμπτυχθούν σε μία ανόδου και στη δεύτερη, καθόδου, οπότε παραμένει ένας περιοριστικός παράγοντας. Είναι μια φυσική υποδομή που υφίσταται εδώ και πολλά χρόνια. Από τη στιγμή όμως που δεν θα υπάρχει ο διαβατηριακός έλεγχος σίγουρα θα μειωθεί και το χρόνος διεύλευσης από τη μια χώρα στην άλλη, αναφέρουν παράγοντες της περιοχής.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *