Γενική Συνέλευση ΟΛΘ: Μέρισμα 1,17 ευρώ ανά μετοχή – Επισημοποιήθηκαν οι αλλαγές...

Γενική Συνέλευση ΟΛΘ: Μέρισμα 1,17 ευρώ ανά μετοχή – Επισημοποιήθηκαν οι αλλαγές στη διοίκηση

79
SHARE

Μέρισμα 1,17 ευρώ ανά μετοχή θα μοιράσει η ΟΛΘ Α.Ε. στους μετόχους της για τη χρήση 2019, έναντι μερίσματος 0,57 ευρώ ανά μετοχή που διανεμήθηκε πέρυσι για τη χρήση 2018, βάσει σχετικής πρότασης που έγινε στη σημερινή τακτική ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας. Στη σημερινή γ.σ. παραδόθηκε επίσης η “σκυτάλη” της προεδρίας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης από τον απερχόμενο πρόεδρο και CEO, Σωτήρη Θεοφάνη στον κ.Αθανάσιο Λιάγκο, ενώ καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου αναλαμβάνει ο κ.Φράνκο Κούπολο.

Στη χρήση 2019 ο κύκλο εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε. ανήλθε σε 69 εκατ.ευρώ, έναντι 58,5 εκατ.ευρώ το 2018 χάρη στην αύξηση στη διακίνηση, στη νέα τιμολόγηση αλλά και στις νέες διαδικασίες που εφαρμόστηκαν στην φορτοεκφόρτωση κοντέινερς, όπως και χάρη στη νέα διαδικασία για τα προς εξαγωγή φορτία που εφαρμόστηκε στο δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς. Το περιθώριο μεικτού κέρδους αυξήθηκε από 27,5% το 2018 στο 32,2% το 2019. Τα κέρδη πρό φόρων ήταν 23 εκατ. ευρω, οι φόροι ήταν 6,5 εκατ. ευρω, και αφαιρώντας το 5% για το τακτικό αποθεματικό τα προς διανομή κέρδη του 2019 ήταν 15,6 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών θα διανεμηθούν τα 11,79 εκατ.ευρώ (η μεγαλομέτοχος South East Gateway Thessaloniki θα λάβει 7,9 εκατ. ευρω) ενώ 3,84 εκατ.ευρώ μεταφέρονται στην επόμενη χρήση.

Επιπτώσεις του κορωνοϊού το 2020

Αν το 2020, όπως επισήμανε ο επικεφαλής της οικονομικής διεύθυνσης του ΟΛΘ, Χένρικ Γέπσεν, δεν είχε ξεσπάσει η πανδημία, η ΟΛΘ ΑΕ θα περίμενε να συνεχιστεί η ανοδική πορεία και το 2020, αλλά υπάρχοθν ήδη εμφανείς επιπτώσεις από την κρίση του κορονοϊού.

Συγκεκριμένα, τον Μάρτιο καταγράφηκε μείωση στη διακίνηση, αλλά επειδή το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου υπήρξαν ανοδικές τάσεις, το α’ τρίμηνο η διακίνηση αυξήθηκε τελικά κατά 4,5% στα κοντέινερ ενώ μειώθηκε 8,2% στο συμβατικό φορτίο. Στο β’ τρίμηνο ο αντίκτυπος της πανδημίας είναι πιο έντονος, καθώς καταγράφεται μείωση 6% στα κοντέινερς και 31% στο συμβατικό φορτίο και εκτιμάται ότι το α’ εξάμηνο του 2020 κλείνει με τη διακίνηση κοντέινερ μειωμένη μόνο κατά 1% σε σχέση με το 2019 (2.000 teus), αλλά στο συμβατικό φορτίο η μείωση διαμορφώνεται σε 19% (420χιλ. τόνοι).

«Παρά τη μείωση της διακίνησης, σε σχέση με το 2019, ο αντίκτυπος στον τζίρο και τα κέρδη δεν θα είναι τόσο σημαντικός. Εξαρτάται βέβαια από το πόσο βαθιά θα είναι η κρίση και πόσο θα διαρκέσει αλλά βλέπουμε θετικά σημάδια στην αγορά» σχολίασε σχετικά ο κ. Γέπσεν.

Το νέο δ.σ. της ΟΛΘ Α.Ε.

Το νέο διοικητικό συμβούλιο της Εταιρείας είναι δεκαμελές, έχει πενταετή διάρκεια και απαρτίζεται από τους κ.κ. Αθανάσιο Λιάγκο, Franco Cupolo, Βοris Wenzel, Αrthur Davidian, Αlexander Wilhelm Von Mellenthin, Άγγελο Βλάχο, Σωτήριο Θεοφάνη, Βaiqiao Leon Fu, Παναγιώτη Αλευρά (ανεξάρτητο μέλος) και Παναγιώτη Μιχαλόπουλο (ανεξάρτητο μέλος).

LEAVE A REPLY