Του Γ. Κατσιάνη
Προσωπικά, δεν περιμένω να αλλάξει τίποτα στην εικόνα της Θεσσαλονίκης, τα επόμενα χρόνια.
Ο λόγος είναι ξεκάθαρος: Η κυβέρνηση αδιαφορεί για την ανάπτυξη της πόλης.
Θέλετε να δούμε ορισμένα παραδείγματα;
Το Μετρό έχει μετατραπεί σε γεφύρι της Άρτας, με την παράδοση της κύριας γραμμής του έργου να πηγαίνει πίσω από μήνα σε μήνα και από χρόνο σε χρόνο.
Για την επέκταση του έργου, δε, ούτε λόγος να γίνεται…
Μιας και μιλάμε για μεταφορές, τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία αναμένεται να ενταχθούν στον στόλο του ΟΑΣΘ την άνοιξη του 2024 αντί για τα τέλη του 2023 που ήταν η αρχική δέσμευση του υπουργείου Υποδομών.
Την ίδια ώρα, η ανάπλαση του μητροπολιτικού πάρκου στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά πήγε ένα χρόνο πίσω και συγκεκριμένα για τον Σεπτέμβριο του 2024 ενώ εδώ και 18 μήνες έχει “παγώσει” και η παραχώρηση της μαρίνας της Αρετσούς.
Το ίδιο ισχύει και για την κατασκευή του Παιδιατρικού νοσοκομείου στο Φίλυρο ενώ ο διαγωνισμός για την επέκταση του έκτου προβλήτα επαναπροκηρύχτηκε.
Μοναδική εξαίρεση στον κανόνα φαίνεται ότι αποτελεί το FlyOver, στο οποίο όμως δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις ενώ η καθημερινή μετακίνηση πραγματοποιείται μετ’ εμποδίων.
“Και οι βουλευτές της πόλης τι κάνουν; Γιατί δεν αντιδρούν;”, με ρωτούν διάφοροι όταν τους περιγράφω την κατάσταση.
Προφανώς, σε αυτή την ερώτηση πρέπει να απαντήσουν όσοι με την ψήφο τους επιλέγουν για εκπροσώπους όσους είναι πρώτα αρεστοί στο κόμμα και όχι στην κοινή γνώμη.
Εξαίρεση στον κανόνα αποτελούν οι παράγοντες της ιδιωτικής οικονομίας, οι οποίοι θεωρούν πως η Θεσσαλονίκη έχει αναπτυξιακές δυνατότητες και μπορεί να εξελιχθεί σε πραγματική μητρόπολη της Ν.Α. Ευρώπης στους τομείς της τεχνολογίας, της έρευνας και της καινοτομίας.
Είναι οι άνθρωποι της αγοράς που επενδύουν στη Θεσσαλονίκη και στους ανθρώπους της, διότι πιστεύουν ότι μπορεί να πετύχει και να αναδειχθεί σε σημείο αναφοράς για την Ν.Α. Ευρώπη.