Saturday , 12 October 2024

Δήμος Καλαμαριάς: Μέτρα στήριξης της τοπικής αγοράς και κοινωνίας – Δημιουργία portal, brand name κ.α.

Σε σειρά μέτρων και δράσεων για την επανεκκίνηση της τοπικής οικονομίας που δοκιμάζεται μετά από τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων για τον κορονοϊό προχωρά ο Δήμος Καλαμαριάς, βάσει σχετικής απόφασης που ελήφθη σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη. Στόχος  είναι   να μετριαστούν οι επώδυνες επιπτώσεις και ταυτόχρονα  να δοθούν, στο μέτρο του δυνατού,  προοπτικές δυναμικής επανεκκίνησης, ξεκινώντας και πάλι τη δραστηριότητα τους. 

Ο Δήμαρχος Καλαμαριάς, Γιάννης Δαρδαμανέλης, στη διάρκεια της συνεδρίασης και στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών  της Δημοτικής Αρχής  για στήριξη της τοπικής οικονομίας, παρουσίασε και ανέπτυξε μακρύ κατάλογο με επεμβατικά μέτρα και διάφορες δράσεις  που αναμένεται  να μπουν σε τροχιά υλοποίησης, αμέσως μετά τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων, αποσκοπώντας στην τόνωση της ρευστότητας των επιχειρήσεων.

Τα μέτρα και το σχέδιο δράσης για την επόμενη μέρα του κορωοϊού τα οποία αποφασίστηκαν με πλειοψηφία στη διάρκεια της συνεδρίασης του Δ.Σ. συνίστανται σε:  

Επανασχεδιασμό και προβολή τουριστικού προϊόντος:

1. Επιλογή ονόματος για το νέο τουριστικό προϊόν με τη δημιουργία λογότυπου και brand name. Για την επιλογή λογότυπου θα προηγηθεί διαγωνισμός δημιουργικότητας κατά τον οποίο πολίτες και επαγγελματίες θα έχουν την δυνατότητα να καταθέσουν τις ιδέες τους.

2. Δημιουργία media plan δράσης (τρόπους ενημέρωσης με προβολή στα social media, ενημερωτικές εκδηλώσεις, συνεντεύξεις σε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς, δελτία τύπου. Η ενημέρωση θα αφορά όλο το πλάνο καθώς και πλήρη ανάλυση του προϊόντος).

3. Μνημόνιο συνεργασίας με τον Εμπορικό Σύλλογο Καλαμαριάς, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο και τον υπό σύσταση σύλλογο καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος με στόχο την αμφίδρομη σχέση δημιουργίας και προώθησης του προϊόντος.

4. Δημιουργία Διαδικτυακής Πύλης (portal), στο οποίο, ενδεικτικά, θα περιλαμβάνονται:

  • Πληροφορίες για τον τρόπο προσέγγισης στην Καλαμαριά, μέσα και τρόποι μεταφοράς
  • Φωτογραφικό υλικό και αναφορά σε σημεία ενδιαφέροντος (ιστορικά σημεία, σίτιση, διασκέδαση, άθληση κοκ)
  • Προβολή της ιστορίας της Καλαμαριάς
  • Γενικά ενημερωτικά στοιχεία που θα αφορούν την πολιτική προστασία, την κοινωνική πολιτική και τις δράσεις που θα πραγματοποιηθούν
  • Οδηγός επιχειρήσεων με δωρεάν online καταχώρηση Προβολή των κινήσεων, προτάσεων και επενδυτικών σχεδίων για την ανάπτυξη της Καλαμαριάς
  • Προβολή των κινήσεων, προτάσεων και επενδυτικών σχεδίων για την ανάπτυξη της Καλαμαριάς.

Η υλοποίηση της Διαδικτυακής Πύλης θα πραγματοποιηθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούν να ενσωματωθούν επιπρόσθετες λειτουργίες, οι οποίες θα προκύψουν από την υλοποίηση των έργων «Ψηφιακές Υπηρεσίες “Έξυπνης Πόλης” αναβάθμισης ποιότητας ζωής Δημότη Καλαμαριάς» και «Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου Δήμου Καλαμαριάς» τα οποία έχουν ήδη δρομολογηθεί, καθώς και λοιπών εφαρμογών οι οποίες θα προκύψουν μέσα από την επεξεργασία αναγκών των δημοτών, επισκεπτών, καταναλωτών και επαγγελματιών. Σημειώνεται ότι η Πύλη θα είναι πλήρως εναρμονισμένη με τους κανόνες GDPR και προσβασιμότητας ΑΜΕΑ.

Επιπροσθέτως θα υλοποιηθούν:

  • Δημιουργία application για android και IOS
  • Δημιουργία social media (Facebook και Instagram)
  • Δημιουργία πλήρους εταιρικής ταυτότητας
  • Ενημερώσεις με push notification, μαζική αποστολή sms/ viber/ email για νέα και προσθήκες

Στη συνέχεια, η Πύλη θα μπορεί να δώσει προνόμια στους καταναλωτές αλλά και στην τοπική αγορά, με τα εξής:

  • Δημιουργία κάρτας εκπτώσεων και προνομίων. Το κάθε κατάστημα θα μπορεί να προσφέρει εκπτώσεις μέσω της εξαργύρωσης πόντων. Θα αναπτυχθεί λογισμικό εξαργύρωσης πόντων και προσθήκη στην ιστοσελίδα και στα app. Η κάρτα θα είναι ονομαστική και θα παρέχεται δωρεάν, κάνοντας εγγραφή με πλήρη στοιχεία (δημιουργία ενεργής βάσης δεδομένων)
  • Συμμετοχή χορηγών – υποστηρικτών και σε δεύτερο χρόνο διαφημιζόμενων
  • Ενσωμάτωση όλων των υφιστάμενων δράσεων/ εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται στον δήμο αλλά και μελλοντικών που πρέπει να καθιερωθούν.

Για την προώθηση της Πύλης θα γίνουν τα ακόλουθα:

  • Σήμανση με πινακίδες προβολής σε κάθε είσοδο της πόλης και σε κεντρικά σημεία του Δήμου προς ενημέρωση των επισκεπτών, αλλά και των κατοίκων του Δήμου μας
  • Έντυπο πληροφοριακό υλικό για τους δημότες, οι οποίοι δεν είναι πλήρως εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες
  • Τοποθέτηση σήματος στην είσοδο κάθε καταστήματος.

Προτάσεις αναβάθμισης τουριστικού προϊόντος:

  1. Στήριξη της καμπάνιας των επαγγελματιών της πόλης για την τόνωση του καταναλωτικού πατριωτισμού (#ΜένουμεΚαλαμαριά) μέσω των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης και ΜΜΕ.
  • Επέκταση του wi-fi δικτύου.
  • Θέσπιση εκδηλώσεων (πολιτιστικών, ιστορικών, αθλητικών, κ.α. π.χ. «λευκή νύχτα», διοργάνωση δρόμου 5000μ. και ημιμαραθωνίου, δημιουργία θεματικών πάρκων σε γειτονιές, εκδηλώσεις με τιμώμενες πόλεις/ χώρες/ γεγονότα τα οποία σημάδεψαν την Ελλάδα. Κοινές συνεδριάσεις με φορείς, ώστε οριστούν από κοινού οι θεματικές παράμετροι, καθώς και ο τόπος και χρόνος. Ιδιαίτερη μνεία θα δοθεί στην αποκέντρωση των δράσεων με ενίσχυση όλων των συνοικιών της Καλαμαριάς.
  • Αναβάθμιση του “Παρα θιν’ αλός” και μιας ακόμη ανοιξιάτικης εκδήλωσης με τη συνδρομή χορηγών και την διοργάνωση εκδηλώσεων τόσο στο κυβερνείο/ παλατάκι όσο και στο πρ. στρ. Κόδρα

5. Συμμετοχή στο νεοσύστατο Δίκτυο Πόλεων για τον Πολιτισμό στο οποίο ήδη συμμετέχουν δεκάδες δήμοι της χώρας.

6. Από κοινού εκδηλώσεις με όμορους δήμους προς ενίσχυση γενικότερα της περιοχής της ανατολικής πλευράς της Μ.Ε. Θεσσαλονίκης

7. Συμμετοχή σε Ελληνικές αλλά και διεθνείς εκθέσεις υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για προώθηση του Τουριστικού Προϊόντος

8. Πεζοδρόμηση της οδού Νικολάου Πλαστήρα συγκεκριμένες ώρες κατά την καλοκαιρινή περίοδο και δημιουργία δράσεων κατά μήκος της οδού τόσο από τον Δήμο, όσο και από συνεργαζόμενους φορείς, αλλά και τις ίδιες τις επιχειρήσεις.

9. Οδηγός Delivery Καταστημάτων για την τρέχουσα περίοδο και όχι μόνο.

10. Διαμεσολάβηση για συνεργασία μεταξύ του Εμπορικού Συλλόγου και του ιδιοκτήτη/ιδιοκτητών του χώρου στάθμευσης για την τήρηση μειωμένου εισιτηρίου όσων επισκέπτονται την αγορά της Καλαμαριάς, αλλά και την ενεργοποίηση του δεύτερου σταθμού αυτοκινήτων με το μικρότερο δυνατό κόστος για τους χρήστες.

Για την αποτελεσματικότερη προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Καλαμαριάς, αλλά και για την ουσιαστική αναβάθμιση αυτού, απαραίτητα είναι τα παρακάτω κυρίαρχα αναπτυξιακά έργα, διεκδικήσεις, διαδικασίες και δράσεις, όπως:

  • Επιτάχυνση και ενίσχυση των έργων οδοποιίας και δημιουργία ραμπών ΑΜΕΑ, με προτεραιότητα στο παραλιακό μέτωπο.
  • Συνεργασία με την Αττικό Μετρό για την επιτάχυνση των εργασιών του έργου και ιδιαίτερα την άμεση απόδοση της Μεταμορφώσεως σε κυκλοφορία, αλλά και τον περιορισμό των εργοταξίων, όπου αυτό είναι εφικτό.
  • Αναβάθμιση των στάσεων του ΟΑΣΘ με τοποθέτηση πληροφοριακών πινακίδων. (μέσω προγράμματος Φιλόδημος ΙΙ ή της εξέλιξης αυτού) καθώς και επανασχεδιασμός της αστικής συγκοινωνίας σε σχέση με το Μετρό.
  • Άμεση διεκδίκηση της πλαζ, η οποία θα αποτελέσει την προμετωπίδα της ανάπτυξης του Δήμου και της προσέλευσης επισκεπτών σε συνδυασμό με τις άμεσες ενέργειες για την επίτευξη συνθηκών ασφάλειας και υγιεινής εντός του πρ. Στρατοπέδου Κόδρα.
  • Τροποποίηση Ε.Ο.Υ. για σύσταση γραφείου εξωστρέφειας ή διεύθυνσης τουρισμού ή αντιδημαρχίας πολιτισμού/τουρισμού.
  • Προώθηση της θαλάσσιας συγκοινωνίας και της στάσης αυτής εντός της μαρίνας Αρετσούς με σκοπό τη διασύνδεση μέσω θαλάσσης τόσο με την Περαία, όσο και με την Θεσσαλονίκη, αλλά και την δημιουργία μιας θαλάσσιας τουριστικής διαδρομής στην πόλη.
  • Συνεργασία του ΟΑΕΔ Καλαμαριάς και του Κέντρου Κοινότητας του Δήμου Καλαμαριάς για τη διασύνδεση των επιχειρήσεων και των κατοίκων του δήμου με οφέλη και για τα δυο μέρη.
  • Αλλαγή των χρήσεων γης στον παραλιακό άξονα Σοφούλη-Πλαστήρα-Θέτιδος, εκεί όπου υπάρχουν καταστήματα στα οποία εφαρμόστηκαν αντιαναπτυξιακές χρήσεις γης (αμιγής κατοικία) και τα οποία μένουν κλειστά ή δεν μπορούν να αξιοποιηθούν και φυσικά όχι έναντι χαρακτηρισμών, όπως πολιτισμός, πράσινο κτλ
  • Δημιουργία τοπικών αγορών και ενίσχυση των υφιστάμενων, σε λοιπές συνοικίες του Δήμου, πλην του κεντρικού άξονα
  • Στρατηγικός Σχεδιασμός με βάση τις προτεραιότητες που, προς στιγμή, έχουν δοθεί από το νέο Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», συγκεκριμένα:
  • Προστασία της ζωής και της δημόσιας υγείας και ασφάλειας
  • Ποιότητα ζωής και εύρυθμη λειτουργία των πόλεων (κατασκευή βασικών έργων υποδομής σε κρίσιμους τομείς όπως η ύδρευση και η αποχέτευση και ενίσχυση της διοικητικής ικανότητας των ΟΤΑ προς άμεσο όφελος των πολιτών), συμπεριλαμβανομένης και της φροντίδας αδέσποτων ζώων
  • Περιβάλλον (βιώσιμη ανάπτυξη, ενίσχυση προγραμμάτων ανακύκλωσης, δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας κ.α.)
  • Ψηφιακή Σύγκλιση (ΤΠΕ), Internet of Things, έξυπνες ψηφιακές τεχνολογίες κ.α.
  • Παιδεία, πολιτισμός, τουρισμός και αθλητισμός (ανέγερση σχολείων, αξιοποίηση δημοτικής περιουσίας, εναλλακτικός τουρισμός κ.α.)
  • Κοινωνική συνοχή και αλληλεγγύη με δράσεις κοινωνικής προστασίας και ειδικών προγραμμάτων για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.
  • Δράσεις τεχνικής βοήθειας δικαιούχων για την εφαρμογή του Προγράμματος.

Μάλιστα, όλα τα παραπάνω αναφερόμενα, δεν αποκλείουν μέτρα για την Παιδεία, την Υγεία, την Κοινωνική Πολιτική, τα οποία θα συγκεκριμενοποιηθούν  μετά τη δημοσίευσητης αντίστοιχης Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, όπως:

  • 1. Συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για εφαρμογή προγράμματος τηλεϊατρικής.
  • 2. Ενεργοποίηση του ΚΕΠ – Υγεία, βασικό εργαλείο επικοινωνίας και ενημέρωσης των δημοτών για θέματα υγείας.

3. Ενίσχυση του δημοσίου συστήματος υγείας με προσλήψεις ιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού και προμήθεια ιατροφαρμακευτικού υλικού.

4. Δημιουργία Κέντρου Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (Κ.Η.Φ.Η.)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *