Του Γ. Κατσιάνη
Ποικίλους τρόπους σκαρφίζονται διάφοροι επιτήδειοι προκειμένου να αποσπάσουν προσωπικά δεδομένα των πολιτών για να αποκομίσουν οικονομικά οφέλη.
Στο πλαίσιο αυτό, το thesseconomy.gr φέρνει στο «φως» άλλες δύο μορφές απάτης.
Πρωταγωνιστές στην πρώτη περίπτωση είναι τεχνικοί μεγάλων εταιριών, οι οποίοι καλούν τηλεφωνικά τα θύματα τους και τους ενημερώνουν ότι δήθεν ο υπολογιστής τους αντιμετωπίζει τεχνικά προβλήματα ή ζητούν να πραγματοποιήσουν έλεγχο γνησιότητας των εγκαταστημένων προγραμμάτων ώστε να συνεχίσουν να τα χρησιμοποιούν.
Μάλιστα, οι «ειδικοί» καλούν τα θύματα τους να εγκαταστήσουν ένα πρόγραμμα, μέσω του οποίου θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τα τεχνικά προβλήματα.
«Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα κακόβουλο λογισμικό, το οποίο ουσιαστικά δίνει τη δυνατότητα απόσπασης προσωπικών δεδομένων (τραπεζικοί λογαριασμοί) από τρίτους», τονίζει με ανακοίνωση της η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Επιπλέον, η υπηρεσία επισημαίνει ότι σε περίπτωση που κάποιος τους δώσει πρόσβαση έχει εκθέσει σε κίνδυνο τους λογαριασμούς e-banking και μέσων κοινωνικής δικτύωσης καθώς και τους κωδικούς πρόσβασης σε εφαρμογές και ιστοτόπους.
«Ψαρεύοντας» στο διαδίκτυο
Το ψάρεμα αποτελεί άλλη μία μορφή απάτης η οποία γίνεται στους πελάτες των τραπεζών που χρησιμοποιούν το e-banking.
Τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι επιτήδειοι, περιέγραψε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για τους κινδύνους στο διαδίκτυο ο πρόεδρος του Cyber Security International Institute (CSii), Μανώλης Σφακιανάκης.
«Κάνοντας e-banking σου λένε “η τράπεζα έχει πρόβλημα αυτή τη στιγμή και κάνει εκκαθάριση στα αρχεία της. Δώσε μου τον αριθμό της κάρτας σου να το συμπληρώσει η τράπεζα”, δηλαδή σου στέλνει η τράπεζα μήνυμα που είναι μαϊμού. Εσύ στέλνεις τον αριθμό της κάρτας σου και ό,τι σου ζητάει και αυτόματα σε χρεώνουν χιλιάδες ευρώ», δήλωσε ο πρώην επικεφαλής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.