Friday , 19 April 2024

Δείτε πως επιτήδειοι αποκτούν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα και αποσπούν χρήματα, με τη συγκατάθεση(!) των ανυποψίαστων θυμάτων τους

Του Γ. Κατσιάνη

Άλλη μια τακτική ψηφιακής εξαπάτησης ανυποψίαστων πολιτών από επιτήδειους, φέρνει στο φως το thesseconomy.

Πρόκειται για την μέθοδο της επισκευής υποτιθέμενης βλάβης υπολογιστή ή παροχής υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης (technical support scams).

Οι δράστες τηλεφωνούν, συνήθως από το εξωτερικό, σε ανυποψίαστους πολίτες και υποδύονται τους τεχνικούς από μεγάλη εταιρεία πληροφορικής.

Με πρόφαση ότι ο υπολογιστής τους ή και η φορητή τους συσκευή είναι «μολυσμένα» από κακόβουλο λογισμικό ζητούν να εγκαταστήσουν λογισμικό απομακρυσμένης πρόσβασης για τη δήθεν επιδιόρθωση – αποκατάσταση του προβλήματος.

Ωστόσο, όταν οι εφαρμογές αυτές εγκατασταθούν, δίνουν τη δυνατότητα στους επιτήδειους να έχουν πλήρη τον  έλεγχο στις ηλεκτρονικές συσκευές των ανυποψίαστων πολιτών, τους οποίους στη συνέχεια εξαπατούν για να τους «δώσουν» και τους προσωπικούς κωδικούς τους πρόσβασης στο e-banking (user name, password, κ.λπ.), καθώς και τους κωδικούς μίας χρήσης που λαμβάνουν μέσω sms.                                                                                             

Έτσι, οι επιτήδειοι προβαίνουν στη συνέχεια σε μεταφορές χρημάτων από τους λογαριασμούς (e-banking) των θυμάτων τους σε τραπεζικούς λογαριασμούς που ελέγχουν οι ίδιοι ή οι συνεργοί τους.

«Καθώς οι δράστες χρησιμοποιούν τα πραγματικά στοιχεία που έχουν υποκλέψει από τους πολίτες, οι τράπεζες δεν μπορούν να γνωρίζουν ότι ο πελάτης τους στο e-banking έχει πέσει θύμα τέτοιας εξαπάτησης και δεν μπορούν οι ίδιες να προβούν σε κατάλληλα μέτρα πρόληψης και αποτροπής τέτοιων κακόβουλων ενεργειών», τονίζει σε ανακοίνωση της η Ελληνική Ένωση Τραπεζών και εφιστά την προσοχή των συναλλασσόμενων.                        

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *