Saturday , 24 February 2024

Δεν… γλύτωσε ούτε το αλάτι – Αυξήθηκε κατά 15,07% η τιμή του κιλού μέσα σε ένα χρόνο, σύμφωνα με έρευνα

Όλο και πιο βαθιά καλείται καθημερινά ο καταναλωτής να βάλει το χέρι στην τσέπη για μια σειρά προϊόντων που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, ακόμη και για το πιο… αθώο αλλά σημαντικό στη ζωή μας αλάτι. Σύμφωνα με έρευνα καταγράφονται τιμές αγαθών που διατίθενται ακόμη και κατά 31% ακριβότερα σε σχέση με το φθινόπωρο του 2022.

Διψήφια αύξηση
Από έρευνα που έγινε σε 50 κωδικούς αγαθών (σύγκριση 1-11-2022 με 30-10-2023) προκύπτει πως στην πλειονότητά τους (στα 37 από τα 50) η τιμή αυξήθηκε από 0,64% έως και 30,63%. Μεταξύ των 37 προϊόντων που αυξήθηκαν οι τιμές τους συμπεριλαμβάνεται και το μαγειρικό αλάτι. Απαραίτητο συστατικό στην κουζίνα του κάθε σπιτιού. Από 1,46 ευρώ την 1-11-2022 η τιμή του έφτασε στις 30-10-2023 το 1,78 ευρώ. Αξίζει να αναφερθεί ότι σημαντικές αυξήσεις καταγράφονται και στα προϊόντα στα οποία συμπεριλαμβάνεται το αλάτι όπως: κύβος λαχανικών 12 τεμ. (+30%), πατατάκια 150 γραμ. (+23,81%) και τυροπιτάκια 1 κιλό (+10,88%). Οι κύβοι λαχανικών (12 τεμ.), για παράδειγμα, κόστιζαν πέρυσι τον Νοέμβριο 1,90 ευρώ και φέτος η τιμή τους έφτασε στα 2,47 ευρώ.

Νομοθετική ρύθμιση για χαμηλή τιμή στο ράφι κάθε μέρα
Εν τω μεταξύ την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση για την επίτευξη κάθε μέρα χαμηλής τιμής στο ράφι ανακοίνωσε ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, ως μέτρο αντιμετώπισης της ακρίβειας. «Σχεδιάζουμε μια νέα νομοθετική ρύθμιση με την οποία θα πετύχουμε μόνιμα χαμηλές τιμές στο ράφι. Αυτό που λέμε «κάθε μέρα χαμηλή τιμή», «every day low price», όπως το λένε στο εξωτερικό. Θέλουμε από τις εταιρείες να προχωρήσουν σε μόνιμη μείωση τιμής και, όταν κάνουν μια προωθητική ενέργεια, να είναι πραγματική, η έκπτωση να είναι πραγματική», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Σκρέκας. Επιπρόσθετα, αναφερόμενος στην αντιμετώπιση φαινομένων κερδοσκοπίας, επεσήμανε «κανένας δισταγμός, έλεγχος στην αισχροκέρδεια, επιβολή προστίμων σε όλους και κάνουμε ό,τι είναι απαραίτητο για να καταφέρουμε να μειώσουμε τις τιμές και να δει αποτέλεσμα ο καταναλωτής».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *