Sunday , 26 May 2024

Εκλογές 2023: Ποιο το κόστος της προεκλογικής εκστρατείας ενός υποψήφιου βουλευτή; – Β. Ελλάδα: Ακριβότερη περιφέρεια η Α’ Θεσσαλονίκης

Μια «ανάσα» πριν από τις εκλογές της 21ης Μαΐου και… φωτιά έχει πάρει η προεκλογική εκστρατεία των υποψηφίων βουλευτών για ένα έδρανο στη Βουλή των Ελλήνων. Πόσο όμως κοστίζει ο προεκλογικός αγώνας ενός υποψηφίου; Όπως εξηγεί στο thesseconomy.gr ο επικοινωνιολόγος Δημήτρης Βασιλειάδης « άλλο είναι το κόστος για την Α’ Θεσσαλονίκης, άλλο για τη Β’ Θεσσαλονίκης, άλλο για τη Χαλκιδική, άλλο για την Πιερία. Δηλαδή κάθε περιφέρεια έχει τις ιδιαιτερότητές της και άρα το κόστος της προεκλογικής εκστρατείας ενός υποψήφιου βουλευτή είναι μεταβλητό, ανάλογα με την περιφέρεια και με το πλήθος φυσικά των ψηφοφόρων που έχει η κάθε περιφέρεια».

Ακριβή η Α’ Θεσσαλονίκης
«Αν όμως μιλήσουμε για την Α’ Θεσσαλονίκης μια προεκλογική εκστρατεία που διαρκεί περίπου έναν μήνα, και κορυφώνεται τις τελευταίες δέκα μέρες» διευκρινίζει ο κ. Βασιλειάδης, «περιλαμβάνει ένα καλά οργανωμένο πολιτικό γραφείο το οποίο έχει κόστη, δηλαδή ενοίκια, επάνδρωση, στελέχωση, τηλεφωνικές γραμμές οι οποίες κι αυτές να κοστίζουν αν δεν είναι βουλευτής. Γιατί οι βουλευτές έχουν ατέλειες δεν πληρώνουν γι’ αυτά. Ένα δεύτερο το οποίο είναι πολύ σημαντικό είναι να έχει τα μητρώα των ψηφοφόρων του ώστε να μπορέσει να κάνει τις λεγόμενες τηλεφωνικές κινητοποιήσεις. Ένα ακόμη κόστος έχει η αποστολή των sms που θα υπενθυμίζουν στον ψηφοφόρο για την εκδήλωση ή θα δίνουν το κίνητρο για να πάει να τον ψηφίσει την ημέρα των εκλογών. Άλλα κόστη που περιλαμβάνει η προεκλογική εκστρατεία είναι η δημιουργία εντός εντύπου ή γενικότερα με ό,τι έχει να κάνει με την επικοινωνία. Ένας υποψήφιος βουλευτής ο οποίος έχει αξιώσεις να κατέβει δεν μπορεί να μην έχει κι έναν δημοσκόπο και καλό θα είναι να τον πληρώσει για τουλάχιστον 2 ή 3 δημοσκοπήσεις, ώστε να μπορεί να ‘πιάνει’ και τον παλμό τον δικό του αλλά και του ανταγωνισμού. Μετά ακολουθεί το κόστος των εκδηλώσεων δηλαδή να κλείσει μια αίθουσα, να υπάρχει ένα ποτό, ένας καφές, κτλ. Όλα αυτά σε μια περιφέρεια όπως είναι η Α’ Θεσσαλονίκης που ξεκινά από την Καλαμαριά και τελειώνει στο Κορδελιό- Μενεμένη σκεφτείτε πόσες εκδηλώσεις πρέπει να γίνουν. Υπάρχουν διαφορετικά κοινά και πρέπει να τα προσεγγίσει με διάφορους τρόπους. Όλα αυτά για να γίνουν με αξιοπρέπεια θέλει πάνω από 120.000 με 150.000 ευρώ».

Στην υπόλοιπη Ελλάδα πιο οικονομικός ο αγώνας
Η Α’ Περιφέρεια Θεσσαλονίκης είναι από τις ακριβές περιφέρειες αν αναλογιστούμε όμως η Αττική έχει ακριβότερες. «Οι περιφέρειες στην υπόλοιπη Ελλάδα είναι πιο οικονομικές. Κι αυτό γιατί η Α’ Θεσσαλονίκης έχει περίπου 250.000 ψηφοφόρους, ενώ η Χαλκιδική έχει γύρω στις 65.000 ψηφοφόρους. Άρα γύρω στις 50.000-60.000 ευρώ θα θεωρούσα ότι είναι καλά τα χρήματα για τον προεκλογικό αγώνα ενός υποψηφίου σ’ ένα νομό σαν τη Χαλκιδική που θα περιλαμβάνει δημοσκοπήσεις, κινητοποιήσεις, τηλεφωνικά κέντρα, εκδηλώσεις. Ή κοστίζει ακόμα πιο οικονομικά για μια περιφέρεια όπως η Πιερία γιατί θεωρείται από τις βολικές περιφέρειες αφού ξεκινάς από το δήμο Ολύμπου, πας Κατερίνη και μετά κατεβαίνεις στον Κολινδρό. Ενώ η Χαλκιδική είναι άβολη για να πας από το Παλιούρι στη Νικήτη είναι ολόκληρο ταξίδι οπότε κι αυτό είναι ένα θέμα», εξηγεί ο επικοινωνιολόγος κ. Βασιλειάδης.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *