Αρχίζει σήμερα, Δευτέρα 16 Ιουνίου, η υπηρεσία «Κατ’ Οίκον» διανομής των Φαρμάκων Υψηλού Κόστους (ΦΥΚ) για περίπου 139.000 ασθενείς με σοβαρές παθήσεις. Στόχος είναι η μείωση της ταλαιπωρίας των ασθενών με τον ΕΟΠΥΥ να είναι ο πρώτος ασφαλιστικός οργανισμός που προσφέρει την υπηρεσία Αποστολής «Κατ’ Οίκον» στην Ευρώπη. H αποστολή φαρμάκων αφορά ασθενείς που επισκέπτονται τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ σε μηνιαία ή διμηνιαία βάση.
Στην… πόρτα του ασθενή μέσα σε 24-48 ώρες
Από σήμερα κάθε ασθενής μπορεί, εφόσον το επιθυμεί, να λαμβάνει τα φάρμακά του, χωρίς καμία απολύτως επιβάρυνση, είτε είναι ψυχρής αλυσίδας (ψυγείου) είτε όχι στο σπίτι του, στο γραφείο ή ακόμα και στο εξοχικό του τους καλοκαιρινούς μήνες εντός 24 έως 48 ωρών. Το μόνο που χρειάζεται είναι να διαθέτει ηλεκτρονική συνταγή, άυλη γνωμάτευση και να έχει ενεργοποιήσει την υπηρεσία αποστολής κατ’ οίκον ηλεκτρονικά, μέσω της πλατφόρμας του ΕΟΠΥΥ. Οι συνταγές ελέγχονται και εκτελούνται από φαρμακοποιούς, ενώ η διακίνηση των φαρμάκων γίνεται από πιστοποιημένη εταιρεία. Για την υποστήριξη των πολιτών ο οργανισμός έχει προβλέψει γραφείο υποστήριξης (helpdesk) στα φαρμακεία του και στα σημεία διανομής, καθώς και τηλεφωνικό κέντρο.
Τί πρέπει να κάνει ο ασθενής
Για την ηλεκτρονική αίτηση ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να εισέλθει στην κεντρική σελίδα του ΕΟΠΥΥ, www.eopyy.gov.gr, να επιλέξει τον υπερσύνδεσμο «παραλαβή ΦΥΚ» και μόλις εμφανιστεί η σελίδα να επιλέξει «σύνδεση μέσω Taxisnet». Αφού συνδεθεί, θα χρειαστεί να συμπληρώσει τον ΑΜΚΑ και τον ΑΦΜ και εν συνεχεία τα στοιχεία διεύθυνσης της κατοικίας ή όπου επιθυμεί να αποσταλούν τα φάρμακα. Την πρώτη φορά που θα υποβάλει αίτηση ο ασθενής θα του ζητηθεί να επιβεβαιώσει το email και τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου. Αφού ολοκληρώσει τη διαδικασία επιβεβαίωσης κινητού τηλεφώνου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και συμπληρώσει και τα στοιχεία διεύθυνσης κατοικίας, η εγγραφή έχει ολοκληρωθεί.
Το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΟΠΠΥ
Αν κάποιος δεν μπορεί να μπει στην πλατφόρμα τότε μπορεί να καλέσει το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΟΠΥΥ (2108110500) και το νέο τηλεφωνικό κέντρο, Call Center στο 18181 και με τη βοήθεια των ανθρώπων του Οργανισμού να κάνει ηλεκτρονικά την αίτησή του δίνοντας το ΑΦΜ και το ΑΜΚΑ για επιβεβαίωση. Τα στοιχεία επιβεβαιώνονται αυτόματα στο σύστημα και έτσι με τη βοήθεια των υπαλλήλων μπορούν να κάνουν το αίτημά τους χωρίς να χρειάζεται να έχουν πρόσβαση οι ίδιοι.