Tuesday , 5 July 2022

Εταιρεία φυσικού αερίου τετραπλασίασε(!) αυθαίρετα την χρέωση σε καταναλωτή   

Του Γ. Κατσιάνη

Σε μια εποχή όπου χιλιάδες νοικοκυριά μαστίζονται από τους υπέρογκους λογαριασμούς του φυσικού αερίου, είναι απορίας άξιο γιατί μέχρι σήμερα δεν έχουν αναληφθεί νομοθετικές πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της διόρθωσης των στρεβλώσεων που προκαλεί η κατάσταση.

Το thesseconomy.gr αποκαλύπτει σήμερα την περίπτωση καταναλωτή, ο οποίος ενώ είχε διετή σύμβαση με εταιρεία προμήθειας φυσικού αερίου, ξαφνικά ενημερώθηκε ότι τροποποιείται(;), με χρέωση σχεδόν τετραπλάσια (!) από αυτή που πληρώνει μέχρι σήμερα.

Ειδικότερα, την 1η Οκτωβρίου του 2021 ο Α.Ρ. σύναψε συμβόλαιο, διάρκειας 24 μηνών με την εταιρεία φυσικού αερίου με χρέωση 0,03483 ευρώ/kWh και μηνιαίο πάγιο 5 ευρώ/μήνα.

Ωστόσο, οκτώ μήνες αργότερα και συγκεκριμένα στις 20 Μαΐου του 2022 ο καταναλωτής έλαβε ενημερωτικό σημείωμα από την εταιρεία, η οποία επικαλούμενη λόγους κοστοστρέφειας, ανακοινώνει ότι από την 1η Ιουλίου θα προχωρήσει σε τροποποίηση του τιμολογίου προμήθειας.

Όσον αφορά την χρέωση, η νέα αρχική τιμή ορίζεται στο ποσό του 0,11584 ευρώ/kWh, κόστος δηλαδή τετραπλάσιο από αυτό που ισχύει μέχρι σήμερα (0,03483 ευρώ/kWh).

«Οι ανωτέρω τροποποιήσεις των χρεώσεων ενέργειας αφορούν συμβόλαια τα οποία λήγουν μετά την 1η Ιουλίου του 2022», τονίζεται, μεταξύ άλλων στη σχετική επιστολή ενώ σημειώνεται ότι σε περίπτωση που το συμβόλαιο λήγει ως 30 Ιουνίου, «τότε οι ανωτέρω τροποποιήσεις δεν έχουν εφαρμογή».

Αν και στο συμβόλαιο αναφέρεται ότι «η εταιρεία δύναται να προβεί σε μονομερή τροποποίηση των όρων της σύμβασης», δίνεται η δυνατότητα στον καταναλωτή να καταγγείλει την σύμβαση.

Να σημειωθεί ότι το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου δέχθηκε συνολικά 1.110 καταγγελίες – παράπονα – ερωτήματα καταναλωτών, εκ των οποίων το 35,92% αφορούσε τους παρόχους ενέργειας.

Leave a Reply

Your email address will not be published.