Δεν είναι μόνο τα τρόφιμα που οι τιμές τους έχουν εκτιναχθεί σε δυσθεώρητα ύψη αλλά και οι μικρές απολαύσεις του καλοκαιριού, όπως για παράδειγμα τα παγωτά, έχουν πάρει την ανιούσα. Όμως όπως επισημαίνει στο thesseconomy.gr ο πρόεδρος της Συντεχνίας Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης Μάριος Παπαδόπουλος, «η απόκλιση της τιμής, η διαφοροποίηση σε σχέση με όλα αυτά που συμβαίνουν είναι ελάχιστη. Θέλω να πω μια αύξηση της τάξης του 10% είναι αστεία. Μολονότι οι τιμές των πρώτων υλών έχουν διαφοροποιηθεί πάρα πολύ, οι σοκολάτες τείνουν να έχουν μια αύξηση άνω του 30%-40, τα γαλακτοκομικά επίσης έχουν μια αύξηση 15%-20%. Παρόλα αυτά οι τιμές στα ζαχαροπλαστεία της Θεσσαλονίκης δεν έκαναν αυξήσεις τιμών στο παγωτό άνω του 10% σε σχέση με τις περσινές τιμές. Πρέπει να γίνει αντιληπτό στον κόσμο ότι δεν έχει ακριβύνει το παγωτό στο ζαχαροπλαστείο τόσο όσο σε σχέση με τις τιμές που αγοράζουμε τις πρώτες ύλες», διευκρινίζει ο πρόεδρος ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης.
Στη Θεσσαλονίκη
Όπως εξηγεί ο κ. Παπαδόπουλος, «οι τιμές δεν έχουν μια μεγαλύτερη αύξηση από αυτή που συναντάμε να έχουν τα τελευταία τέσσερα –πέντε χρόνια λόγω της αύξησης όλων των εξωγενών παραγόντων πλην του παγωτού. Εκ των πραγμάτων λόγω του έντονου ανταγωνισμού, και το σημαντικό είναι ότι τα ζαχαροπλαστεία δεν υπήρξαν ποτέ καρτέλ, ποτέ δεν συμφώνησαν να πουλάνε όλοι το ίδιο, ο καταναλωτής βρίσκει ένα εύρος τιμών στο παγωτό ανάλογα με την τοποθεσία που το αγοράζει και ανάλογα με την πόλη ή με την ποιότητα. Οι τιμές που συναντάμε στη Θεσσαλονίκη, ο μέσος όρος τιμών, δεν ξεπερνά το 1,80 με 2 ευρώ την μπάλα. Και μάλιστα υπάρχουν και περιοχές που η μπάλα παγωτού πουλιέται και 1,5 ευρώ και ακόμη και 1,40 ευρώ. Φέτος το κιλό το παγωτό από 16 ευρώ που ήταν πέρυσι ανέβηκε στα 18 ευρώ, κατά μέσο όρο η τιμή του. Αυτό που πρέπει να προσέξει ο καταναλωτής είναι τί εννοούμε με τη λέξη μπάλα, πόσο μεγάλη ή μικρή είναι και να επιλέξει εκείνο το ζαχαροπλαστείο που αισθάνεται ασφάλεια ότι το προϊόν που θα φάει θα είναι με φρέσκο γάλα κι όχι με σκόνη και από πηγές που δεν γνωρίζουμε όπως είναι τα πιο πολλά βιομηχανικά παγωτά. Κι αυτό είναι το πιο σημαντικό. Είμαι σίγουρος ότι και φέτος το καλοκαίρι τουλάχιστον εδώ στη Θεσσαλονίκη αλλά και σ’ όλη την Ελλάδα τα ζαχαροπλαστεία θα φροντίσουν να γλυκάνουν τους καταναλωτές, τους πελάτες τους, χωρίς να τους πικράνουν».
Τα βιομηχανοποιημένα παγωτά
Αλλάζουν όμως οι τιμές στα βιομηχανοποιημένα παγωτά. Για παράδειγμα:
-Ξυλάκι 68 γραμ.: κοστίζει 2,78 ευρώ
– Σάντουιτς 85 γραμ.: κοστίζει 2,89 ευρώ
– Πύραυλος 68 γραμ.: κοστίζει 2,68 ευρώ