Δεν είναι μόνο τα τρόφιμα στα σούπερ μάρκετ των οποίων οι τιμές έχουν εκτιναχθεί στα ύψη αλλά και οι μικρές απολαύσεις του καλοκαιριού, όπως για παράδειγμα τα παγωτά, έχουν… πάρει την ανιούσα. Όπως επισημαίνει στο thesseconomy.gr ο πρόεδρος της Συντεχνίας Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης Μάριος Παπαδόπουλος, «αυτές τις ημέρες το παγωτό ήταν ένα θέμα για το οποίο έγινε πολλή συζήτηση. Υπάρχει η εύλογη αύξηση που γίνεται κάθε χρόνο και είναι σ’ εμάς πάρα πολλή μικρή σε σχέση με το υψηλό κόστος τόσο των πρώτων υλών όσο και της ενέργειας . Αλλά σε κάθε περίπτωση η αύξηση που έχει εμφανιστεί περισσότερο είναι στα συσκευασμένα βιομηχανικά παγωτά. Αν δει κανείς τις αυξήσεις που έγιναν τον τελευταίο καιρό θα καταλάβει πολλά πράγματα».
Στα ζαχαροπλαστεία της Θεσσαλονίκης
«Μολονότι οι τιμές των πρώτων υλών έχουν διαφοροποιηθεί πάρα πολύ, οι σοκολάτες έχουν αυξηθεί πάνω από 30%-40, τα γαλακτοκομικά επίσης, παρόλα αυτά οι τιμές στα ζαχαροπλαστεία της Θεσσαλονίκης δεν έκαναν αυξήσεις τιμών στο παγωτό» υπογραμμίζει ο κ. Παπαδόπουλος. Και διευρινίζει «μία μπάλα παγωτού στα ζαχαροπλαστεία της Θεσσαλονίκης κυμαίνεται από 1,70 ευρώ έως 2,20 ευρώ η μπάλα. Η αύξηση είναι μηδενική στα ζαχαροπλαστεία της πόλης. Σε πολλά ζαχαροπλαστεία της πόλης ο πελάτης θα βρει τη μια μπάλα από 1,80-2,00 ευρώ. Και το σημαντικότερο είναι ότι στο ζαχαροπλαστείο ο καταναλωτής θα απολαύσει ένα εξαιρετικό παγωτό με φρέσκο γάλα κι όχι με σκόνη όπως είναι όλα αυτά τα βιομηχανικά που έχουν υψηλές τιμές. Στο ζαχαροπλαστείο το παγωτό είναι πιο μεστό σε γεύση και σε ποιότητα απ’ ό,τι στο σούπερ μάρκετ. Οι ζαχαροπλάστες της Θεσσαλονίκης συγκρατούν τις τιμές γιατί προστατεύουν το μαγαζί τους κι όλο τους το κεφάλαιο που είναι ο καταναλωτής», λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Συντεχνίας Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης.
Τα βιομηχανοποιημένα παγωτά
Το αγαπημένο γλύκισμα μικρών και μεγάλων απ’ ότι φαίνεται όμως «πικραίνει» με τις τιμές που έχουν ανέβει κατακόρυφα καθώς τα συσκευασμένα παγωτά πωλούνται πλέον κατά ένα ευρώ ακριβότερα σε σχέση με πέρσι. Για παράδειγμα:
-Ξυλάκι 68 γραμ.: Μάιο 2024 κόστιζε 2,78 ευρώ – Μάιο 2025 3,84 ευρώ, +38%
–Σάντουιτς 85 γραμ.: Μάιο 2024 κόστιζε 2,66 ευρώ – Μάιο 2025 3,33 ευρώ, +25,19%
– Πύραυλος 75 γραμ.: Μάιο 2024 κόστιζε 1,59 ευρώ– Μάιο 2025 1,88 ευρώ, +18,24%
-Καϊμάκι (ιδωτ. ετικέτας) 1.300 γραμ.: Μάιο 2024 κόστιζε 6,67 ευρώ– Μάιο 2025 7,32 ευρώ, +9,75%
Σε γενικές γραμμές η συνολική αύξηση του λειτουργικού κόστους στις επιχειρήσεις παραγωγής και διάθεσης του συσκευασμένου παγωτού επιβαρύνει περαιτέρω τις τιμές. Το ενεργειακό κόστος, τα ενοίκια, η συντήρηση εξοπλισμού και οι ασφαλιστικές εισφορές προσωπικού οδηγούν σε ανατιμήσεις έως και 38% στα παγωτά της βιομηχανοποιημένης αγοράς.