Tuesday , 24 May 2022

Η χώρα δεν αντέχει άλλες κοινωνικές εντάσεις

Του Γ. Κατσιάνη

Τον Σεπτέμβριο του 2010, η χώρα παρέλυσε επί δύο εβδομάδες από τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών, οι οποίοι αντιδρούσαν στην απελευθέρωση των οδικών μεταφορών.

Από τα μπλόκα που έστησαν οι αυτοκινητιστές σε διάφορα σημεία των εθνικών οδών, προκλήθηκαν σημαντικές ελλείψεις σε καύσιμα και τρόφιμα.

Δώδεκα χρόνια μετά, δεν αποκλείεται να ζήσουμε και πάλι σκηνές απείρου κάλλους αν η κυβέρνηση δεν φροντίσει να ικανοποιήσει μέρος των αιτημάτων των μεταφορέων.

Η επιδότηση των καυσίμων για τους αυτοκινητιστές και η μείωση του ΦΠΑ και του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα των αιτημάτων του κλάδου.

Όπως τονίζουν οι αυτοκινητιστές, πολλά κράτη της Ε.Ε. παρέχουν επιδοτήσεις στους επαγγελματίες μεταφορείς, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το υψηλό κόστος, λόγω του ράλι στα καύσιμα.

Μάλιστα, κάποιες χώρες προχώρησαν και στην επιδότηση οχημάτων, σε μια προσπάθεια να ελαφρύνουν το μεταφορικό κόστος των αυτοκινητιστών.

Την ίδια ώρα, στην Ελλάδα, η κυβέρνηση επιμένει να αρνείται την μείωση του ΦΠΑ και του ΕΦΚ στα καύσιμα, το ύψος των οποίων αντιστοιχεί στο 40% του συνολικού κόστους.

Σύμφωνα με το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, μόνο ο ΕΦΚ στα καύσιμα αποφέρει στα δημόσια ταμεία το ποσό των 3 δισ. ευρώ, ετησίως.

Ποσό σημαντικό για την δημοσιονομική ισορροπία, η οποία ωστόσο απειλείται από την μονοδιάστατη προσέγγιση της πραγματικότητας, η οποία δεν λαμβάνει υπόψη παράπλευρους παράγοντες.

Ας υποθέσουμε για παράδειγμα ότι η κυβέρνηση δεν απαντά στα αιτήματα των ιδιοκτητών μεταφορών, οι οποίοι αποφασίζουν να υλοποιήσουν την απόφαση τους για απεργία διαρκείας.

Φανταστείτε μόνο τι θα επακολουθήσει σε επίπεδο τιμών και στη διακίνηση των προϊόντων.

Είναι γεγονός ότι η κυβέρνηση έχει δείξει αυξημένα αντανακλαστικά στις εξαγγελθείσες κινητοποιήσεις των αγροτών και των υγειονομικών.

Πιστεύω ότι το ίδιο θα πράξει και τώρα.

Πριν να είναι πολύ αργά.

Leave a Reply

Your email address will not be published.