Βελτίωση του τζίρου τους κατέγραψαν στις φετινές θερινές εκπτώσεις τα έξι στα δέκα καταστήματα, σύμφωνα με την εξαμηνιαία έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, που εκπόνησε ο Σύλλογος με τη συνεργασία του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών. Ωστόσο, για τις περισσότερες επιχειρήσεις οι “επιδόσεις” των πωλήσεων απέχουν πολύ από τις αντίστοιχες του 2019.
Όπως επισημαίνεται εξάλλου στην έρευνα, το διεθνές περιβάλλον, η έλλειψη ρευστότητας και η άνοδος κόστους ενέργειας και μεταφορών σε συνδυασμό με την άνοδο των τιμών στα είδη πρώτης ανάγκης, δημιουργούν τεράστιο έλλειμμα στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών και εμποδίζουν τη δυναμική ανάπτυξη των πωλήσεων.
Αναλυτικότερα:
-Το 57,7% των επιχειρήσεων, δηλαδή τα έξι στα δέκα καταστήματα, δήλωσαν ότι το 2022 είχε καλύτερα αποτελέσματα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, μία στις πέντε κατέγραψε παρόμοιες πωλήσεις, ενώ το 21,6% δήλωσε πως είχε χειρότερο τζίρο.
-Το 59,8%, δηλαδή και πάλι τα έξι στα δέκα εμπορικά καταστήματα, κατέγραψαν χειρότερο τζίρο από το 2019, ένα στα πέντε είχε ίδιες πωλήσεις και μόνο το 14,2% απάντησε πως κατόρθωσε να υπερβεί τις πωλήσεις του 2019 κατά τη φετινή περίοδο.
-Το 49,4% των καταστημάτων του δείγματος απάντησε πως βάσει του επιχειρηματικού προγραμματισμού των επιχειρήσεων, ο τζίρος των φετινών εκπτώσεων ήταν χειρότερος, το 34,3% απάντησε πως ήταν αναμενόμενος και μόνο το 14,4% ότι ήταν καλύτερος.