Wednesday , 19 June 2024

Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να περιμένει άλλο το τρένο της ανάπτυξης

Του Γ. Κατσιάνη

Ένα χρόνο πριν, η κυβέρνηση είχε παρουσιάσει και πάλι παραμονές εκλογών (τυχαίο;) τα έργα και τις προοπτικές ανάπτυξης ως το 2030 για τη Θεσσαλονίκη.

Τί έχει γίνει μέχρι σήμερα στα σημαντικότερα από τα συνολικά 30 έργα που περιλαμβάνονται στην ατζέντα;

Έχει ξεκινήσει η κατασκευή της νέας ανατολικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης (FlyOver), με τις όποιες καθυστερήσεις υπήρξαν το προηγούμενο διάστημα.

Η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε εξέλιξη, χωρίς να έχει επιτευχθεί ο στόχος ολοκλήρωσης της βασικής γραμμής μέχρι τέλος του 2023 και να έχει ξεκινήσει η επέκταση προς την Καλαμαριά, όπως προβλέπονταν αρχικά.

Έχει οριστεί προσωρινός ανάδοχος για τον έκτο προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αλλά παραμένουν σε εκκρεμότητα τα αντιπλημμυρικά και σιδηροδρομικά έργα.

Επιπλέον, δεν έχει γίνει ο διαγωνισμός για την μετατροπή του πρώην στρατοπέδου Γκόνου σε εμπορευματικό κέντρο (Logistics Center) ενώ καθυστερεί και η μετατροπή του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά, σε μητροπολιτικό πάρκο.

Όσον αφορά τις αναπλάσεις σε Τούμπα και Χαριλάου, βρίσκονται στα αζήτητα, ενώ και το μοναδικό στάδιο, ολυμπιακών προδιαγραφών της πόλης, το Καυτανζόγλειο είναι υπό ανακατασκευή.

Σε αυτό τον κατάλογο, προστίθεται (παραμονές ευρωεκλογών) και η Μελέτη Ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης (ΜΑΜΘ), σύμφωνα με την οποία θα χαραχθεί το δίκτυο του Μετρό Θεσσαλονίκης, με ορίζοντα την εξέλιξη του πολεοδομικού συγκροτήματος μέχρι το 2040.

Αναρωτιέμαι γιατί η συγκοινωνιακή ατζέντα του 2030 για τη Θεσσαλονίκη μετατίθεται χρονικά για το 2040.

Μήπως επειδή η πορεία υλοποίησης των έργων είναι αντιστρόφως ανάλογη με τις εξαγγελίες, οι οποίες έχουν μετατρέψει (στα λόγια) τη Θεσσαλονίκη, σε…μητρόπολη των Βαλκανίων, παρά το γεγονός ότι η εικόνα της πόλης παραμένει η ίδια, εδώ και δεκαετίες;

Προφανώς, κάποιοι θεωρούν ότι “με τα λόγια χτίζω ανώγεια και κατώγεια”, όμως οι πολίτες θέλουν έργα και όχι λόγια.

Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να περιμένει πότε θα έρθει η πολυπόθητη ανάπτυξη.

Η Θεσσαλονίκη δεν πρέπει να είναι η δεύτερη επιλογή όταν πολυεθνικές και μεγάλες εταιρίες την έχουν ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων.

Η Κεντρική Μακεδονία πρέπει να είναι πρωταγωνίστρια στις εξελίξεις και να έχει κύριο ρόλο στις οικονομικές εξελίξεις της Ν.Α. Ευρώπης.

Η Θεσσαλονίκη και οι πολίτες της δικαιούνται ένα καλύτερο μέλλον.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *