Σε οικονομικό «Γολγοθά» έχει μετατραπεί το σέρβις του αυτοκινήτου για χιλιάδες ιδιοκτήτες I.X. που βλέπουν τα τελευταία χρόνια τα έσοδά τους να εξανεμίζονται σε πάγιες ανάγκες του οικογενειακού προϋπολογισμού αλλά και επειδή έχουν εκτοξευτεί οι τιμές ανταλλακτικών για την επισκευή των οχημάτων τους. Όπως επεσήμανε στο thesseconomy.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Μηχανικών Αυτοκινήτων Νομού Θεσσαλονίκης Τάσος Σταυρίδης «τα σέρβις έχουν σταματήσει να γίνονται. Γίνονται μόνον όταν το αυτοκίνητο έρθει σε πολλή δύσκολη κατάσταση και χαλάσει, δηλαδή όταν μείνει εντελώς στον δρόμο. Τότε μπαίνει στη διαδικασία ο περισσότερος κόσμος να συντηρήσει το αυτοκίνητό του».
«Πολυτέλεια» τα μικρά και μεγάλα σέρβις
«Τα μικρά και μεγάλα σέρβις που γίνονταν παλαιότερα έχουν μειωθεί πάρα πολύ λόγω του κόστους και της οικονομικής δυσκολίας που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων» τονίζει ο κ. Σταυρίδης. Και εξηγεί «για παράδειγμα κάποια αυτοκίνητα που έπρεπε να κάνουν σέρβις, συντηρήσεις τον χειμώνα και δεν έγινε αυτή τη στιγμή -τώρα το καλοκαίρι που έχουμε και τις υψηλές θερμοκρασίες -θα αρχίσουν τα αυτοκίνητα να κυκλοφορούν, να φεύγει ο κόσμος είτε διακοπές είτε για σαββατοκύριακο εκτός πόλης και αρχίζουν ήδη και βγαίνουν τα προβλήματα αφού δεν έγινε ένας προληπτικός έλεγχος». Τα κόστη στα σέρβις των αυτοκινήτων διαφέρουν ανάλογα με το μοντέλο, είτε οι ιδιοκτήτες επιλέξουν το μικρό είτε το μεγάλο σέρβις – όπου συνήθως το δεύτερο είναι και το ακριβότερο. Το πρώτο σέρβις που συνήθως οι αντιπροσωπείες έχουν ορίσει στα 15 χιλιάδες χιλιόμετρα – ή σε έναν χρόνο – σε ένα μικρό μοντέλο κοστίζει από 150 έως 250 ευρώ. Το μεγάλο σέρβις που έχει και τις περισσότερες εργασίες μπορεί να αγγίξει και τα 500-600 ευρώ. Ενδεικτικά σε ένα μικρομεσαίο οικογενειακό μοντέλο ιαπωνικής κατασκευής, το πρώτο σέρβις στα 15.000 χιλιόμετρα (για την αλλαγή λαδιών, φίλτρου λαδιού και υγρού φρένων) το κόστος ορίζεται από την αντιπροσωπεία στα 155 ευρώ.
Δυσκολεύεται ο Έλληνας αλλά δεν χάνει την αξιοπρέπειά του
Πλέον οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων χρειάζονται σχεδόν έναν μισθό τον χρόνο για την προγραμματισμένη επίσκεψη στο συνεργείο όπου θα του προσφέρει και εναλλακτικές λύσεις με δεύτερης τοποθέτησης ανταλλακτικά σε χαμηλότερες τιμές. Η οικονομική δυσχέρεια βάζει πολλές φορές σε δεύτερη μοίρα την επισκευή ακόμη και σε καίρια μηχανολογικά μέρη που έχουν άμεση σχέση με την οδική ασφάλεια του αυτοκινήτου, όπως είναι τα ελαστικά, το σύστημα φρένων και των αμορτισέρ. Όπως τονίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Μηχανικών Αυτοκινήτων Νομού Θεσσαλονίκης Τάσος Σταυρίδης «δυσκολεύονται αλλά πληρώνουν. Στο τέλος της επισκευής οι άνθρωποι θα πληρώσουν. Το μεγαλύτερο μέρος των ανθρώπων πληρώνει με τις χρεωστικές κάρτες . Υπάρχουν όμως κι άνθρωποι οι οποίοι επειδή είναι χρόνια πελάτες σ’ ένα συνεργείο και υπάρχει αυτή η σχέση εμπιστοσύνης γίνεται κάποια διευκόλυνση για τέλος του μήνα, όταν πάρουν το μισθό τους. Είναι συχνό το φαινόμενο αλλά δεν είναι και σε… τραβηγμένη κατάσταση. Είναι πολύ μεμονωμένα τα περιστατικά που θα έρθει κάποιος για το αυτοκίνητό του και θα… εξαφανιστεί χωρίς να πληρώσει. Ο κόσμος την αξιοπρέπειά του δεν την αφήνει. Δεν την χάνει ο Έλληνας» αναφέρει ο κ. Σταυρίδης .