Sunday , 14 April 2024

ΚΕΠΚΑ: Να… ψάχνεται περισσότερο ο καταναλωτής στο σούπερ μάρκετ

«Επεισόδιο 1ο: Στις 16/3 μετά από έλεγχο τιμής προϊόντος καθαρισμού (σε μηχάνημα ανάγνωσης κωδικών) διαπίστωσα αναντιστοιχία στην αναγραφή τιμής στο ράφι και σε αυτήν που εμφανιζόταν στο μηχάνημα ανάγνωσης bar code. Στο ράφι εμφανιζόταν ως 1,01 ευρώ, ενώ στο ταμείο εμφανιζόταν με τιμή 1,26 ευρώ.
Στη συνέχεια, κάνοντας έλεγχο στην απόδειξη πληρωμής, διαπίστωσα ένα σοβαρότερο και μεγαλύτερο λάθος. Στη συσκευασία 1,5 lt αναψυκτικού είχα χρεωθεί με τιμή 1,18 ευρώ ενώ η κανονική του τιμή (που αναγραφόταν ευκρινώς και στην ταμπέλα στο ράφι) ήταν 0,98 ευρώ.
Επεισόδιο 2ο: Στις 23/3 (1 βδομάδα ακριβώς μετά το πρώτο συμβάν) κάνοντας και πάλι έλεγχο τιμών διαπιστώνω:

– Το «λάθος» με την τιμή του αναψυκτικού δεν έχει διορθωθεί ακόμα!

-Στη συσκευασία του έξτρα παρθένου ελαιόλαδου «ΧΧΧ», 5 lt ενώ η τιμή στο ράφι έγραφε 23,75 ευρώ, στην απόδειξη με είχαν χρεώσει 25,47 ευρώ».

Τα παραπάνω είναι μια μικρή… γεύση από καταγγελίες καταναλωτή στο Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή (ΚΕΠΚΑ). Όμως «δυστυχώς είναι πάρα πολύ λίγα τα παράπονα των καταναλωτών για τα σούπερ μάρκετ», επισημαίνει στο thesseconomy.gr η γενική γραμματέας του ΚΕΠΚΑ Ευαγγελία Κεκελέκη. Και όπως προσθέτει «περίπου το 0,23% των παραπόνων που δεχόμαστε από καταναλωτές αφορούν περιπτώσεις σε σούπερ μάρκετ. Εκείνο που μας καταγγέλλουν είναι συνήθως το θέμα της συσκευασίας ότι μικραίνει η ποσότητα ενώ τηρείται η ίδια συσκευασία του προϊόντος ή καταγγελίες για άλλη τιμή στο ράφι και άλλη στο ταμείο. Δυστυχώς όμως όταν ο καταναλωτής έρθει σε μας είναι αργά να διαπιστωθεί κάτι τέτοιο. Ο καταναλωτής πρέπει να ψάχνει την τιμή μονάδας, την τιμή ανά λίτρο, την τιμή ανά κιλό, την τιμή ανά μεζούρα, ανάλογα πώς παρουσιάζεται το προϊόν». Η κυρία Κεκελέκη εξηγεί «στο θέμα των σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές εκφράζουν μία απογοήτευση. Δηλαδή πρώτα απ’ όλα έχουν υποστεί μια πλύση εγκεφάλου όσον αφορά το θέμα της ακρίβειας. Στην Ελλάδα η ακρίβεια των προϊόντων ξεκίνησε από την Άνοιξη του 2021. Δεν ήταν από το Φεβρουάριο του 2022 που ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία. Οι τιμές στο ηλεκτρικό ρεύμα είχαν αρχίσει και ανέβαιναν από το Μάιο του 2021 και μάλιστα τότε είχαμε προκαλέσει ως ΚΕΠΚΑ σύσκεψη με τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας για το θέμα. Ειδικά αυτή η ρήτρα αναπροσαρμογής που τότε λεγόταν οριακή τιμή συστήματος είχε ρημάξει τον κόσμο. Και από κει και πέρα με άλλοθι το ηλεκτρικό ρεύμα από το Σεπτέμβριο του 2021 είχαμε αυξήσεις. Είχε ανέβει, Σεπτέμβριο με Οκτώβριο του 2021, το λάδι ένα ευρώ το λίτρο, το μοσχαρίσιο κρέας είχε ανέβει ένα ευρώ το κιλό. Και τότε μάλιστα λέγαμε ‘καλά η ελιά είναι πάνω στο δέντρο, πότε πρόλαβε το λάδι και αυξήθηκε;’.Ο πόλεμος με την Ουκρανία είναι άλλοθι. Με το να ακούει ο καταναλωτής συνεχώς για αυξήσεις σε προϊόντα έφτασε στο σημείο να το αποδεχτεί. Και μάλιστα αποδέχτηκε ότι δεν μπορεί να κάνει και τίποτα. Το έχει δεχθεί πλέον ως φυσικό φαινόμενο», λέει η γενική γραμματέας του ΚΕΠΚΑ.


Το… ηλεκτροσόκ των καταναλωτών
Όπως υπογραμμίζει η κυρία Κεκελέκη «οι βασικές καταγγελίες που έχουμε για την ακρίβεια αφορούν ηλεκτρικό ρεύμα και φυσικό αέριο. Έχουν πάθει κυριολεκτικά ηλεκτροσόκ οι καταναλωτές. Τα προβλήματα για την ηλεκτρική ενέργεια είναι στην πρώτη θέση. Ανέρχονται σε 1.116. Από αυτά τουλάχιστον τα 1.000 είναι παράπονα για ακρίβεια στο ηλεκτρικό ρεύμα κι έχουμε άλλα 316 από παρόχους φυσικού αερίου. Δηλαδή το ένα στα τρία παράπονα που δεχόμαστε από καταναλωτές αφορά την ηλεκτρική ενέργεια και το φυσικό αέριο» .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *