Το μέλλον από ό,τι φαίνεται ανήκει στη μικροκινητικότητα, η οποία εμφανίζει μεγάλη δυναμική και προοπτικές ανάπτυξης σε αρκετές πόλεις της χώρας μας. Όπως επισημαίνει στο thesseconomy.gr ο ιδρυτής και CEO της BrainBox S.A. Γιώργος Βουλγαρούδης «το πρόγραμμα της μικροκινητικότητας τρέχει σε δήμους σε ολόκληρη την Ελλάδα. Όσον αφορά τη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης είχαμε μια σειρά εγκεκριμένων δήμων οι οποίοι προχώρησαν σε υλοποίηση του προγράμματος κι είναι σε προχωρημένο σημείο εγκατάστασης συστημάτων μικροκινητικότητας, δηλαδή συστημάτων κοινοχρήστων ποδηλάτων. Αυτό το πρόγραμμα αφορά δήμους για να πάρουν συστήματα κοινοχρήστων ποδηλάτων τα οποία θα διατίθενται στους πολίτες. Υπάρχουν αρκετοί δήμοι πλην του δήμου Θεσσαλονίκης, ο οποίος δεν ήταν επιλέξιμος για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα (στο πρόγραμμα αυτό δεν συμμετείχαν οι δήμοι Θεσσαλονίκης, Αθήνας και Πειραιά) όλοι οι υπόλοιποι δήμοι είχαν δικαίωμα να υποβάλλουν αίτηση για συμμετοχή στο πρόγραμμα».
Αυξανόμενο ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση
Ο κόσμος έχει στραφεί στην ηλεκτροκίνηση. «Γενικά η μικροκινητικότητα όσον αφορά τα ηλεκτρικά ποδήλατα ή τα ηλεκτρικά πατίνια παρουσιάζει αυξανόμενο ενδιαφέρον. Οι πωλήσεις είναι σε ένα σταθερό σημείο ανόδου. Τα ηλεκτρικά ποδήλατα παρουσιάζουν αύξηση στις πωλήσεις κυρίως λόγω και των προγραμμάτων που τα επιδοτούν. Υπάρχει ένα γενικότερο ενδιαφέρον για τη χρήση διαφορετικών μέσων μετακίνησης στην πόλη γιατί είναι απαραίτητα στη σύγχρονη πόλη, Ειδικά στο κέντρο της πόλης για τις μετακινήσεις. Μ’ ένα τέτοιο μέσο μπορείς με οικονομικό και οικολογικό τρόπο να κινηθείς ανεξάρτητα από τα μέσα σταθερής τροχιάς με πολύ μικρό κόστος» υπογραμμίζει ο κ. Βουλγαρούδης.
Πόσο κοστίζει ένα ηλεκτρικό ποδήλατο;
Όσον αφορά τις τιμές υπάρχει ένα εύρος τιμών. «Μπορεί κάποιος να βρει ένα ηλεκτρικό ποδήλατο ξεκινώντας από 700 ευρώ και ανεβαίνοντας προς τα πάνω μπορεί να φτάσει και τις 5.000- 6.000 ευρώ. Ένα ηλεκτρικό ποδήλατο βασικών προδιαγραφών που μπορεί να ικανοποιήσει τη μετακίνηση μέσα στην πόλη η τιμή είναι περίπου στα 1.500 ευρώ και υπάρχουν αρκετά μοντέλα που μπορεί κάποιος να δει και να επιλέξει», εξηγεί ο ιδρυτής και CEO της BrainBox.
Σεβασμός στον ΚΟΚ, απαραίτητες οι υποδομές
Για να το αποκτήσει κάποιος, για το οδηγήσει δεν χρειάζεται άδεια. «Υπάρχουν όμως ειδικές προβλέψεις στον Κώδικα Κυκλοφορίας στις οποίες πρέπει να είμαστε σοβαροί και προσεκτικοί αν θέλουμε το ποδήλατο να το καταστήσουμε ως μέσο μετακίνησης για το μέλλον» διευκρινίζει ο κ. Βουλγαρούδης. Και συμπληρώνει «δηλαδή πρέπει να σεβόμαστε τον ΚΟΚ ώστε και να είναι πιο ασφαλείς οι μετακινήσεις μας αλλά και να επιτρέψουμε όλο και περισσότερα ποδήλατα να μπουν στον αστικό ιστό. Βέβαια, από την άλλη πλευρά είναι απαραίτητο να ενισχυθούν και οι δομές, δηλαδή οι αστικές δομές, ώστε να μπορούν τα μέσα μικροκινητικότητας να λειτουργήσουν απερίσπαστα μέσα στην πόλη».