Monday , 23 May 2022

Κ. Ζέρβας : «Ουρές τέλος. Προχωράμε στην εποχή της ψηφιακής διακυβέρνησης»

Σ.Ξανθοπούλου

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης εκσυγχρονίζει τις υπηρεσίες του προς όφελος των πολιτών. Όπως δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας οι ουρές αποτελούν παρελθόν καθώς όπως τόνισε “προχωράμε στην εποχή της ψηφιακής διακυβέρνησης”.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου με θέματα «Ψηφιακή Διακυβέρνηση στην Υπηρεσία του Πολίτη και Δέσμη Μέτρων Οικονομικής ελάφρυνσης» που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο, ο κ. Ζέρβας εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις επιδόσεις της χώρας αλλά και της Θεσσαλονίκης σε αυτή την υγειονομική κρίση επισημαίνοντας ότι «όλο αυτό το διάστημα ο Δήμος Θεσσαλονίκης όχι μόνο λειτουργούσε κανονικά αλλά μπορώ να σας πω ότι αξιοποίησε και το χρόνο αυτό προς όφελος της πόλης».

Αναλύοντας τις βασικές αρχές της Διοίκησης του Δήμου, οι οποίες καθορίζουν το σχεδιασμό, τόνισε ότι ακολουθούν τις προεκλογικές και προγραμματικές δεσμεύσεις. «Είχα πει ότι θέλω να είμαι ο Δήμαρχος που θα κάνει τη δουλειά, ότι ο Δήμος θα ασχοληθεί ενεργά και με ζητήματα που δεν είναι στην αυστηρά στενή του αρμοδιότητα αλλά απασχολούν και ταλαιπωρούν τους πολίτες, ότι Θεσσαλονίκη δεν είναι μόνο το κέντρο της και το κάνουμε πράξη» και συνέχισε: «Έχουμε πει ότι η πόλη θα ξαναμπεί σε όλους τους χάρτες, πολιτιστικούς, αθλητικούς, τουριστικούς με φιλοξενία ή διοργάνωση μεγάλων events που θα αφήνουν αποτύπωμα και τέλος ότι θα δώσουμε βάση στην καθημερινότητα του δημότη, του πολίτη, του κατοίκου –είτε στο πεδίο της ευταξίας και της καθαριότητας του δημοσίου χώρου, είτε στο κομμάτι της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, της λιγότερης γραφειοκρατίας και της χρήσης των τεχνολογικών μέσων».

Επιπλέον, ανέφερε πως η πανδημία του κορωνοϊού ήταν καταλύτης εκσυγχρονισμού των διαδικασιών αλλά υπενθύμισε πως όλες αυτές οι διαδικασίες είχαν ξεκινήσει και είχαν προγραμματιστεί καιρό πριν από τη Διοίκηση.

Πέραν της ταυτότητας ηλεκτρονικής πληρωμής που ανακοινώθηκε, παρουσιάστηκε σειρά άλλων πρωτοβουλιών όπως:

  1. Δυνατότητα έκδοσης βεβαίωσης περί μη οφειλής ΤΑΠ μέσω αποστολής email
  2. Ενίσχυση της εφαρμογής «Βελτιώνω την πόλη»
  3. Δημοπράτηση της αναβάθμισης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του Δήμου Θεσσαλονίκης
  4. Δημοσίευση του διαγωνισμού για την δημιουργία του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εξυπηρέτησης του Πολίτη

Σε ό,τι αφορά στα μέτρα οικονομικής ελάφρυνσης ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης δήλωσε ότι «ο Δήμος Θεσσαλονίκης δαπάνησε εκτάκτως για θέματα αντιμετώπισης του κορωνοϊού περισσότερα από 600.000 ευρώ και η υστέρηση εσόδων αγγίζει τα 2 εκατομμύρια ευρώ».

Ο Αντιδήμαρχος Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γιώργος Αβαρλής, αναλύοντας τις πρωτοβουλίες τόνισε πως «είμαι χαρούμενος διότι σε λιγότερο από ένα χρόνο, η προεκλογική μας δέσμευση υλοποιείται. Με την ταυτότητα οφειλής, την ηλεκτρονική πληρωμή και την ένταξή μας στο διατραπεζικό σύστημα κάθε δημότης/πολίτης δεν θα χρειάζεται να προσέλθει στο γκισέ του Δημαρχείου» και συμπλήρωσε ότι «στόχος μας είναι όλα να διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά».

Ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Μιχάλης Κούπκας δήλωσε «η επόμενη ημέρα δεν μας βρήκε απροετοίμαστους. Από την πρώτη στιγμή εξαντλήσαμε κάθε οικονομική δυνατότητα για να στηρίξουμε τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενούς τους» και συμπλήρωσε ότι «παρά το κόστος για το ταμείο του Δήμου, παραμένει προτεραιότητα μας η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και η στήριξη της πραγματικής οικονομίας. Για εμάς την επόμενη ημέρα θα πρέπει όλοι οι πολίτες να επιστρέψουν στις δουλειές τους».

Leave a Reply

Your email address will not be published.