Friday , 1 March 2024

Κ. Μητσοτάκης: «Η Ελλάδα δεν είναι μπανανία» – Ποια είναι τα 4 μέτρα κατά της ακρίβειας

«Στόχος μας είναι η διόρθωση των στρεβλών εμπορικών πρακτικών», τόνισε στην εισήγησή του κατά τη σύσκεψη με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναφερόμενος στα μέτρα κατά της ακρίβειας.

Πλαφόν σε προϊόντα
«Η Ελλάδα δεν είναι μπανανία και ο πληθωρισμός της απιστίας δεν μπορεί να είναι ανεκτός. Η ενδυνάμωση της ΔΙΜΕΑ και οι εντατικοί έλεγχοι στην αγορά – δύσκολοι έλεγχοι- μας έχουν βοηθήσει πολύ, τους μηχανισμούς της αγοράς και τα νέα μέτρα, έχουν ακριβώς ως στόχο να αντιμετωπίσουν χρόνιες στρεβλώσεις που έχουν γίνει εντονότερες ως αποτέλεσμα της εισαγόμενης πληθωριστικής κρίσης», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης.
Ακόμα είπε ότι «τα νέα μέτρα αφορούν προϊόντα ευρείας χρήσης», ενώ ανέφερε ότι «θα υπάρξει ειδική πρόνοια για το βρεφικό γάλα και ειδικότερα ότι θα υπάρξει πλαφόν στο περιθώριο του μεικτού του κέρδους».

Εξειδίκευση των μέτρων από τον Κώστα Σκρέκα

«Καταδικάζουμε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και δεν πρόκειται να τις ανεχθούμε», τόνισε ο Κώστας Σκρέκας κατά την παρουσίαση των μέτρων κατά της ακρίβειας. Ο υπουργός Ανάπτυξης έκανε λόγο για καθαρές τιμές από το ράφι στο χωράφι ενώ είπε ότι «θα μπει πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους στο βρεφικό γάλα». Τα τέσσερα μέτρα που ανακοίνωσε ο υπουργός είναι:
1ο μέτρο. «Περιορίζουμε τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφέρουμε το όφελος στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν αποκλίσεις. Τα προϊόντα αυτά είναι απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες».
2ο μέτρο. «Δεν επιτρέπουμε στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για τρεις μήνες. Αυτό το μέτρο αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Προφανώς, για τους προμηθευτές που διατηρούν σταθερές ή μειώνουν τις τιμές των προϊόντων τους, επιτρέπονται κανονικά οι προωθητικές ενέργειες προς όφελος των καταναλωτών».
3ο μέτρο. «Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι. Για να διασφαλίσουμε την απόλυτη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα από το χωράφι στο ράφι, υποχρεώνουμε τους προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές, net pricing. Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέατα».
4ο μέτρο. «Πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *