Sunday , 26 May 2024

Μεγάλη Παρασκευή: «Ο Χριστός στον Τάφο» – Τί σημαίνει Μ. Παρασκευή εξηγεί ο μητροπολίτης Ν. Κρήνης και Καλαμαριάς κ. Ιουστίνος

Η Μεγάλη Παρασκευή είναι ημέρα της Μεγάλης Εβδομάδας και η Παρασκευή πριν από το Πάσχα. Είναι μέρα πένθους και νηστείας για όλη τη Χριστιανοσύνη καθώς τότε κορυφώνεται το Θείο Δράμα των Παθών του Χριστού.

«Ο Χριστός κατήλθε στον Άδη»
Όπως εξηγεί στο thesseconomy.gr ο σεβασμιότατος μητροπολίτης Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς κ. Ιουστίνος «Ο Χριστός στον Τάφο. Αυτό σημαίνει Μεγάλη Παρασκευή. Ο Χριστός στον Τάφο; Θα αναρωτηθεί κάποιος. Μα πώς αφού είναι Θεός; Ο Χριστός στον Τάφο όχι ως Θεός αλλά ως τέλειος Άνθρωπος. Όπως διδάσκει η εκκλησία μας, η φύση του Χριστού είναι Θεανθρώπινη. Είναι Θεός και Άνθρωπος. Ως τέλειος Άνθρωπος υπέστη αυτό που υφίστανται όλοι οι άνθρωποι που είναι ο θάνατος. Όπως κάθε άνθρωπος πεθαίνει έτσι και ο Χριστός ως τέλειος άνθρωπος επαναλαμβάνω πέθανε πάνω στον Σταυρό και κατήλθε στον Άδη με την Αγία Ψυχή του. Τρεις μέρες έμεινε στον Άδη. Και λέγουν οι Πατέρες ότι κατήλθε στον Άδη για να διδάξει το Ευαγγέλιό του και να καλέσει σε μετάνοια και τους νεκρούς που δεν Τον είδαν και δεν Τον άκουσαν, ούτως ώστε να μην έχουν οι ψυχές δικαιολογία να πουν δεν σε ακούσαμε Κύριε, δεν σε είδαμε».

Ο πόνος και ο θάνατος
Και διευκρινίζει ο σεβασμιότος μητροπολίτης κ. Ιουστίνος «ο Χριστός διδάσκει, λένε οι Πατέρες, στον Άδη. Καλεί τους κεκοιμημένους σε μετάνοια. Όσοι από αυτούς Τον πιστεύουν τους ανεβάζει στον Παράδεισο και στη συνέχεια ως Θεός που είναι μόνος του Ανασταίνεται πιστοποιώντας και διά αυτού του τρόπου και τη Θεία Φύση Του. Η φύση Του η ανθρώπινη πιστοποιείται με τον θάνατό Του. Η θεϊκή του φύση πιστοποιείται με το γεγονός της Αναστάσεως. Ανασταίνεται από τους νεκρούς και αυτό αποτελεί για εμάς ένα ισχυρό μήνυμα ότι αυτός ο Θεός που πιστεύουμε δεν είναι ένας θεός που κάθεται στν Όλυμπο και είναι αμέτοχος στη ζωή των ανθρώπων κι όταν θυμώνει ρίχνει κεραυνούς και καίει τους ανθρώπους. Όχι ο δικός μας ο Θεός που πιστεύουμε, ο Ιησούς Χριστός μπήκε μέσα στη γη μας. Έγινε ένας μ’ εμάς. Κι όπως λέει ο ευαγγελιστής Λουκάς στις Πράξεις των Αποστόλων έφαγε μαζί μας ψωμί και αλάτι, άκουσε τα παραπονά μας, αισθάνθηκε τους πόνους μας, θεράπευσε τις ασθένειές μας, έδωσε ζωή σε πεθαμένους, έδωσε μάτια σε τυφλούς και αφού συμμετείχε σε όλη μας τη ζωή, συμμετείχε και στον πόνο και στο θάνατο. Γιατί πάντοτε το σκάνδαλο του ανθρώπου είναι ο πόνος και ο θάνατος. Μπροστά στον πόνο και στον θάνατο όλοι φοβόμαστε. Κι ο Χριστός υπέστη και τον φόβο του θανάτου ως τέλειος άνθρωπος κι αυτό φαίνεται στην προσευχή του στον κήπο της Γεσθημανή που είπε στον Πατέρα του ως άνθρωπος τέλειος που είναι: Πατέρα αν είναι δυνατόν να μην πιω το ποστήρι αυτό του Θανάτου. Αλλά πάλι είπε όχι όπως θέλω εγώ αλλά όπως θέλεις εσύ. Αρα ο δικός μας ο Θεός έζησε και τον πόνο. Στον Σταυρό επάνω σήκωσε τον πόνο όλων των ανθρώπων, έζησε την πίκρα του θανάτου αλλά αναστήθηκε ως Θεός»!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *