Μετρό Θεσσαλονίκης: Το μοντέλο του σταθμού Αγίας Σοφίας που εφαρμόστηκε το 2013...

Μετρό Θεσσαλονίκης: Το μοντέλο του σταθμού Αγίας Σοφίας που εφαρμόστηκε το 2013 θα ακολουθηθεί και στο σταθμό Βενιζέλου για τα αρχαία

638
SHARE

Του Γ. Κατσιάνη

Μήνυμα ενότητας στο θέμα της διαχείρισης των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, έστειλαν οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων, μετά την κοινή τους δήλωση για απόσπαση και επανατοποθέτηση τους.

Πρόκειται ουσιαστικά για την υιοθέτηση του μοντέλου του σταθμού της Αγίας Σοφίας, όπου από την πρώτη στιγμή «δεν υπήρξε καμία αντίδραση για την απόσπαση των αρχαίων», όπως σημείωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας.

Αντίθετα, η διατήρηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου κόστισε 135 εκατ. ευρώ για ανασκαφές, όταν το αντίστοιχο κόστος για την μεταφορά και την επανατοποθέτηση τους «θα ήταν μόλις 10 εκατ. ευρώ», σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Πάρι Μπίλλια.

Στο ερώτημα «ποιος ευθύνεται για τη νέα καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των εργασιών του Μετρό», με αφορμή το σταθμό Βενιζέλου, απάντησε ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ), Λάζαρος Κυρίζογλου.

«Δεν μπορούν σήμερα να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα αυτοί που με τους χειρισμούς τους συνέβαλλαν στην καθυστέρηση του έργου», δήλωσε στη χθεσινή σύσκεψη που συγκάλεσε η περιφέρεια Κ. Μακεδονίας, φωτογραφίζοντας τον τέως δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη για την υπόθεση.

Ωστόσο, αίσθηση προκάλεσε η τοποθέτηση του γενικού γραμματέα του ΕΚΘ και αντιπροέδρου των εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, Χάρη Κυπριανίδη, όταν δήλωσε πως «ουσιαστικά δεν υπήρξε καμία πρόοδος των εργασιών στους σταθμούς με αρχαία».

Ωστόσο, το ζητούμενο για τους επαγγελματίες που έχουν πληγεί περισσότερο από την καθυστέρηση των εργασιών είναι η καταβολή αποζημιώσεων, άποψη που υιοθετούν τα Επιμελητήρια (ΕΒΕΘ, ΕΕΘ, ΒΕΘ) της πόλης.

«Οι επαγγελματίες και οι έμποροι έχουν καταστραφεί από την υπόθεση του Μετρό», σημείωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης.

Συνεπώς, το επόμενο βήμα είναι η συγκρότηση της Επιτροπής Παρακολούθησης της πορείας του έργου και η επιτάχυνση των διαδικασιών για την υλοποίηση της δέσμευσης του πρωθυπουργού, Κ. Μητσοτάκη έτσι ώστε να αποκτήσει Μετρό η Θεσσαλονίκη το 2022.

LEAVE A REPLY