Friday , 20 May 2022

Νέα σελίδα για τον ΟΛΘ με τις δυο νέες γερανογέφυρες – Ανοίγει ο δρόμος για την προσέλκυση «mainliners»

Νέα σελίδα γυρνάει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης χάρη στις δύο νέες γερανογέφυρες STS New Panamax, που έχουν προστεθεί στο δυναμικό του, με επένδυση ύψους 15,7 εκατ.ευρώ, καθώς ανοίγει ο δρόμος για την προσέλκυση νέων γραμμών στη Θεσσαλονίκη και την εξυπηρέτηση πλοίων «mainliners», που συνδέουν την Ασία με τη Θεσσαλονίκη και την ενδοχώρα των Βαλκανίων και της νοτιοανατολικής και κεντρικής Ευρώπης.

Όταν δε, ολοκληρωθεί και το έργο της επέκτασης της 6ης προβλήτας (κάτι που αναμένεται να γίνει το 2024), το λιμάνι θα μπορεί να υποδέχεται και τα λεγόμενα «motherships» (μεγάλα πλοία κορμού, με δυνατότητα μεταφοράς άνω των 14.000 TEUs) εκτός από τα «feeders» (πλοία τροφοδοσίας, μεσαίου μεγέθους).

Τα παραπάνω επισήμαναν σήμερα ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Θάνος Λιάγκος και ο διευθύνων σύμβουλος Φράνκο Νίκολα Κούπολο (Franco Nicola Cupolo), με αφορμή την παρουσίαση, σε δημοσιογράφους, των δύο νέων γερανογεφυρών, οι οποίες αφίχθηκαν στο λιμάνι στις 2 Μαΐου και εγκαταστάθηκαν ήδη στο κρηπίδωμα 26 του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), όπου μεταφέρθηκαν πάνω σε προσωρινές σιδηροτροχιές. 

Κατά τον Κωνσταντίνο Κοντογιάννη, στέλεχος της τεχνικής διεύθυνσης της ΟΛΘ ΑΕ, οι γερανογέφυρες, με ανυψωτική δυνατότητα 65 και 50 τόνων σε διπλή και μονή φόρτωση αντίστοιχα, έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να λειτουργούν στο κρηπίδωμα 26, ενώ διπλασιάζουν την παραγωγική δυνατότητα του ΣΕΜΠΟ. Με την άφιξη των δύο STS, ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένος της Θεσσαλονίκης διαθέτει πλέον συνολικά έξι γερανογέφυρες (εκ των οποίων δύο, οι 4 και 2, βρίσκονται σήμερα σε στάδιο αναβάθμισης). Επιπλέον, παράλληλα με την επέκταση της έκτης προβλήτας, σχεδιάζεται η τοποθέτηση επιπλέον γερανογεφυρών στο ΣΕΜΠΟ, δημιουργώντας προϋποθέσεις για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε «μείζονα (θαλάσσια) πύλη για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη», όπως επισήμανε ο κ.Κούπολο.

Οι δύο νέες γερανογέφυρες, με ύψος 72 μέτρων, πλάτος 20 και μήκος 27 μέτρων, θα τεθούν σε πλήρη λειτουργική και επιχειρησιακή λειτουργία από τις αρχές Ιουλίου, αφού προηγηθούν οι διαδικασίες δοκιμών, ηλεκτροδότησης και εκπαίδευσης προσωπικού, ενώ θα μπορούν να εξυπηρετούν πλοία με 20 σειρές κοντέινερ, αντί των 15-16 για τις ήδη υφιστάμενες. Με τις γερανογέφυρες ολοκληρώνεται πάνω από το 80% των υποχρεωτικών επενδύσεων της ΟΛΘ ΑΕ σε μηχανολογικό εξοπλισμό, υπενθύμισε ο κ.Λιάγκος και πρόσθεσε: “Για τον ΟΛΘ, η αγορά και παραλαβή των συγκεκριμένων STS (Ship To Shore) γερανογεφυρών, είναι ζωτικής σημασίας  καθώς μαζί με τα έργα υποδομής που σχεδιάζονται να γίνουνε, όπως είναι η επέκταση του Προβλήτα 6, το Λιμάνι θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία μεγαλύτερης δυναμικότητας, εκτός από τα feeder ( τροφοδοτικά), προσελκύοντας και πλοία κύριων γραμμών. Με αυτές τις δύο γερανογέφυρες, που θα τεθούν σε λειτουργία αρχές Ιουλίου, το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης γίνεται ανταγωνιστικό σε όλη την ευρύτερη περιοχή, αποκτά συγκριτικό πλεονέκτημα, οπότε οι προοπτικές ανάπτυξης είναι τεράστιες από τη στιγμή που εκσυγχρονίζουμε και αναβαθμίζουμε τον μηχανολογικό εξοπλισμό και τις υποδομές της ΟΛΘ Α.Ε.”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.