Wednesday , 18 June 2025

ΟΛΘ: Εκτός Οργανισμού ο Αθανάσιος Λιάγκος – Ποιος θα τον διαδεχτεί – Τί έγινε στη γενική συνέλευση

Εκτός του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ) βρέθηκε ο επί πενταετία εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος, μετά από απόφαση της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης της εισηγμένης, που πραγματοποιήθηκε με απαρτία 83,73% και ενέκρινε τη διανομή καθαρού μερίσματος ύψους 1,9 ευρώ/μετοχή. Νέα πρόεδρος του δ.σ. του ΟΛΘ αναμένεται να είναι η καθηγήτρια του ΠΑΜΑΚ Αγγελική Σαμαρά.

Ποια είναι η πορεία της Αγγελικής Σαμαρά
Η Αγγελική Σαμαρά έχει πτυχίο στα Οικονομικά από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Οικονομική και Χρηματοοικονομική με ειδίκευση στην Εφαρμοσμένη Λογιστική και Ελεγκτική από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και διδακτορικό στη Λογιστική από το Πανεπιστήμιο του Surrey, Ηνωμένο Βασίλειο. Είναι επίκουρη καθηγήτρια Λογιστικής στο τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής της σχολής Επιστημών Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Είναι επίσης κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου επαγγελματικής κατάρτισης από το Ινστιτούτο Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών Ελλάδος (ΣΟΕΛ). Είναι, επίσης πρόεδρος της Εξεταστικής Επιτροπής του ΣΟΕΛ για τη διενέργεια των Επαγγελματικών Εξετάσεων Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών, μέλος της Επιτροπής Ελέγχου και Ανεξάρτητο μη Εκτελεστικό μέλος της Alpha Αστικά Ακίνητα Α.Ε. και Alpha Life AAEZ. Είναι μέλος του Συμβουλίου Ποιοτικού Ελέγχου (ΣΠΕ) της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ) και της Επιτροπής Ποιοτικού Ελέγχου του ΣΟΕΛ. Υπήρξε εμπειρογνώμονας σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα διδυμοποίησης για τα Λογιστικά και Ελεγκτικά Πρότυπα και την Εταιρική Διακυβέρνηση και μέλος της ομάδας εργασίας στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για τη διαμόρφωση νέου Σχεδίου Λογαριασμών Λογιστικής για τη Γενική Κυβέρνηση.

«Αποχωρώ με αίσθημα ευθύνης και υπερηφάνειας»
«Με αίσθημα ευθύνης και υπερηφάνειας αποχωρώ από τη θέση του εκτελεστικού προέδρου, έπειτα από μια περίοδο έντονης προσπάθειας. Αισθάνομαι ευγνωμοσύνη που μου δόθηκε από την εταιρεία η δυνατότητα να υπηρετήσω σε έναν οργανισμό στρατηγικής σημασίας για τη χώρα και παραμένω στη διάθεσή της ως σύμβουλος διοίκησης» επεσήμανε ο κ. Λιάγκος και πρόσθεσε ότι κατά την περίοδο από το 2020, οπότε ανέλαβε ώς σήμερα, πραγματοποιήθηκαν καθοριστικές επενδύσεις σε υποδομές, εξοπλισμό και περιβαλλοντική αναβάθμιση.

Ο απολογισμός της πενταετούς θητείας του
Νωρίτερα, ο κ. Λιάγκος είχε κάνει τον απολογισμό της πενταετούς θητείας του, επισημαίνοντας ότι κατά τη διάρκεια των ετών αυτών, ο ΟΛΘ ακολούθησε συνετή στρατηγική ανάπτυξης, με θετικό αποτύπωμα στις υποδομές, τη διεθνή του παρουσία και τις σχέσεις με τους φορείς της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, πρόσθεσε, «μπήκε στην αφετηρία το εμβληματικό έργο της επέκτασης της 6ης προβλήτας, πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις άνω των 77 εκατ. ευρώ μεταξύ 2018 και 2024 και διαμορφώθηκε δεύτερος επιβατικός σταθμός για τους επιβάτες της κρουαζιέρας, οι οποίοι αυξήθηκαν σημαντικά, με τη Θεσσαλονίκη να εξελίσσεται από περιφερειακό λιμένα σε σημείο αναφοράς για τα κρουαζιερόπλοια στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο», ανέφερε.

Τι έγινε στην κρίσιμη γενική συνέλευση
Ο εκπρόσωπος του βασικού μετόχου (ομίλου Σαββίδη), Κωσταντίνος Φωτιάδης, ζήτησε ο κ. Λιάγκος να μην είναι υποψήφιος στο νέο 9μελές διοικητικό συμβούλιο, που θα έχει διετή θητεία. Σε ερώτηση των δημοσιογράφων απάντησε πως η συγκεκριμένη απόφαση εντάσσεται στο πλαίσιο της επιδίωξης για διαρκή ανανέωση, που επιτάσσουν οι αρχές της ορθής διακυβέρνησης. Στη συνέλευση ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Ιωάννης Τσάρας, χαρακτήρισε το έργο της επέκτασης της 6ης προβλήτας ως «το πλέον εμβληματικό, που η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα αναμένουν 20 χρόνια τώρα» και προσδιόρισε το κόστος του «γύρω στα 200 εκατ. ευρώ ή λίγο λιγότερο», διευκρινίζοντας ότι το κόστος προς το παρόν αξιολογείται και δεν έχει οριστικοποιηθεί. Όσον αφορά τη ματαίωση, από το Υπερταμείο, του διαγωνισμού για την εκχώρηση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ), για το οποίο η ΟΛΘ ΑΕ είχε αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής, ο κ.Τσάρας υπενθύμισε ότι η εταιρεία έχει ήδη προβεί σε νομικές ενέργειες και πρόσθεσε: «συνεχίζουμε και διερευνούμε καθετί, ώστε να δούμε αν θα προβούμε σε περαιτέρω αστικές ή ποινικές ενέργειες». Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ ΑΕ γνωστοποίησε ακόμα ότι η εταιρεία ετοιμάζεται για τη δεύτερη φάση (ανταγωνιστικός διάλογος, ώστε να ακολουθήσει η υποβολή προσφορών) του διαγωνισμού για τη δημιουργία logistics center (εμπορευματικού κέντρου) στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, καθώς την περασμένη Τρίτη η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ επικύρωσε τη σχετική λίστα (ενδιαφέρον για το έργο έχουν εκφράσει συνολικά τέσσερα επιχειρηματικά σχήματα). O κ. Τσάρας υπενθύμισε, τέλος, την αύξηση των μεγεθών του λιμένος κατά το 2024, παρά τις συνθήκες έντονης γεωπολιτικής αστάθειας, επαναλαμβάνοντας ότι «η διακίνηση τόσο εμπορευματοκιβωτίων όσο και συμβατικού φορτίου αυξήθηκε αισθητά, όπως και οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και ο αριθμός των επιβατών τους, και τα έσοδα από την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας της ΟΛΘ ΑΕ».

Το νέο δ.σ.
Το νέο διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΘ ΑΕ, με διετή θητεία, απαρτίζουν οι: Martin Masson, Ιωάννης Τσάρας, Κωνσταντίνος Φωτιάδης, Jessy Lou, Παντελής Μιχαλόπουλος, Αγγελική Σαμαρά, Ευστάθιος Κουτμερίδης, Παναγιώτης Σταμπουλίδης και Ευαγγελία Δαμίγου. Εξ αυτών, ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης, εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ και επικεφαλής της Μονάδας Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, επισήμανε: «Η νέα επενδυτική περίοδος για το λιμάνι έρχεται σε μια εποχή που αυτό είναι βιώσιμο και κεφαλαιακά ενισχυμένο και το μάνατζμεντ είναι ευθυγραμμισμένο σε λογική ανάπτυξης. Μένουμε δεσμευμένοι στο να φέρουμε σε πέρας τις μεγάλες προκλήσεις, που έχουν να κάνουν και με την ωρίμανση των έργων, να φέρουμε σε πέρας τη νέα επενδυτική περίοδο και να έχουμε αύξηση της υπεραξίας του λιμένος».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *