Της Σοφίας Ξανθοπούλου
Έντονα αντιδρά η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) στην επαναλειτουργία του γυμνασίου και των δύο πρώτων τάξεων του λυκείου, θέτοντας ερωτήματα, που άπτονται τόσο της ασφάλειας μαθητών και καθηγητών όσο και των διαδικασιών.
Μιλώντας στο thesseconomy ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Μαλαγάρης, τόνισε ότι υπάρχει έντονη ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινότητα καθώς ο μέσος όρος ηλικίας των καθηγητών είναι τα 53 έτη. “Κάποιοι εκπαιδευτικοί ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και έχουν υποκείμενα νοσήματα. Τα παιδιά μπορεί να μη συγκαταλέγονται στις ευπαθείς ομάδες, όμως μπορούν να μεταδώσουν τον ιό. Η ΟΛΜΕ δηλώνει κατηγορηματικά ότι δε χρειάζεται να ανοίξουν τα σχολεία παρά μόνο η Γ΄Λυκείου. Προτείνουμε δε, τη σταδιακή έναρξη λειτουργίας της Γ΄Λυκείου και την προαγωγή των μαθητών της Α’ και Β΄Γυμνασίου με προφορικό βαθμό” σημείωσε ο κ. Μαλαγάρης.
Παράλληλα, διερωτήθηκε για τη διδασκαλία, για το πως θα αποφευχθεί ο συγχρωτισμός και ο συνωστισμός στο προαύλιο, για τις συνθήκες υγιεινής αλλά και τι μέλλει γενέσθαι με τα ειδικά σχολεία. “Δεν είναι μόνο ζήτημα διαχείρισης για τους μικρούς μαθητές των τάξεων του δημοτικού αλλά σας πληροφορώ ότι είναι το ίδιο δύσκολο ακόμα και για μαθητές Γυμνασίου ή Λυκείου. Για εμάς προέχει, ειδικά στην παρούσα φάση, η αξία της ζωής και της Υγείας και ύστερα το σχολείο. Τα σχολικά κτίρια χωροταξικά δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για να μπορέσουν να λειτουργήσουν σωστά” πρόσθεσε ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ.
Η ΟΛΜΕ ζητά από το Υπουργείο Παιδείας να ανακοινώσει πρώτα τα πρωτόκολλα λειτουργίας των σχολείων, να ενισχυθεί η υλικοτεχνική υποδομή που αυτή τη στιγμή δεν πληροί τις προϋποθέσεις για τη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα, να υπάρχει προσωπικό που ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα φροντίζει για την καθαριότητα και την τήρηση των κανόνων υγιεινής στους χώρους του σχολείου.
Ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ πρόσθεσε ότι στο διάστημα που τα σχολεία είναι κλειστά, η εξ αποστάσεως διδασκαλία παρά τις όποιες δυσκολίες παρουσιάστηκαν και παρουσιάζονται ακόμη λειτουργεί χάρις στην αυταπάρνηση και το ζήλο των εκπαιδευτικών.