Tuesday , 10 December 2024

ΟΣΕΘ: Οι Θεσσαλονικείς μπαίνουν στο μετρό στις 30 Νοεμβρίου με 200.000 «έξυπνες κάρτες» και 2 εκατ. «ηλεκτρονικά εισιτήρια»

Στις 30 Νοεμβρίου οι Θεσσαλονικείς θα μπουν στο μετρό, χρησιμοποιώντας «έξυπνες κάρτες» και «ηλεκτρονικό εισιτήριο» αναφέρεται σε ανακοίνωση του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) σχετικά με τη λειτουργία του μετρό.

Ο διαγωνισμός για το Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου ΟΣΕΘ
Όπως υπενθυμίζει ο Οργανισμός, στις 6 Ιουνίου 2019, προκηρύχθηκε από την Κοινωνία της Πληροφορίας Διαγωνισμός για τον «Ψηφιακό Μετασχηματισμό, Τηλεματική και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου ΟΣΕΘ». Κι όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του «επιλέχθηκε ανάδοχος η Κ/Ξ Τέρνα Ενεργειακή – Indigital – AMCO και υπεγράφη η σχετική σύμβαση που περιλάμβανε την υλοποίηση του πληροφοριακού συστήματος αυτοματοποιημένης συλλογής κομίστρου την προμήθεια και διάθεση 2 εκατ. εισιτηρίων και 200.000 ‘έξυπνων’ καρτών απεριορίστων διαδρομών με χωρητικότητα 4k. Τα 2 εκατ. επαναφορτιζόμενα εισιτήρια μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλα τα μηχανήματα που προμηθεύτηκε ο ΟΣΕΘ που τοποθετούνται και στο μετρό. Οι 200.000 κάρτες 4Κ, αν και χαμηλού λογισμικού σχεδιασμού, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μηχανήματα του ΟΣΕΘ. Ταυτόχρονα, επιπλέον 960.000 ‘έξυπνες κάρτες’ που προμηθεύεται ο ΟΣΕΘ μέσω διεθνούς διαγωνισμού θα είναι σε πλήρη εναρμόνιση με τα μηχανήματα επικύρωσης και ακύρωσης που θα τοποθετηθούν στη Θεσσαλονίκη το επόμενο διάστημα».

Το νέο εισιτήριο
Το νέο σύστημα έκδοσης εισιτηρίων στο μετρό και την αστική συγκοινωνία παρουσιάστηκε σε εκδήλωση, όμως δεν έγινε γνωστό το κόστος του ενιαίου εισιτηρίου, που θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τις 30 Νοεμβρίου, με την έναρξη λειτουργίας του μετρό. Στα μέσα Σεπτεμβρίου ο ΟΣΕΘ θα παραλάβει τα νέα χάρτινα εισιτήρια, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα γίνει δυνατή και η πληρωμή εισιτηρίου μόνο με τη χρήση τραπεζικής κάρτας, εντός λεωφορείων. Τα εισιτήρια θα είναι επαναχρησιμοποιούμενα. Δηλαδή με την έκδοση του χάρτινου εισιτηρίου ο επιβάτης θα επιλέγει (και θα πληρώνει αντίστοιχο τίμημα) για το αν το ένα εισιτήριο θα είναι για μία ή περισσότερες διαδρομές, ενώ αν θέλει στη συνέχεια θα μπορεί να το «φορτίζει», προσθέτοντας περισσότερες «πιστωτικές μονάδες» που θα αντιστοιχούν σε αντίστοιχες διαδρομές.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *