Η κοινοπραξία «ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ Α.Ε.» αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής».
Αυτό ανακοίνωσε σήμερα το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) Α.Ε.
Όσον αφορά τα συνολικά ενοποιημένα έσοδα του ομίλου για το 2023 αυξήθηκαν σε 85,9 εκατ. ευρώ έναντι 85,3 εκατ. ευρώ το 2022.
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (59,8 εκατ. ευρώ) ενώ οι τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης (κρουαζιέρας – ακτοπλοΐας) κατέγραψαν σημαντικές αυξήσεις 18,2% και 31,3%, αντίστοιχα (στα 3,9 εκατ. ευρώ και 0,9 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα) σε αντίθεση με τον τερματικό σταθμό συμβατικού φορτίου που σημείωσε μείωση εσόδων κατά 21,5%, (στα 20,2 εκατ. ευρώ).
Αναφορικά με τις επιδόσεις του ομίλου, σημειώθηκε καθαρή αύξηση κερδοφορίας σε όλα τα επίπεδα: τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 1,9%, στα 37,6 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 3,4% στα 34,1 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά φόρων του ΟΛΘ αυξήθηκαν κατά 8,9%, στα 20,3 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το σύνολο του 2023 ξεπέρασε τα 9,2 εκατ. ευρώ και αφορούσε κυρίως το νέο σταθμό κρουαζιέρας «Μέγας Αλέξανδρος», την αποκατάσταση βαθών, την επισκευή και αναβάθμιση κρηπιδωμάτων, τις αναβαθμίσεις υποσταθμών ηλεκτρικού ρεύματος καθώς και την αγορά εξοπλισμού φορτοεκφορτώσεων και συστημάτων ασφάλειας ISPS.
«Με συνεχείς επενδύσεις, άνω των 71,3 εκατ. ευρώ από το 2018, που αναβαθμίζουν τον εξοπλισμό, τις υποδομές, τις παρεχόμενες υπηρεσίες και την εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού του οργανισμού, επιτυγχάνουμε την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των συνεργατών μας, δημιουργώντας νέα ορόσημα για τον λιμένα Θεσσαλονίκης. Ενδεικτικό παράδειγμα, η υψηλότερη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που έχει καταγραφεί ποτέ στον λιμένα (520.048 TEU). Επιπλέον, το 2023 ενισχύσαμε την εξωστρέφειά μας, με τη δυναμική συμμετοχή της ΟΛΘ Α.Ε. σε εθνικού και διεθνούς κύρους εκθέσεις, και με πρωτοβουλίες για τη διενέργεια διοργανώσεων στη Θεσσαλονίκη, όπως το 7ο “Posidonia Sea Tourism Forum” και το 1ο “Southeast Europe Connectivity Forum”. Με όραμα να λειτουργούμε ως κάτι περισσότερο από ένα λιμάνι και με διεθνή προσανατολισμό, το 2024 στοχεύουμε σε πρωτοβουλίες και ενέργειες που προωθούν τη μέγιστη ικανοποίηση όλων των ενδιαφερόμενων μερών του λιμένα και της ευρύτερης λιμενικής κοινότητας, εστιάζοντας στην ανάπτυξη, τη βιωσιμότητα και τις επενδύσεις, με συνέπεια και αποτελεσματικότητα”, δήλωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος.