Saturday , 5 October 2024

Ο ΟΑΣΘ, ο συνωστισμός και ο κορωνοϊός

Της Σοφίας Ξανθοπούλου

Έχει χυθεί πολλή μελάνη, έχουν γραφτεί άπειρα άρθρα και ρεπορτάζ, αναλύσεις και έρευνες για τις επιπτώσεις του κορωνοϊού στην οικονομία και τον εργασιακό βίο αλλά βλεπω και παρατηρώ ότι δεν αναρωτιόμαστε σχεδόν καθόλου για το ποιο θα είναι το αύριο των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη.

Διότι το αύριο του ΟΑΣΘ δεν μπορεί να είναι το ίδιο με εκείνο πριν ξεσπάσει η πανδημία. Για την ακριβεια απαγορεύεται να ειναι το ίδιο.Ο συνωστισμός των επιβατών που ξεπερνούσε τα όρια της αντοχής, που αποτελούσε υγειονομική βόμβα μέσα στα αστικά και που ξεφτέλιζε την ανθρώπινη υπόσταση ΔΕΝ μπορεί να συνεχιστεί όταν αρθούν τα περιοριστικά μέτρα.

Εκτός αν κάποιοι νομίζουν ότι μπορεί να συνωστίζεται και πάλι ο κόσμος απλώς με το πρόσχημα της χρήσης μάσκας και αντισηπτικών. Μιλώντας χθες με τον πρόεδρο του συνδικάτου εργαζομένων του ΟΑΣΘ, Δημήτρη Τσερμενίδη, μου είπε ότι “οφείλουμε να διαφυλάξουμε το επιβατικό κοινό και τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ. Αυτή τη στιγμή επιτρέπονται μόνο οι καθίμενοι, 42 στα αρθρωτά και 22 στα μικρά. Απολυμάνσεις γίνονται κάθε βράδυ στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Ακολουθούμε τις οδηγίες του Υπουργείου Υγείας, του ΕΟΔΥ και του γιατρού εργασίας. Και οι επιβάτες όμως θα πρέπει να αντιληφθούν ότι δε γίνεται να συνωστίζονται στα λεωφορεία. Είναι προτιμότερο να περιμένουν το επόμενο λεωφορείο παρά να θέσουν σε κίνδυνο την υγεία τους. Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν 240-300 λεωφορεία. Επιθυμητός στόχος ειναι να φτάσουμε τα 400”.

Μα, για να μη συνωστίζεται ο κόσμος της Θεσσαλονίκης στα λεωφορεία, που είναι και το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς στην πόλη πρέπει να υπάρχουν περισσότερα λεωφορεία, συχνότερα δρομολόγια και επανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών που επί χρόνια είναι επιφορτισμένες στον αίσχιστο βαθμό. Υπενθυμίζεται ότι το 78% των πολιτών, με βάση την έρευνα της εταιρείας δημοσκοπήσεων INTERVIEW θεωρεί ένοχα τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τη διασπορά του κορωνοϊού.

Θα δει αυτά τα ζητήματα η τοπική κοινωνία και η Πολιτεία; Θα ανταποκριθεί στις ανάγκες της νέας εποχής; Θα έχει γρήγορα αντανακλαστικά; Άλλωστε, δε θέλει και πολύ μυαλό για να το χωνέψουμε πια ότι νούμερο 1 φίλος του κορωνοϊού είναι ο συνωστισμός. Τώρα δεν πατάει ψυχή στα λεωφορεία λόγω των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας αλλά και λόγω του φόβου που νιώθει ο κόσμος. Μετά όμως; Τι θα γίνει μετά; Έχουμε σχέδιο για το μετά στην ταλαιπωρημένη αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης;

Πάντως, τη Δευτέρα συνεδριάζει το ΔΣ για μια σειρά από θέματα που αφορούν στον ΟΑΣΘ. Μεταξύ αυτών θα συζητηθούν και οι συνθήκες μεταφοράς και πώς αυτές θα διαμορφωθούν στην εποχή μετά τον κορωνοϊό.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *