Το 12ο γράμμα του ελληνικού αλφάβητου, το καλλιγραφικό «μ» από την εποχή του Βυζαντίου μέσα σε κύκλο, ο οποίος συμβολίζει τη διαδρομή των συρμών στο τούνελ, είναι το λογότυπο του μετρό της Θεσσαλονίκης που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, παρουσία του υφυπουργού Νίκου Ταχιάου και του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας Ελληνικό Μετρό Νίκου Κουρέτα.
Ο στόχος της ταυτότητας του μετρό
Όπως εξήγησε ο υπουργός Μεταφορών κ. Σταϊκούρας, ο οποίος βρίσκεται σήμερα στη Θεσσαλονίκη, «στόχος ήταν η δημιουργία μίας ταυτότητας που θα αποδώσει την ιστορικότητα της Θεσσαλονίκης και ταυτόχρονα να συνδυάζει την παράδοση με τη μοντέρνα αισθητική και τη λειτουργικότητα. Το λογότυπο που επιλέχθηκε, όπως είπε, αναδεικνύει μεγαλοπρεπές παρελθόν της Θεσσαλονίκης και παράλληλα την καινοτομία και τον δυναμισμό έργου». Πρόσθεσε ότι απλοποιήθηκε το βυζαντινό «μ» «κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να επιτυγχάνεται η καθαρότητα και η αναγνωρισιμότητα που απαιτείται σε ένα σύγχρονο σύστημα μεταφορών. Το τελικό αποτέλεσμα αποτελεί αρμονική ισορροπία ιστορικής έμπνευσης και σύγχρονης αισθητικής, της κίνησης και της προόδου».
Η 30ή Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός κ. Ταχιάος επεσήμανε ότι «τα λογότυπα αντανακλούν την εικόνα των πόλεων και αυτό του μετρό της Θεσσαλονίκης αντανακλά τα χαρακτηριστικά της εκείνης της εποχής, αλλά και τα διαφορετικά χαρακτηριστικά και τη διαφορετική εικόνα που έχει με το μετρό της Αθήνας. Το μετρό συνδυάζει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Η 30ή Νοεμβρίου θα είναι μια πολλή μεγάλη μέρα για τη Θεσσαλονίκη», τόνισε. Και πρόσθεσε ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσει το μετρό χωρίς της απαραίτητες διασφαλίσεις ασφαλείας», επισημαίνοντας πως σήμερα γίνεται γενική άσκηση στους σταθμούς Παπάφη και Ευκλείδη.
Λίφτινγκ στον ΟΑΣΘ
Ανανεώνεται κατά 50% από την 1η Ιανουαρίου 2025 ο στόλος ΟΑΣΘ με την προσθήκη 159 νέων λεωφορείων, καθώς υπογράφηκε σήμερα σύμβαση χρονομίσθωσης (leasing) για τρία χρόνια. Τα λεωφορεία είναι γερμανικής κατασκευής, ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι 7,3 έτη, όταν ο σημερινός μέσος όρος των λεωφορείων που δρομολογεί ο ΟΑΣΘ μέσω leasing είναι 14 έτη. Τα 41 από τα 159 λεωφορεία της σύμβασης είναι ολοκαίνουρια και θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά. Μαζί με τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που κυκλοφορούν από τον περασμένο Μάιο, συνολικά 151 λεωφορεία, τα οποία αποτελούν το 50% του στόλου του Οργανισμού, την 1η Ιανουαρίου θα είναι καινούρια. Με τη μέθοδο της χρονομίσθωσης ο Οργανισμός θα προμηθευτεί 80 αρθρωτά λεωφορεία 18 μέτρων, 45 κανονικά λεωφορεία 12 μέτρων, 26 μεσαία λεωφορεία οκτώ έως δέκα μέτρων, πέντε μικρά λεωφορεία έξι έως επτά μέτρων, καθώς και τρία ειδικού τύπου οχήματα, τα οποία θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη δωρεάν μετακίνηση των Ατόμων με Αναπηρία.
Η τιμή του εισιτηρίου
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκουρας σχετικά με την τιμή του εισιτηρίου επανέλαβε ότι από τον Δεκέμβριο και για τους επόμενους έξι μήνες θα είναι στα 60 λεπτά του ευρώ και στη συνέχεια θα γίνει αξιολόγηση της χρήσης των λεωφορείων και του μετρό για να αποφασιστεί αν θα εφαρμοστεί ενιαίο εισιτήριο για τα δύο μέσα στα 1,20 ευρώ ή αν θα υπάρξουν ξεχωριστά εισιτήρια. Σημαντικό ρόλο για την τιμή των εισιτηρίων στο β’ εξάμηνο του 2025 θα παίξει η πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής. Γιατί όπως ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας, «πλέον οι πολίτες δεν θα έχουν δικαιολογία, γιατί θα έχουν στη διάθεση τους ένα υπερσύγχρονο μετρό και έναν ανανεωμένο στόλο λεωφορείων. Ήδη με τους 130 ελεγκτές στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 600.000 ευρώ, από 1,7 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο σε 2,3 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο του 2024».