Saturday , 2 November 2024

“Πράσινο φως” από Μητσοτάκη για “Thess/Intec” & Ελεύθερη Ζώνη Εμπορίου – Προτεραιότητα η ενίσχυση των μακεδονικών προϊόντων-Τι είπε για ΟΑΣΘ και Μετρό

Προστασία και ενίσχυση των μακεδονικών προϊόντων
με τη δημιουργία και διεθνή πιστοποίηση ενός συλλογικού σήματος για αυτά εξήγγειλε νωρίτερα απόψε κατά την ομιλία του στην 84η ΔΕΘ ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Προανήγγειλε, επίσης,
την καθιέρωση Ελεύθερης Ζώνης αποκλειστικά για επιχειρήσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό στο στρατόπεδο Γκόνου, την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος για την ανάπλαση της ΔΕΘ ώστε
στις αρχές του 2020 να προκηρυχθεί ο αναγκαίος διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, την παραχώρηση στην Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας της έκτασης 760 στρεμμάτων, που ζητούσαν οι φορείς της πόλης για τη δημιουργία του νέου πάρκου καινοτομίας «Thess/Intec» και την σύσταση εντός του 2020 Ειδικής Εταιρίας Ανάπτυξης για την οργάνωση της βιομηχανικής ζώνης στο Καλοχώρι, που σήμερα ταλανίζεται από άναρχες εγκαταστάσεις, υστερήσεις σε υποδομές και περιβαλλοντικά προβλήματα.

“Η Βόρεια Ελλάδα – τόνισε ο πρωθυπουργός – είναι ο χώρος τον οποίο κατεξοχήν αφορά η Ανάπτυξη για Όλους. Και το τρίπτυχο Επενδύσεις-Υποδομές-Καθημερινότητα ορίζει την εφαρμογή του. Προτεραιότητά μας, είναι η προστασία και ενίσχυση των μακεδονικών προϊόντων με τη δημιουργία και διεθνή πιστοποίηση ενός συλλογικού σήματος για αυτά. Είναι αυτό που θα δηλώνει, πλέον, χωρίς αμφιβολίες, την ποιότητα και την προέλευσή τους, απέναντι σε κάθε ανταγωνιστή. Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει δοκιμαστεί με επιτυχία σε προϊόντα της Κρήτης. Και θα δώσει νέα ώθηση στα προϊόντα της Βόρειας Ελλάδας στις αγορές του εξωτερικού. Γι΄ αυτό και θα συνοδευτεί από παράλληλες ενέργειες. Ο τομέας των αγροτικών μεταφορών, για παράδειγμα, θα τονωθεί με την ανάπτυξη αποθηκευτικών, ψυχόμενων χώρων στη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης”.

Για την ανάπλαση της ΔΕΘ, είπε: “Ένα ακόμη έργο υψηλού συμβολισμού και αναπτυξιακής δυναμικότητας προχωρεί στην ίδια την πόλη: η ανάπλαση της ΔΕΘ, την οποία εξήγγειλα και από το βήμα της Βουλής.Δεσμεύομαι ότι σε λίγες εβδομάδες θα είναι έτοιμο το Προεδρικό Διάταγμα και στις αρχές του 2020 θα προκηρυχθεί ο διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. Στο διάστημα 2020-2021 θα είναι έτοιμες οι μελέτες και θα αναζητηθεί το μικτό σχήμα που θα χρηματοδοτήσει και θα ξεκινήσει την επένδυση.

“Thess/Intec”

Με ταχύ ρυθμό, σύμφωνα με τον κ.Μητσοτάκη, προχωρούν και οι νομοθετικές πράξεις για την παραχώρηση 760 στρεμμάτων του Δημοσίου στην Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας. Το ακίνητο στην Περαία θα φιλοξενήσει το «Thess/Intec», ένα νέο πάρκο καινοτομίας, το οποίο θα χρηματοδοτήσει η ιδιωτική πρωτοβουλία. Όπως είπε, πρόκειται για ένα τεχνολογικό πάρκο που θα προσελκύσει επενδύσεις στην οικονομία της γνώσης. “Δεν είναι τυχαίο, μάλιστα, ότι πολλές επιχειρήσεις έχουν υπογράψει από τώρα μνημόνια συνεργασίας ώστε να αναβαθμίσουν εκεί τα ερευνητικά τους τμήματα. Όμως θέλω να είμαι σαφής. Αν το έργο δεν αποδείξει έμπρακτα τη βιωσιμότητα του προσελκύοντας ιδιωτικά κεφάλαια για τη χρηματοδότησή του, εντός διετίας το οικόπεδο θα επιστρέψει στο ελληνικό Δημόσιο΄, πρόσθεσε σχετικά.

Ελεύθερη Ζώνη

Στο ίδιο πνεύμα δημιουργικής αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, πρόσθεσε ο πρωθυπουργός, “σχεδιάζουμε, στη δυτική πλευρά της πόλης, την καθιέρωση Ελεύθερης Ζώνης αποκλειστικά για επιχειρήσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό. Θα ιδρυθεί στο πρώην στρατόπεδο «Γκόνου», σε έκταση 670 στρεμμάτων, κατά το μοντέλο των αντίστοιχων ζωνών στα λιμάνια του Πειραιά και του Ηρακλείου. Όπως και εκεί, έτσι και εδώ οι επιχειρήσεις που θα εγκατασταθούν θα απαλλάσσονται από δασμούς και ΦΠΑ”.

Λιμάνι

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ.Μητσοτάκης και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας ότι αναλαμβάνει νέο ρόλο, ότι το επενδυτικό του πρόγραμμα ανέρχεται ήδη σε 300 εκατομμύρια κα ότι επιβάλλεται να ολοκληρωθεί η σύνδεση με το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων. “Στόχος, την επόμενη διετία να γίνει μεταφορικός κόμβος για την Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Βαλκανική”, πρόσθεσε για τον ΟΛΘ ο πρωθυπουργός..

Οδικοί άξονες

Στο μέτωπο των οδικών υποδομών βασικό στοίχημα, όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός, είναι η ολοκλήρωση των κάθετων συνδέσεων της Εγνατίας Οδού. Ο άξονας Δράμας-Αμφίπολης-Εγνατίας έχει ήδη μελετηθεί και δημοπρατείται εντός 18 μηνών, ενώ για το δρόμο Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, έργο δυστυχώς τελείως ανώριμο, οι  μελέτες ξεκινούν άμεσα απ’ το Υπουργείο Υποδομών.

Περιφερειακή οδός

Με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, προχωρεί, επίσης, η αναβάθμιση της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, με την κατασκευή νέας, υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου. Η περιφερειακή έχει ήδη ξεπεράσει τον φόρτο που μπορεί να δεχθεί. Και με το νέο έργο θα αναπνεύσει. Η περιβαλλοντική αδειοδότηση υπάρχει.Οι μελέτες θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2020. Και θα ακολουθήσει η προκήρυξη του έργου

Καλοχώρι

Σε τροχιά υλοποίησης είναι, όπως σημείωσε ο κ.Μητσοτάκης, και η οργάνωση της βιομηχανικής ζώνης στο Καλοχώρι που σήμερα ταλανίζεται από άναρχες εγκαταστάσεις, υστερήσεις σε υποδομές και περιβαλλοντικά προβλήματα. “Είναι αυτό που χαρακτηρίζουμε «άτυπη βιομηχανική συγκέντρωση». Μέσα στο 2020 λοιπόν θα συσταθεί Ειδική Εταιρία Ανάπτυξης που θα αναλάβει τη μετατροπή της περιοχής σε επιχειρηματικό πάρκο, κατά το πρότυπο ανάλογων εγκαταστάσεων στα Οινόφυτα”, ανακοίνωσε σχετικά.

Παύλου Μελά

Το κτιριακό απόθεμα του Μητροπολιτικού Πάρκου Παύλου Μελά παίρνει σειρά – όπως εξήγγειλε ο πρωθυπουργός απόψε από την 84η ΔΕΘ – για αξιοποίηση προς άλλη κατεύθυνση:

“Τα 24.000 τετραγωνικά μέτρα των κτιρίων του θα ρημάξουν αν δεν αποκτήσουν γρήγορα νέα χρήση. Τα περισσότερα, λοιπόν, θα ανακαινιστούν ως χώροι πολιτισμού και Ιστορίας, φιλοξενώντας 3 ξεχωριστά Μουσεία: Το πρώτο, με ευρήματα από τις ανασκαφές του Μετρό. Το δεύτερο, για την Εθνική Αντίσταση – έργο που έμεινε στα χαρτιά. Και το τρίτο, για τον Προσφυγικό Ελληνισμό που ταυτίζεται με την Θεσσαλονίκη. Η δυτική πόλη αποκτά, έτσι, έναν τουριστικό και πολιτιστικό πόλο, παράλληλα με τον επιχειρηματικό κόμβο της Ελεύθερης Ζώνης.

Γήπεδο ΠΑΟΚ

Για την ανακατασκευή του γηπέδου του ΠΑΟΚ ο κ.Μητστάκης είπε ότι δεν θα μιλήσει πολύ και ανέφωερε: ‘Είμαστε έτοιμοι να τρέξουμε το σχέδιο ανάπλασης των εγκαταστάσεών του και της γύρω περιοχής. Και περιμένουμε την ωρίμανση των σχετικών μελετών από τη διοίκηση του ομάδας ως φορέα υλοποίησης του έργου”.

Μετρό

Για το Μετρό Θεσσαλονίκης όμως, μίλησε περισσότερο και όπως σημείωσε προκαταβολικά και ο ίδιος “κυρίως περισσότερο αληθινά, ειλικρινά, ρεαλιστικά” και πρόσθεσε: “Ε, λοιπόν, τέλος τα μεγάλα λόγια, οι υπεκφυγές, οι εντυπώσεις, τα ψεύτικα εγκαίνια και οι βαμμένοι μουσαμάδες. Καθαρές κουβέντες: Με τα σημερινά δεδομένα η λειτουργία του Μετρό θα άρχιζε χωρίς τον Σταθμό Βενιζέλου, τέλη του 2022. Αλλά αυτό θα σήμαινε ένα έργο «κολοβό». Επιστρέφουμε, λοιπόν, στην αρχική λύση για τον σταθμό – με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιολογικών ευρημάτων. Σύμφωνα, πάντα, με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, στο πλαίσιο του αρχαιολογικού νόμου και βάσει της πρακτικής που ακολουθήθηκε στο Σταθμό Αγίας Σοφίας. Έτσι, το Μετρό θα λειτουργήσει ενιαίο και στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2023!

ΟΑΣΘ

Για τον ΟΑΣΘ ο πρωθυπουργός τόνισε ότι σήμερα απαιτούνται 500 οχήματα για έναν ομαλό ρυθμό του συγκοινωνιακού έργου και κυκλοφορούν λιγότερα από τα μισά και ότι όλα αυτά αλλάζουν και ανακοίνωσε: “Ήδη, θέσαμε σε κυκλοφορία 102 επιπλέον λεωφορεία και η διαφορά είναι αισθητή. Και αναθέτουμε στα ΚΤΕΛ τις περιαστικές και υπεραστικές  διαδρομές, ώστε ο ΟΑΣΘ να καλύπτει επαρκέστερα την μητροπολιτική ζώνη. Έτσι, 150 με 200 λεωφορεία θα μπουν αμέσως στην εξυπηρέτηση της πόλης. Η σύμβαση θα υπογραφεί έως το τέλος του μήνα και η έναρξη των νέων δρομολογίων θα γίνει τον Οκτώβριο. Μέχρι να λειτουργήσει το Μετρό, θα εξασφαλίσουμε γρήγορη, αξιοπρεπή και ασφαλή μετακίνηση για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *