Sunday , 29 May 2022

Πρατήριο υγρών καυσίμων της Θεσσαλονίκης συνεχίζει το «ράλι» σε βενζίνη και diesel, παρά το «φρένο» στη διεθνή τιμή του πετρελαίου

Του Γ. Κατσιάνη

Πριν από δύο ημέρες, ανακοίνωσα ότι από εδώ και στο εξής το thesseconomy.gr θα παρουσιάζει τα πρατήρια υγρών καυσίμων που εξακολουθούν να κρατούν ψηλά τις τιμές, παρά την υποχώρηση της διεθνούς τιμής του πετρελαίου μπρεντ.

Καταρχήν, σήμερα, Κυριακή 13 Μαρτίου, η διεθνής τιμή του πετρελαίου είναι στα 112,4 δολάρια το βαρέλι, γεγονός που καταδεικνύει τις τάσεις αποκλιμάκωσης που παρουσιάζει τις τελευταίες 48 ώρες το κόστος του «μαύρου χρυσού».

Την ίδια ώρα, πρατήριο υγρών καυσίμων στην ανατολική Θεσσαλονίκη πουλά προς 2,198 ευρώ το λίτρο την (απλή) αμόλυβδη των 95 οκτανίων και το πετρέλαιο κίνησης (diesel) προς 2,118 ευρώ το λίτρο (φωτογραφία).

Πρόκειται για τιμές που παρέμεναν «παγωμένες», μετά το ράλι των προηγούμενων ημερών, παρά την πτώση της διεθνούς τιμής του πετρελαίου κατά 3,5%  που καταγράφηκε την Παρασκευή.  

Θέλετε να μάθετε τώρα ποια είναι η μέση τιμή πώλησης στο νομό Θεσσαλονίκης;

Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης είναι 2,090 ευρώ το λίτρο για την απλή αμόλυβδη και 1,993 ευρώ το λίτρο για το diesel.

Δηλαδή, το συγκεκριμένο πρατήριο πουλά ακριβότερη κατά 5,2% την απλή αμόλυβδη και κατά 6,3% (!) το πετρέλαιο κίνησης.

Συνεπώς, το ερώτημα που τίθεται είναι αν και κατά πόσο στη συγκεκριμένη περίπτωση τηρείται το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους των καυσίμων που προβλέπει το άρθρο 50 του νόμου 4903/2022, σύμφωνα με το οποίο «απαγορεύεται η αποκόμιση μικτού κέρδους από την πώληση οποιουδήποτε προϊόντος ή την παροχή οποιασδήποτε υπηρεσίας που είναι απαραίτητη για την υγεία, τη διατροφή, τη διαβίωση, τη μετακίνηση και την ασφάλεια του καταναλωτή όταν το περιθώριο του μικτού κέρδους ανά μονάδα υπερβαίνει το αντίστοιχο περιθώριο μικτού κέρδους ανά μονάδα προ της 1.9.2021».

Leave a Reply

Your email address will not be published.