Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους

Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους

248
SHARE

Προκηρύχθηκε ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους, έπειτα από σχετική πρωτοβουλία που ανέλαβε η Διοίκηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα στον Δήμο Θεσσαλονίκης. Με την προκήρυξη του διαγωνισμού, που θα μείνει στον αέρα για την κατάθεση συμμετοχών έως και την 1η Ιουνίου 2021, τίθεται σε τροχιά υλοποίησης μία από τις πλέον εμβληματικές παρεμβάσεις, που θα αλλάξει την εικόνα της πόλης και θα ενισχύσει την εξωστρέφειά της.


Προλογίζοντας το τεύχος του διαγωνισμού για το έργο ανάπλασης της πλατείας και του άξονα της Αριστοτέλους, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας τόνισε ότι βασική επιδίωξη του διεθνούς διαγωνισμού είναι “να κεντρίσουμε το παγκόσμιο ενδιαφέρον για αυτήν την ανάπλαση και με αυτόν τον τρόπο να καταλήξουμε σε ένα σχέδιο για τον άξονα της Αριστοτέλους, που θα ενσωματώνει και θα αποτυπώνει το σύγχρονο πνεύμα της πόλης και τις στοχεύσεις της. Μέσα από αυτό το έργο επιθυμούμε να επανασυστήσουμε τη Θεσσαλονίκη σε όλον τον κόσμο, να την εντάξουμε σε παλιούς και νέους χάρτες, τουριστικούς, επιχειρηματικούς, πολιτιστικούς, ιστορικούς και παράλληλα να αναβαθμίσουμε σημαντικά τον δημόσιο χώρο”.

Όπως είπε ζητούμενο του διαγωνισμού είναι – ανάμεσα στα άλλα – η ποιοτική και περιβαλλοντική αναβάθμιση του δημόσιου χώρου του άξονα της Αριστοτέλους -συμπεριλαμβανομένων της ομώνυμης πλατείας, των πεζοδρομημένων τμημάτων της οδού και της ορθογωνικής διαπλάτυνσης του άξονα στη συμβολή με την οδό Εγνατία- η ανάδειξη της ταυτότητας του τόπου, η αναζωογόνηση του δημόσιου χώρου και η τόνωση της επισκεψιμότητας.

Σύμφωνα με τη δημοτική αρχή το τελικό αποτέλεσμα θα πρέπει να υπηρετεί τους ακόλουθους στόχους την ανάδειξη της ταυτότητας του χώρου ως ισχυρού τοπόσημου της πόλης, την πρωτοτυπία και τον πρωτοποριακό σχεδιασμό, τον ανοιχτό και προσβάσιμο δημόσιο χώρο από όλους, την αρμονική ένταξη στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής, τη βιωσιμότητα και τον βιοκλιματικό σχεδιασμό και τέλος τον ρεαλισμός ως προς τα ζητήματα υλοποίησης, κόστους και συντήρησης του έργου. Η περιοχή μελέτης εκτείνεται από το παραλιακό μέτωπο μέχρι την οδό Εγνατία καλύπτοντας έκταση 32.500 τ.μ.

LEAVE A REPLY