Τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης στις εστίες όπου μένουν διεκδικούν οι φοιτητές του Αριστοτελείου πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, οι οποίοι χθες το πρωί συγκεντρώθηκαν στο φουαγιέ των εστιών. Αιτία αποτέλεσε η πτώση του ανελκυστήρα, που βρίσκεται στο Γ κτήριο, που συνέβη το βράδυ της Δευτέρας, 7 Οκτωβρίου, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί κάποιος φοιτητής. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν εκπρόσωποι των φοιτητών, «μετά το συμβάν δεν έχει έρθει κανένας από το Πανεπιστήμιο για το ζήτημα», και κάνουν λόγο για αδιαφορία των πρυτανικών αρχών.
Το περιστατικό
Δευτεροετής φοιτήτρια που μένει στις Γ’ Εστίες του ΑΠΘ περιγράφει ότι η ίδια ειδοποίησε το βράδυ της Δευτέρας, τη γραμματεία πως «το ασανσέρ δεν λειτουργεί σωστά και μισή ώρα αργότερα το ασανσέρ έπεσε. Μένω στον δεύτερο όροφο. Συχνά το συγκεκριμένο ασανσέρ τρίζει και εχθές κουβαλούσα ψώνια κι άρχισε να πηγαίνει πάνω – κάτω, αλλά δεν έδωσα ιδιαίτερη σημασία. Από τον 1ο μέχρι τον 2ο σταμάτησε απότομα ακούστηκε ένα μπαμ. Σταμάτησε για κάποια δευτερόλεπτα και όταν έφτασα στον όροφό μου βγήκα. Άκουσα να πέφτουν σοβάδες και μπήκε σκόνη από την πόρτα του ασανσέρ. Προκλήθηκε μεγάλη αναστάτωση σηκώθηκε καπνός που μάλλον ήταν σκόνη τελικά και βγήκε εκτός λειτουργίας και το διπλανό ασανσέρ. Ευτυχώς δεν ήταν κανένας μέσα. Ήρθε η πυροσβεστική και όταν το άνοιξαν έπεσαν κομμάτια ολόκληρα».». Και προσθέτει ότι «η κατάσταση στις εστίες δεν είναι βιώσιμη. Ζητάμε τα αυτονόητα, να είμαστε ασφαλείς και να έχουμε αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης». Συμπληρώνει αγανακτισμένη πως «οι φοιτητές θα προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις. Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί και να μην είμαστε ασφαλείς. Είναι μεγάλο το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί και για εμάς που μένουμε εδώ και για τους υπαλλήλους της καθαριότητας φυσικά που πρέπει να ανεβαίνουν με τα πόδια τόσους ορόφους».
Τί λέει ο πρύτανης του ΑΠΘ για το περιστατικό
Ο πρύτανης του ΑΠΘ Χαράλαμπος Φειδάς στην ανακοίνωσή του για το συμβάν αναφέρει: «Για το περιστατικό του ανελκυστήρα στην Γ’ Φοιτητική Εστία του ΑΠΘ εκλήθη άμεσα η ανάδοχος εταιρεία η οποία έχει αναλάβει τη συντήρηση των ανελκυστήρων των εστιών. Παράλληλα, ενημερώθηκε το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ), το οποίο, ως κατά νόμον αρμόδιο νομικό πρόσωπο, έχει αναθέσει στην εν λόγω εταιρεία τη συντήρηση του συνόλου των ανελκυστήρων των Φοιτητικών Εστιών του ΑΠΘ». Στο κτίριο πήγε τεχνικός της αναδόχου εταιρείας προκειμένου να διαπιστωθεί τί ακριβώς έχει συμβεί. Σημειώνεται ότι οι Γ´ εστίες έχουν έξι ασανσέρ εκ των οποίων λειτουργούν τα τέσσερα και υπάρχουν 400 φοιτητές που μένουν στο κτίριο. Οι αρμόδιες αρχές αναμένουν το πόρισμα της τεχνικής υπηρεσίας, ενώ αναφέρουν ότι συντηρήσεις στα ασανσέρ των εστιών πραγματοποιούνται κάθε δύο μήνες. «Ζούμε από τύχη στα ίδια μας τα σπίτια», λένε οι φοιτητές και χαρακτηρίζουν το περιστατικό σοκαριστικό, αλλά όχι απροσδόκητο.
Καταγγελία του ΣΟΦΕΘ
Ο ΣΟΦΕΘ καταγγέλλει το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, αλλά και την πολιτική υποχρηματοδότησης της φοιτητικής μέριμνας που έχει οδηγήσει στη σημερινή κατάσταση. Παράλληλα, ο Σύλλογος καταδικάζει τη στάση των εκπροσώπων του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, οι οποίοι, όπως αναφέρουν, ρίχνουν την ευθύνη είτε στους μηχανικούς είτε στους ίδιους τους φοιτητές, αποποιούμενοι τις δικές τους ευθύνες για τη συντήρηση των εγκαταστάσεων. Ο ΣΟΦΕΘ είχε προειδοποιήσει για την επικινδυνότητα των υποδομών. Στις διεκδικήσεις του συμπεριλαμβάνονται η άμεση ανακαίνιση όλων των κτιρίων των εστιών του ΑΠΘ και του ΠΑΜΑΚ, καθώς και η ενίσχυση της αντιπυρικής, αντιπλημμυρικής και αντισεισμικής προστασίας. Οι φοιτητές καταγγέλλουν επίσης τις πρυτανικές αρχές του ΑΠΘ και του ΠΑΜΑΚ, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, και την κυβέρνηση για την αδιαφορία τους απέναντι στις επανειλημμένες εκκλήσεις των εστιακών φοιτητών.