Friday , 19 April 2024

Σε… χαμηλές πτήσεις η τιμή του χαρταετού

Καθαρά Δευτέρα χωρίς χαρταετό δε γίνεται. Η αγάπη, το μεράκι, η μαστοριά και η πολύχρονη πείρα είναι η… συνταγή για τη συγκεκριμένη κατασκευή και τα εφόδια που διαθέτουν οι ελάχιστοι πλέον Έλληνες κατασκευαστές χαρταετών οι οποίοι συνεχίζουν την παράδοση που απαιτεί το έθιμο της Καθαράς Δευτέρας. Στο παραδοσιακό εργαστήριο, στη βιοτεχνία χαρταετών στις Συκιές, ο κ. Νίκος Καρανικόλας έχει πάρει τη σκυτάλη από τον πατέρα του κ. Κώστα κι εδώ και σαράντα χρόνια η βιοτεχνία τους κατασκευάζει και προμηθεύει την αγορά σε Ελλάδα και Κύπρο με χάρτινους και πλαστικούς χαρταετούς. «Μεγάλωσα εδώ μέσα. Από μικρός κοντά στον πατέρα μου –αν και σπούδασα Γυμναστής, είχα και μια θέση στο δημόσιο ως πρωταθλητής -ήθελα να μείνω στη δουλειά. Επέλεξα να μείνω στο χώρο της κατασκευής χαρταετών. Μου άρεσε ο κλασσικός χαρταετός», λέει στο thesseconomy.gr ο κ. Νίκος Καρανικόλας. «Ο κλασσικός χαρταετός βρίσκεται πάντα ψηλά στις προτιμήσεις του κόσμου. Δεν φεύγει ποτέ από τη μόδα. Αλλά επειδή όλα εξελίσσονται και το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού μας είναι η πιτσιρικαρία παίρνουμε και ιδέες από καρτούν, από ταινίες, από παιδικές σειρές. Επίσης οι φιγούρες με ήρωες, με πριγκίπισσες ανάλογα αν είναι αγόρι ή κορίτσι έχουν τρελή ζήτηση από τον κόσμο» προσθέτει.


80.000 χαρταετοί
Λίγα 24ωρα πριν από την Καθαρά Δευτέρα «η παραγωγή μας έχει πουληθεί όλη. Φέτος ‘φλερτάρουμε’ με τις 80.000 χαρταετούς», λέει ο κ. Καρανικόλας. Όσον αφορά την τιμή εξηγεί «ο χαρταετός είναι ένα παιχνίδι ωραίο και φτηνό. Παρότι και μεις, όπως κι όλος ο κόσμος, δεχθήκαμε αυξήσεις τρελές στις πρώτες ύλες, αυξήσεις της τάξης του 70%, στη λιανική ο κόσμος θα βρει το χαρταετό σε τιμές από 5-10 ευρώ ανάλογα με το σχέδιο και το μέγεθος. Δηλαδή σε σύγκριση με πέρσι ο τελικός καταναλωτής θα δει διαφορά στην τιμή της τάξης των 30-60 λεπτών του ευρώ».


Οδηγίες «πτήσης»
Ο δημιουργός και λάτρης του χαρταετού δεν παραλείπει να δώσει συμβουλές για επιτυχημένες… πτήσεις. Όπως επισημαίνει «σημαντικό για το πέταγμα του χαρταετού είναι η επιλογή τοποθεσίας. Πρέπει να φυσάει, να υπάρχει αεράκι. Αυτή είναι η κινητήριος δύναμη. Αν δεν φυσάει και ο καλύτερος χαρταετός του κόσμου δεν θα πετάξει. Από εκεί και πέρα ζυγιάζουμε σωστά το χαρταετό. Εμείς μέσα σε κάθε χαρταετό βάζουμε και οδηγίες ‘πτήσης’ για να μην παιδεύεται ο κόσμος. Τέλος σε περίπτωση που έχει πολύ αέρα και ο χαρταετός… χορεύει τότε προσθέτουμε μια δεύτερη ουρά ή ένα χαρτάκι ή ο,τιδήποτε που θα λειτουργήσει ως αντίβαρο. Δεν χρειάζεται κάτι ιδιαίτερο» επισημαίνει ο κ. Καρανικόλας.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *