Thursday , 28 March 2024

Στα μέσα Ιανουαρίου ξεκινούν τα δρομολόγια των τρένων υψηλής ταχύτητας ETR470 στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Θα αργήσουν ακόμη τα “Βέλη”

Στα μέσα Ιανουαρίου του 2022 αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο του τρένου υψηλής ταχύτητας ETR470, που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Αθήνα με μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ την ώρα, καθώς φαίνεται πως διευθετείται το θέμα που είχε ανακύψει με την έλλειψη συσκευής αμμοδιασποράς στο σύστημα πέδησης των συρμών, όπως ανέφερε σε σημερινές του δηλώσεις από τη Θεσσαλονίκη ο πρόεδροςτης ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., Dario Lo Bosco, στο περιθώριο της διεθνούς έκθεσης τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 4.0, στη Θεσσαλονίκη. 

Οι πέντε αυτοκινητάμαξες τύπου ETR470 αναμενόταν να δρομολογηθούν σταδιακά μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αθήνας, αρχής γενομένης από τον Μάρτιο του 2021, αλλά στη συνέχεια η έναρξη των δρομολογίων μετατέθηκε για τον Ιούνιο. Έκτοτε -και ελλείψει της απαιτούμενης πιστοποίησης- οι τρεις από τις αυτοκινητάμαξες που είχαν ήδη αφιχθεί στην Ελλάδα, έμεναν ακινητοποιημένες στο αμαξοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης. Πλέον, μια περιπέτεια μηνών τελειώνει, καθώς η τοποθέτηση των αμμοδιασπορέων φαίνεται πως θα καταστήσει επιτέλους δυνατή την έναρξη των δρομολογίων από τις αρχές του 2022.

 «Οι αμαξοστοιχίες ETR470 δεν ανήκουν στην οικογένεια των “Βελών”»

Ωστόσο, όπως διευκρίνισε ο κ. Λο Μπόσκο, οι αμαξοστοιχίες ΕΤR470 δεν ανήκουν στην οικογένεια των τρένων που χαρακτηρίζονται «Βέλη» και η δρομολόγηση των πρώτων αμαξοστοιχιών αυτής της οικογένειας «θα χρειαστεί πολλά ακόμα χρόνια δουλειάς, με πολύ καλή συνεργασία μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της Ferrovie dello stato (FSI)», καθώς για να μπορούν τα τρένα ν’ αναπτύξουν τέτοιες ταχύτητες στο ελληνικό δίκτυο, θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν οι λεγόμενες «γραμμές προτεραιότητας» και η σιδηροδρομική διασύνδεση με τη Σόφια.

Ταυτόχρονα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί μελλοντικά να επωφεληθεί και από το πρόγραμμα ανάπτυξης της τεχνολογίας διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας ERTMS (European Rail Traffic Management System), που -σύμφωνα με τον κ.Λο Μπόσκο- βρίσκεται σε εξέλιξη, με κοινοτική χρηματοδότηση, και επιτρέπει την καλύτερη «επικοινωνία» μεταξύ της σιδηροδρομικής γραμμής και του συρμού και άρα και την ανάπτυξη μεγαλύτερων ταχυτήτων.

«Ας απολαύσουμε πρώτα το 2022 τα νέα γρήγορα τρένα (σ.σ. τα ETR470), τα οποία θα προσφέρουν μεγαλύτερη ταχύτητα, άνεση και ασφάλεια, αλλά και τους αναβαθμισμένους (σ.σ. σε συνεργασία με τον ΟΣΕ) σιδηροδρομικούς σταθμούς» υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο ερώτημα αν υπάρχει κάποια εκτίμηση ως προς το πότε θα κάνουν «πρεμιέρα» στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο τα τρένα τύπου «Βέλος».

Ο κ.Λο Μπόσκο γνωστοποίησε ακόμα ότι τη Δευτέρα αναμένεται να εγκατασταθεί ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το προερχόμενο από τους κόλπους της Trenitalia στέλεχος Μαουρίτσιο Καποτότο (Mauricio Capototo), που ορίστηκε από τη Ferrovie dello stato ως μάνατζερ υπεύθυνος για την αγορά της Ελλάδας. «Η FSI προτίθεται να επενδύσει σε αυτή την περιοχή, που τώρα γίνεται στρατηγικής σημασίας» σημείωσε ο κ,Λο Μπόσκο, επισημαίνοντας ότι στο πλαίσιο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (TEN-T) από την Ελλάδα διέρχεται ο ένας από τους εννέα διαδρόμους στρατηγικού ενδιαφέροντος και συγκεκριμένα ο 4. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δουλεύει, όπως είπε ο κ.Λο Μπόσκο, πάνω τόσο στις επιβατικές μεταφορές μεσαίας και μακράς απόστασης όσο και τις εμπορευματικές.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *