Monday , 26 September 2022

Στο «κόκκινο» η έλλειψη οδηγών φορτηγών-Στο 10% οι κενές θέσεις στην Ελλάδα

Του Γ. Κατσιάνη

Ανησυχητικές διαστάσεις λαμβάνει το πρόβλημα της έλλειψης οδηγών φορτηγών.

Σύμφωνα με έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών (IRU), στην οποία συμμετείχαν περισσότερες από 1.500 εταιρείες εμπορικών οδικών μεταφορών 25 χωρών από την Αμερική, την Ασία και την Ευρώπη, το μεγαλύτερο πρόβλημα καταγράφεται στην Γηραιά Ήπειρο.

Ειδικότερα, το 2021 σημειώθηκε αύξηση 42% στις κενές θέσεις οδηγών, με την Μ. Βρετανία να κατέχει τα πρωτεία (100.000 κενά) και να ακολουθούν η Γερμανία και η Πολωνία (80.000 κενά).

«Στη χώρα μας, αυτή την στιγμή καταγράφεται ένα έλλειμμα 10% ως προς τις θέσεις οδηγών», δήλωσε στο thesseconomy.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης.

Αποτέλεσμα της κατάστασης είναι πολλές εταιρίες να θέτουν σε ακινησία τα οχήματα τους, λόγω έλλειψης προσωπικού.

«Οι χρόνιες ελλείψεις επαγγελματιών οδηγών επιδεινώνονται, με εκατομμύρια θέσεις να παραμένουν ακάλυπτες. Αυτό θέτει τις ήδη πιεσμένες οικονομίες και κοινότητες σε υψηλότερο κίνδυνο πληθωρισμού, ζητημάτων κοινωνικής κινητικότητας και κατάρρευσης της εφοδιαστικής αλυσίδας», σημείωσε ο Γενικός Γραμματέας της IRUm, Umberto de Pretto.

Ανδρικό προνόμιο οι μεταφορές

Την ίδια ώρα, αίσθηση προκαλεί το ιδιαίτερα χαμηλό ποσοστό των γυναικών οδηγών φορτηγών, το οποίο παγκοσμίως φτάνει μόλις το 3%.

Αντίθετα, καλύτερη είναι η εικόνα για τις γυναίκες οδηγούς λεωφορείων και πούλμαν στην Ευρώπη (12%).

Ωστόσο, όλα αυτά τα ποσοστά εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότερα από τα πρότυπα του τομέα των μεταφορών, ειδικά στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ όπου το 22% και το 28% όλων των εργαζομένων στις μεταφορές, αντίστοιχα είναι γυναίκες.

Leave a Reply

Your email address will not be published.