Σ.Θεοφάνης: Πολλοί έχουν ενοχληθεί από την επέκταση του 6ου προβλήτα

Σ.Θεοφάνης: Πολλοί έχουν ενοχληθεί από την επέκταση του 6ου προβλήτα

389
SHARE

“Αν δεν τελειώσει το γνωστό μεγάλο έργο της επένδυσης του 6ου προβλήτα όσοι μιλάνε για Κέντρο Μεταφορών στη Βαλκανική απλώς και μόνο ψεύδονται. Και επειδή αυτή η καινούρια ιδιοκτησία της εταιρείας είναι αποφασισμένη να το κάνει, και έχει φανεί ότι θα ξεκινήσει και θα γίνει, πολλοί έχουν ενοχληθεί”, τόνισε ο πρόεδρος του δ.σ. της ΟΛΘ Α.Ε. και διευθύνων σύμβουλος του λιμανιού, Σωτήρης Θεοφάνης νωρίτερα απόψε από το βήμα της εκδήλωσης με θέμα “Η οργάνωση της Διεθνούς Μεταφοράς ως εγγύηση ανάπτυξης εμπορικών δικτύων με αφετηρία τη Βόρεια Ελλάδα”, που διοργάνωσαν στη Θεσσαλονίκη το Operations Center και η On Line Data, υπό την αιγίδα του ΣΒΕ και του ΣΕΒΕ.

Ένα μεγάλο πρόβλημα του τομέα μεταφορών και των logistics-αποθήκευσης στη χώρα μας, όπως επισήμανε ο κ.Θεοφάνης, είναι ο κατακερματισμός, ενώ επίσης εξέφρασε αμφιβολίες για τον αν η προωθούμενη δημιουργία clusters στον χώρο των logistics θα βοηθήσει, καθώς δεν έχουν αποδώσει στην Ευρώπη, με εξαίρεση τη Γερμανία.

Άλλο ζήτημα, στο οποίο πρέπει να δοθεί βάρος, σύμφωνα με τον κ.Θεοφάνη, είναι η ανταγωνιστικότητα των μέσων ιδιωτικής μεταφοράς, ενώ επίσης υπάρχει ανάγκη διασυνδεσιμότητας όχι μόνο των δικτύων αλλά και λειτουργικής διασυνδεσιμότητάς τους, λ.χ. με γρήγορες τελωνειακές διαδικασίες, συμβατούς σιδηροδρόμους κ.α.

“Δεν πρόκειται ποτέ αυτό το λιμάνι να γίνει ουσιαστικά  αυτό που επιθυμούμε, εάν δεν τελειώσουν πολύ γρήγορα τα έργα και αν δεν αναπτυχθεί εκείνη η στρατηγική διείσδυσης στις βαλκανικές χώρες που θα το κάνει σε σχέση με τα ανταγωνιστικά του λιμάνια πραγματικά ελκυστικό για τον ιδιώτη”, επισήμανε καταλήγοντας την τοποθέτησή του ο πρόεδρος και CEO της ΟΛΘ Α.Ε.

Από το βήμα της ίδιας εκδήλωσης ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, Νίκος Ροδόπουλος, κάλεσε τους επιχειρηματίες να ενεργοποιηθούν επενδυτικά στον τομέα των μεταφορών-logistics με επίκεντρο τον ΟΛΘ και τόνισε την πίστη του ότι τον κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη θα παίξει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο διακινεί μεν λιγότερα containers από τον Πειραιά, αλλά το 50% αυτών είναι εξαγώγιμα και όχι μεταφορτώσεις όπως στον Πειραιά.

Επίσης, η προϊσταμένη του Δ’ Τμήματος Τελωνειακής Οφειλής & Ταμειακής Διαχείρισης της Διεύθυνσης Τελωνειακών Διαδικασιών της ΑΑΔΕ., Σοφία Παπαγιάννη, ανακοίνωσε ότι εντός του 2019 θα δημοπρατηθούν δύο μεγάλα έργα Πληροφορικής, που θα ολοκληρωθούν σε χρονικό ορίζοντα τριετίας: το “single window”, δηλαδή δημιουργία ηλεκτρονικών τελωνειακών υπηρεσιών μίας στάσης και νέα συστήματα πληροφορικής για τη δημιουργία ενός “Ηλεκτρονικού Περιβάλλοντος” χωρίς Χαρτί, όπως προβλέπει ο νέος Ενωσιακός Τελωνειακός Κώδικας.

LEAVE A REPLY