Με νέα δεδομένα τα βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που κατατέθηκαν στη δικαιοσύνη, ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) αναμένεται να δώσει στις 27 Φεβρουαρίου στη δημοσιότητα το πόρισμά του που θα αφορά τα αίτια του δυστυχήματος των Τεμπών. Η παρουσίαση θα γίνει στις 10.00 το πρωί στην αίθουσα Τύπου της ΕΣΗΕΑ.
Το πόρισμα
Το πόρισμα βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας πρέπει να εκδίδεται το αργότερο ένα χρόνο μετά το δυστύχημα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεδομένου ότι το έργο της διερεύνησης του ΕΟΔΑΣΑΑΜ εκκίνησε επίσημα τον Μάρτιο του 2024, είναι νομική υποχρέωση να εκδοθεί το αργότερο πριν τις 28 Φεβρουαρίου 2025. Επίσης, «το πόρισμα, το οποίο ακόμη ολοκληρώνεται, είναι ανάγκη να παρουσιαστεί άμεσα, διότι θα περιλαμβάνει σημαντικότατες και επείγουσες συστάσεις ασφαλείας, οι οποίες πρέπει να κοινοποιηθούν και να υλοποιηθούν το συντομότερο δυνατόν», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Για τη σύνταξη της έκθεσης, το συμβούλιο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και οι διερευνητές του ήλεγξαν έγγραφα χιλιάδων σελίδων και προχώρησαν σε αρκετούς επιτόπιους ελέγχους. Οι συστάσεις που απευθύνονται προς τους αρμόδιους οργανισμούς και φορείς αναμένεται να περιλαμβάνουν και παραδείγματα που αποδεικνύουν τα ζητήματα ασφάλειας τα οποία προκύπτουν από τον ελλιπή τρόπο λειτουργίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα παράδειγμα αφορά το σταθμαρχείο της Λάρισας, όπου έγινε και το μοιραίο λάθος τοποθέτησης δύο συρμών με αντίθετη κατεύθυνση στην ίδια γραμμή.
Απαντήσεις σε ερωτήματα για την τραγωδία
Σύμφωνα με πληροφορίες το πόρισμα δεν θα είναι ιδιαίτερα ευχάριστο για κανέναν από όσους αφορά. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θα αφορά μόνο τη μεγάλη πυρκαγιά που προέκυψε μετά τη σύγκρουση της επιβατικής με την εμπορική αμαξοστοιχία αργά το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου του 2023, αλλά θα αξιολογεί και τα όσα έγιναν και οδήγησαν σε αυτή η τραγωδία. Για να ολοκληρωθεί το πόρισμα του Οργανισμού χρειάστηκε αρκετός χρόνος. Ο επικεφαλής του σιδηροδρομικού σκέλους του Οργανισμού, ο νομικός Χρήστος Παπαδημητρίου, συνεργάστηκε με στελέχη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA) που ήρθαν στη χώρα μας, έπειτα από επικοινωνία της κυβέρνησης με την Κομισιόν, προκειμένου να διερευνήσουν ουσιαστικά τί πήγε λάθος εκείνο το βράδυ, αλλά και πριν από τη σύγκρουση και βεβαίως να επισημάνουν τί πρέπει να αλλάξει στον ελληνικό σιδηρόδρομο.