Thursday , 13 February 2025

Τέμπη: Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας την Κυριακή έξω από τη Βουλή, στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις – Το πόρισμα του Β. Κοκοτσάκη

Με αφορμή τα ηχητικά ντοκουμέντα που είδαν το φως της δημοσιότητας και μετά το πόρισμα του επικεφαλής των πραγματογνωμόνων Βασίλη Κοκοτσάκη ο Σύλλογος Συγγενών Θυμάτων των Τεμπών απευθύνει κάλεσμα για κινητοποιήσεις την ερχόμενη Κυριακή 26 Ιανουαρίου στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα, έξω από τη Βουλή, και σε άλλες πόλεις της χώρας όπως Λάρισα, Δράμα, Χανιά, Ηράκλειο κ.ά. Στη Θεσσαλονίκη η συγκέντρωση διαμαρτυρίας έχει προγραμματιστεί στις 12.00 το μεσημέρι στην Καμάρα. Επίσης συγκέντρωση έχει προγραμματιστεί στις 12.00 το μεσημέρι έξω από τη Βουλή. «Στο Σύνταγμα την Κυριακή, χτυπά δυνατά η καρδιά της κοινωνίας» τονίζουν στο κάλεσμα.

Η ανάρτηση του Συλλόγου
«Απαιτούμε άμεση έρευνα για την έκρηξη του παράνομου χημικού φορτίου και τη φωτιά που έκαψε ζωντανούς τους αγαπημένους μας. Θα μπορούσαμε να είμαστε όλοι μέσα στα βαγόνια – δολοφόνους. Παράλληλα απαιτούμε εξηγήσεις από τον Κωνσταντίνο Τασούλα για το θάψιμο των δικογραφιών για το έγκλημα των Τεμπών, στα συρτάρια της Βουλής», αναφέρει το κάλεσμα το οποίο κοινοποίησε η πρόεδρος του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων των Τεμπών Μαρία Καρυστιανού. Υπενθυμίζεται ότι μία ημέρα πριν από τη συγκέντρωση, το Σάββατο 25 Ιανουαρίου, είναι προγραμματισμένη στη Βουλή η πρώτη ψηφοφορία για την ανάδειξη του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Το πόρισμα Κοκοτσάκη: «Τον κόσμο τον σκότωσε η πυρκαγιά»
Δεκαεννέα μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών κατατέθηκε το συμπληρωματικό πόρισμα στον Εφέτη Ανακριτή της Λάρισας από τους συγγενείς των θυμάτων. Το πόρισμα που υπογράφεται από ομάδα πραγματογνωμόνων αναφέρει πως 30 από τα 57 θύματα των Τεμπών γλύτωσαν από τη φονική σύγκρουση, κάηκαν όμως ζωντανά από τους υδρογονάνθρακες που αναφλέγηκαν. «Έναν χρόνο τώρα, δεν διερευνήθηκε η αιτία που σκότωσε τα 30 από τα 57 θύματα, αυτούς που κάηκαν. Μετά τον Σεπτέμβριο του 2024, που είχαμε στην κατοχή μας το πραγματικό υλικό, δώσαμε και το τελικό πόρισμα στην όλη δουλειά που είχαμε κάνει και καταδεικνύει το τί συνέβη λίγο πριν και λίγο μετά το δυστύχημα. Εμείς θα συνεχίσουμε την έρευνα. Όντως είναι συγκλονιστικό. Υπάρχουν ενδοιασμοί αν η κοινή γνώμη πρέπει ή όχι να μάθει για τις τελευταίες στιγμές των θυμάτων, είναι πολύ σκληρό για τους οικείους τους. Με το μήνυμα, όμως, που έστειλαν τα παιδιά μάς βοήθησαν να καταλάβουμε τι έγινε στις τελευταίες στιγμές της ζωής τους», επεσήμανε ο κ. Β. Κοκοτσάκης. Και πρόσθεσε: «επιχειρήσαμε, και πέτυχε, χάρη στην προηγμένη τεχνολογία, από τα πραγματικά ντοκουμέντα της κάμερας που κατέγραψε τη σύγκρουση. Ο χειριστής μπόρεσε και ζούμαρε. ‘Κουμπώσαμε’ χρονικά το ηχητικό ντοκουμέντο που τα κινητά το είχαν καταγράψει από μόνα τους με την πορεία της πυρκαγιάς. Τα παιδιά δεν έγραφαν τους θορύβους, τη φωτιά και τις εκκλήσεις τους, ότι δεν έχουν οξυγόνο. (υπάρχει εφαρμογή στα κινητά που ενεργοποιείται αυτόματα σε περιπτώσεις καταστροφών).Τα παιδιά μάς είπαν. Μπορούμε να καταλάβουμε τι σημαίνει «δεν έχω αέρα, δεν έχω οξυγόνο». Μπορέσαμε και τα δέσαμε και βλέπαμε τί συνέβαινε. Βεβαιωθήκαμε ότι αυτό που καιγόταν ήταν υδρογονάνθρακες, γιατί μόνο αυτοί μπορούν να το κάνουν αυτό, μόνο τα καύσιμα. Αυτό είπαμε, αυτό καταγράψαμε, αυτό δώσαμε στον κύριο ανακριτή και επιτέλους ευελπιστούμε ότι η έρευνα θα πάει προς το σωστό σημείο. Τα καύσιμα που προκάλεσαν την έκρηξη και την πυρκαγιά τα τοποθετούμε στην κατηγορία των PDX. Eίναι διάφοροι διαλύτες που έχουν πολλές χρήσεις στη νόμιμη αγορά. Στην παράνομη αγορά χρησιμοποιούνται κυρίως ως καύσιμο που αποφέρει τεράστια κέρδη σε αυτούς που το χρησιμοποιούν για νοθεία καυσίμων. Επίσης, σε παράνομους στοιχηματικούς αγώνες, γιατί αυξάνει τη δύναμη του κινητήρα. Υπολογίζουμε την ποσότητα που αναφλέγει, βάσει της πυρόσφαιρας. Αυτή η ποσότητα που κάηκε στην ατμόσφαιρα έκαψε 140.000 κυβικά μέτρα αέρα. Έτσι υπολογίζεται σε 15 έως 20 τόνους καυσίμων συνολικά. Τον κόσμο τον σκότωσε η πυρκαγιά και οι αναφλέξεις που ακολούθησαν και όχι η σύγκρουση των τραίνων. Αυτό που θέλουν οι οικογένειες, οι εντολείς μας, είναι στο κατηγορητήριο να ενταχθεί και η μεταφορά επικινδύνων υλικών, γιατί μόνο τότε θα μπορέσουμε να ελέγξουμε και νομικά την προέλευση των καυσίμων».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *