ΤΑΙΠΕΔ: Μετά το Πάσχα οι υποπαραχωρήσεις στα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας –...

ΤΑΙΠΕΔ: Μετά το Πάσχα οι υποπαραχωρήσεις στα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας – Οι εξελίξεις σε ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ

278
SHARE

Ιδιωτικοποιήσεις συνολικύ ύψους 1,2 δισεκατ.ευρώ περιλαμβάνει το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ για το 2019 και μετά το Πάσχα θα ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για τις υποπαραχωρήσεις στα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, ενώ σύτνομα θα αρχίσει η διαδικασία και για το “Ελληνικό”, όπως γνωστοποίησε ο εκτελεστικός διευθυντής του ΤΑΙΠΕΔ, Άρης Ξενόφος, κατά τη σημερινή ομιλία του στο συνέδριο με θέμα «Η Θεσσαλονίκη πύλη ανάπτυξης για την Ευρώπη και τη Μεσόγειο», που διοργανώνει η ελληνική επιτροπή του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης μαρίνες  στο Αιγαίο και το Ιόνιο πελάγη, ιαματικές πηγές και ενεργειακά έργα, όπως η πώληση της εμπορικής δραστηριότητας της ΔΕΠΑ  και η δημιουργία υπόγειας αποθήκης φυσικού αερίου στην Καβάλα.

Στο ίδιο συνέδριο ο πρόεδρος του δ.σ. και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Σωτήριος Θεοφάνης, τόνισε ότι οι υποχρεωτικές επενδύσεις των 180 εκατ. ευρώ θα υλοποιηθούν μέχρι το τέλος του 2022, όχι επειδή είναι υποχρεωτικές βάσει της σύμβασης παραχώρησης, αλλά επειδή είναι απαραίτητες για το Λιμάνι, παρά το ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στις κρίσιμης σημασίας συνδέσεις του ΟΛΘ με το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο.

Σύντομα, ενδεχομένως και πριν το Πάσχα, η ΟΛΘ Α.Ε. εκτιμά ότι θα είναι σε θέση να προβεί και σε ανακοινώσεις για το πρώτο “dry port” (εμπορευματικό κέντρο0 που θα θέσει σε λειτουργία στα Βαλκάνια, ενώ στον ένα χρόνο που έχει αναλάβει τη διοίκηση του λιμανιού η κοινοπραξία των επενδυτών, έχει επιτευχθεί ήδη σημαντική μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης των πλοίων, καθώς, ο μέσος όρος αναμονής των πλοίων επ’ αγκύρα έχει μειωθεί στις 8,1 ώρες, έναντι 28,5 ώρες το Μάρτιο του 2018.

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Φίλιππος Τσαλίδης, προανήγγειλε πως μέσα στο 2020 η εικόνα του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα θα είναι τελείως διαφορετική από σήμερα. Την επόμενη χρονιά θα τεθεί σε λειτουργία η γραμμή υψηλών ταχυτήτων Θεσσαλονίκη-Αθήνα και η εταιρεία θα φέρει νέα τρένα σύντομα και ενδεοχμένως μέσα στο Μάϊο να αφιχθεί το πρώτο από αυτά. Προανήγγειλε επίσης νέες μεγάλες προσλήψεις σε ειδικότητες που σχετίζονται με το μεταφορικό έργο.

LEAVE A REPLY