Tuesday , 16 April 2024

Τελεσίγραφο του υπουργείου Μεταφορών προς τους ιδιοκτήτες φορτηγών να αντικαταστήσουν τα παλαιά τους οχήματα μέσα σε δύο εβδομάδες!

Του Γ. Κατσιάνη

Στο στόχαστρο των αυτοκινητιστών βρίσκεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μετά το «τελεσίγραφο» των δύο εβδομάδων για αντικατάσταση των παλαιότερων φορτηγών (κατηγορίας εκπομπών καυσαερίων) EURO III με νεότερα οχήματα κατηγορίας EURO IV.

Ειδικότερα, το άρθρο 14 του νόμου 3887/2010 έδινε προθεσμία δέκα ετών και συγκεκριμένα μέχρι και τον Ιανουάριο του 2022 στους αυτοκινητιστές να αντικαταστήσουν τα οχήματα τους με νεότερης τεχνολογίας φορτηγά.
«Μετά από παρέμβαση μας, πετύχαμε την αναστολή της εφαρμογής του νόμου, θεωρώντας ότι η ηγεσία του υπουργείου κατανόησε τις αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν στην αγορά των οδικών μεταφορών», δήλωσε στο thesseconomy.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης.

Το τελεσίγραφο της 27ης Ιουλίου

Ωστόσο, με νεότερη ανακοίνωση της η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών ορίζει νέα ημερομηνία έναρξης εφαρμογής της συγκεκριμένης ρύθμισης.

«Συγκεκριμένα, σε περίπτωση μεταβίβασης μετά τις 27 Ιουλίου 2022 άδειας ΦΔΧ που είχε εκδοθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του ν. 3887/2010, ο νέος κάτοχος υποχρεούται να αντικαταστήσει το όχημα με άλλο, νεότερης τεχνολογίας κατηγορίας εκπομπών καυσαερίων τουλάχιστον EURO IV. Από την υποχρέωση εξαιρούνται οι μεταβιβάσεις από κληρονομικά αίτια», τονίζεται μεταξύ άλλων στη σχετική ανακοίνωση.

«Χωρίς να προηγηθεί δημόσια διαβούλευση, η κυβέρνηση αιφνιδιαστικά μας ανακοινώνει ότι από τις 27 Ιουλίου και μετά τίθενται σε αχρησία τα οχήματα κατηγορίας EURO III που αποτελούν το 80% του ελληνικού στόλου των φορτηγών δημόσιας χρήσης», τόνισε ο κ. Κενανίδης.

Τι ζητούν οι ιδιοκτήτες

Όσον αφορά το κόστος που καλείται να πληρώσει ένας ιδιοκτήτης για να αντικαταστήσει το φορτηγό του, ανέρχεται στο ποσό των 150.000 ευρώ.

«Δυστυχώς, στην χώρα μας δεν έχουν δοθεί κίνητρα για την αγορά νέων οχημάτων εδώ και πάρα πολλά έτη, όπως έχει συμβεί σε άλλα κράτη-μέλη της Ε.Ε.. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Ιταλία όπου πριν 20 περίπου έτη δόθηκαν κίνητρα της τάξης των 25.000 ευρώ για την επιδότηση της απόσυρσης ενός παλαιού οχήματος, τα οποία επενδύθηκαν είτε στην αγορά νέου οχήματος, ή ακόμα και απόσυρσης των ιδιοκτητών από το επάγγελμα», σημείωσε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ.

Η Ομοσπονδία ζητά από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών να δοθεί παράταση μέχρι και το 2025 για την αντικατάσταση των παλαιότερων φορτηγών.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *