Friday , 26 April 2024

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Κάθε 1,5 ώρα δρομολόγιο στον άξονα Θεσσαλονίκη-Αθήνα από το 2020

Πιο πυκνά δρομολόγια στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη προανήγγειλε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης (φωτογραφία) με στόχο τον διπλασιασμό τους, δηλαδή να υπάρχει δρομολόγιο κάθε περίπου μιάμισι ώρα!

Ο στόχος θα είναι εφικτός εντός του πρώτου εξαμήνου του 2020 όταν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα φέρει από την Ιταλία τα πρώτα τρία (από τα επτά ή εννιά που προβλέπονται) και πλήρως ανακαινισμένα τρένα υψηλής ταχύτητας τα οποία μάλιστα θα είναι υβριδικά και θα κινούνται με ηλεκτρισμό, ντίζελ και μπαταρία. Μιλώντας σήμερα σε δημοσιογράφους στη Θεσσαλονίκη ο κ. Τσαλίδης αναφέρθηκε ακόμη στον φιλόδοξο στόχο που έχει ήδη τεθεί για τη συντόμευση της διαδρομής Θεσσαλονίκη- Αθήνα σε 2 ώρες και 55 λεπτά. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αυτό θα είναι εφικτό εφόσον εγκατασταθεί το απαραίτητο σύστημα ασφαλείας και καθαριστούν οι περιοχές κατά μήκος των γραμμών από δέντρα και κορμούς που εμποδίζουν σήμερα την απρόσκοπτη κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών ενώ παράλληλα ευθύνονται πολλές φορές για την πρόκληση ατυχημάτων.

Ανάλογη θα είναι η… τύχη και του δρομολογίου Θεσσαλονίκη -Αλεξανδρούπολη εφόσον η γραμμή συντηρηθεί. Ο χρόνος μπορεί να συντομεύσει στις 4,5 ώρες από 8,5 ώρες που είναι σήμερα για μια απόσταση μόλις 350 χλμ!

Ο κ. Τσαλίδης ανακοίνωσε ακόμη ότι εντός του 2019 θα γίνει η απορρόφηση της θυγατρικής ΕΕΣΣΤΥ, ενώ στις αρχές του 2020 θα μπει στις… ράγες επενδυτικό πρόγραμμα που θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 25 εκατ. ευρώ και θα αφορά τα μηχανοστάσια και τον εξοπλισμό τους, αλλά και την κατάρτιση του ανθρώπινου τεχνικού δυναμικού.

Επίσης αναφέρθηκε στη μη τήρηση της συμβατικής υποχρέωσης της ΓΑΙΑΟΣΕ όσον αφορά στην συντήρηση του τροχαίου υλικού. Όπως ο ίδιος εξήγησε, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ νοικιάζει από την ΓΑΙΑΟΣΕ, συνολικά 1.160 (σ.σ. οι οποίες σύντομα θα ανέλθουν σε 1200-1.250) μονάδες τροχαίου υλικού (μηχανές και βαγόνια) για τις οποίες θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί πρόγραμμα εκτεταμένης συντήρησης από τις 24/6/2016 έως τις 14/9/2017, δηλαδή πριν την ημερομηνία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάτι, όμως, δεν έγινε, καθώς η σχετική υπουργική απόφαση για την ανακατασκευή-ανάταξη των πρώτων 360 μονάδων υπογράφτηκε στις 24 Ιουνίου 2019, λίγες μέρες πριν τις εκλογές.

Η συντήρηση της πρώτης παρτίδας συντήρησης των μονάδων θα ολοκληρωθεί σε 18 μήνες, ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένει τις σχετικές αποφάσεις για τη συντήρηση και του υπόλοιπου τροχαίου υλικού που μισθώνει η εταιρεία από τη ΓΑΙΑΟΣΕ.

Ο κ. Τσαλίδης σχολίασε και το γεγονός πως μεγάλο μέρος του τροχαίου υλικού -που αποτελεί περιουσία του ελληνικού δημοσίου- βρίσκεται σε ακινησία «στο έλεος της φύσης και των ανθρώπων», καθώς καταστρέφεται από τις καιρικές συνθήκες αλλά και από αγνώστους οι οποίοι κλέβουν υλικά.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *