Thursday , 11 June 2026

Νέο “χαράτσι” για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων-Θα πληρώνουν το 15% των προληπτικών εξετάσεων σε δημόσια νοσοκομεία

Του Γ. Κατσιάνη

Ποικίλα ερωτηματικά και αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλλει “χαράτσι” στο στρατιωτικό προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων για τη διενέργεια προληπτικών διαγνωστικών εξετάσεων σε δημόσια νοσοκομεία.

Όπως αποκαλύπτει το thesseconomy.gr, το άρθρο 39 του ΦΕΚ 5195/2025 ορίζει ότι “οι στρατιωτικοί δεν υποχρεούνται σε συμμετοχή στις δαπάνες της υγειονομικής περίθαλψης στο εσωτερικό ή εξωτερικό, εκτός των οδοντοπροσθετικών εργασιών που πραγματοποιούνται στα ιδιωτικά οδοντιατρεία και των διαγνωστικών εξετάσεων που διενεργούνται σε δημόσια νοσοκομεία, νοσηλευτικά ιδρύματα νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, κοινωφελούς και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, ιδιωτικές κλινικές και εργαστήρια, στις οποίες συμμετέχουν με ποσοστό δεκαπέντε τοις εκατό (15%), καθώς και της προμήθειας φαρμάκων, στην οποία συμμετέχουν, όπως ορίζεται στο άρθρο 19 του ν. 1902/1990 (Α’138)”.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση πιλότου της Πολεμικής Αεροπορίας, ο οποίος μετά την διακομιδή του σε δημόσιο νοσοκομείο της Πάτρας, υποχρεώθηκε να πληρώσει το ποσό των 40 ευρώ για προληπτική αξονική τομογραφία.

“Πρόκειται για κατάφωρη παραβίαση του Συντάγματος (άρθρο 4 – ισότητα, και άρθρο 21 παρ. 3 – προστασία της υγείας) και για θεσμοθέτηση ενός ‘χαρατσιού’, τη στιγμή που τα στελέχη υπηρετούν υπό σκληρές συνθήκες και ήδη καταβάλλουν τις προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές στον ΕΟΠΥΥ”, τονίζει, μεταξύ άλλων σε επιστολή της προς τον υπουργό Εθνικής Άμυνας η πανελλήνια ομοσπονδία ενώσεων στρατιωτικών (ΠΟΜΕΝΣ) και ζητά την κατάργηση του μέτρου συμμετοχής 15% σε δημόσια και πανεπιστημιακά  νοσοκομεία.

Για “άδικο” μέτρο κάνει λόγο από την πλευρά του το πανελλήνιο σωματείο Ελλήνων στρατιωτικών (ΠΑΣΕΣ).

“Πόσο ηθικό είναι όταν το κοντινότερο στρατιωτικό νοσοκομείο βρίσκεται π.χ. 200 χιλιόμετρα μακριά να του ζητάμε να μεταβεί σε αυτό για προληπτικές εξετάσεις αντί ως Έλληνας πολίτης να μπορεί να εξεταστεί και σε ένα δημόσιο νοσοκομείο δωρεάν;”, αναρωτιέται στην επιστολή του προς τον υπουργό Εθνικής Άμυνας το ΠΑΣΕΣ.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η ΝΙΚΗ, η οποία με αναφορά της προς τους υπουργούς Εθνικής Άμυνας και Υγείας, ζητάει την άμεση κατάργηση της συγκεκριμένης ρύθμισης, τουλάχιστον για περιοχές όπου δεν υπάρχουν στρατιωτικές υγειονομικές δομές.

“Το κράτος οφείλει να διασφαλίζει πλήρη, δωρεάν και αξιοπρεπή πρόσβαση των στρατιωτικών στη δημόσια υγεία, χωρίς διακρίσεις και οικονομικά εμπόδια”, σημειώνει, μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση της.

Check Also

Η “καρδιά” του μπάσκετ χτυπάει τον Ιούλιο στη Βέροια

Του Γ. Κατσιάνη Ραντεβού στη Βέροια δίνουν τον Ιούλιο οι φίλοι του μπάσκετ. Ο λόγος …