Friday , 19 April 2024

Ανοδικό το 2022 για τις ελληνικές επιχειρήσεις ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας

Ανοδικά κινήθηκαν  τα μεγέθη στην αλυσίδα ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος (ΣΕΠΕΕ).

Ειδικότερα:

Ο δείκτης παραγωγής σημείωσε αύξηση 16,1% στην ένδυση και μικρή μείωση  0,7% στην κλωστοϋφαντουργία.

Σημαντική αύξηση 17,4% κατέγραψαν οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το πρώτο εννεάμηνο του 2022 και ανήλθαν σε 1,65 δισεκ. € από 1,4 δισεκ € το 2021.

Οι εξαγωγές ενδυμάτων σημείωσαν σημαντική άνοδο 20% και ανήλθαν σε 852 εκ. €.

Στην κλωστοϋφαντουργία οι εξαγωγές επίσης αυξήθηκαν κατά 29% και ανήλθαν σε 431 εκ. €. Τέλος οι εξαγωγές του πρωτογενούς τομέα, του βαμβακιού, σημείωσαν μικρή αύξηση 1,2% και ανήλθαν σε 360 εκ. €.

Στις εισαγωγές, καταγράφηκε επίσης μεγάλη αύξηση 36,7%. Η αύξηση στις εισαγωγές κλωστοϋφαντουργικών ανήλθε σε 36,7%, ενώ οι εισαγωγές ενδυμάτων αυξήθηκαν κατά 36,5% και σε αξία διαμορφώθηκαν σε 2 δισεκ. €.

Όσον αφορά την εγχώρια αγορά οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων κατέγραψαν άνοδο 23,9% στο εννεάμηνο και ανήλθαν σε αξία σε 1,85 δισεκ. €.

Ωστόσο θα πρέπει να επισημανθεί το γεγονός ότι η ισχυρή ανάπτυξη των λιανικών πωλήσεων του πρώτου τριμήνου (54%) προέκυψε λόγω της σύγκρισης με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 που τα καταστήματα για  μεγάλο διάστημα ήταν κλειστά. Συγκρίνοντας το δεύτερο τρίμηνο του 2022, η αύξηση περιορίζεται σε 23,2%, ενώ στο τρίτο τρίμηνο του έτους η αύξηση περιορίζεται ακόμη περισσότερο σε 6,7%.

Τόσο οι λιανικές πωλήσεις, όσο και οι εξαγωγές μετά το καλοκαίρι εμφανίζουν σημάδια κάμψης λόγω του πληθωρισμού που επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση ειδών μόδας σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *