Thursday , 28 March 2024

Δ. Καλπακίδης: “Το ελληνικό κόσμημα έχει αποδείξει ότι αντέχει στους δύσκολους καιρούς”

“Το 2022 πήγε εξαιρετικά καλά στο χώρο του ελληνικού κοσμήματος. Βοήθησε πολύ σε αυτό ο τουρισμός γι’ αυτό και πήγαμε κι εμείς καλά σαν κλάδος. Βέβαια τα μηνύματα που έρχονται από τη Ρόδο, το Ηράκλειο και από τη Λέσβο που έχουμε κι εκεί συλλόγους είναι ότι πουλήθηκαν κοσμήματα πολλά αλλά όχι τόσο ακριβά”, τονίζει στο thesseconomy.gr o πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών-Αργυροχρυσοχόων – Κοσμηματοπωλών – Ωρολογοποιών και πρόεδρος του συλλόγου Κοσμηματοπωλών- Ωρολογοποιών Θεσσαλονίκης Δημήτριος Καλπακίδης.
Αναφερόμενος στην τιμή του χρυσού ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας υπογράμμισε ότι «ο χρυσός βρίσκεται σε υψηλές τιμές». Και όπως είπε «χαρακτηριστικό είναι ότι στις 10 ημέρες μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία η τιμή του χρυσού είχε σκαρφαλώσει στις 62.000-63.000 το κιλό. Λογικό είναι διότι η τιμή του επηρεάζεται και διαμορφώνεται από τις γεωπολιτικές καταστάσεις. Μετά το πρώτο σοκ ξαναέπεσε στις 53.000-54.000 ευρώ το κιλό. Εξακολουθεί όμως ο χρυσός να είναι πάρα πολύ ακριβός». Ο κ. Καλπακίδης δεν παρέλειψε να θυμηθεί και τη χαμηλή τιμή του χρυσού όταν ενταχθήκαμε στην ευρωζώνη «για την ιστορία να πω ότι όταν εισήλθαμε στη ζώνη του ευρώ το 2002 ο χρυσός είχε γύρω στις 8.500 ευρώ το κιλό».

Η αγορά χρυσού
Δύσκολη υπόθεση η απόκτηση χρυσού κοσμήματος στις μέρες μας. Ο λόγος; «Το κόσμημα ως πρώτη ύλη έχει το χρυσό, το ασήμι και άλλα υλικά, όμως κυρίως το χρυσό, κι επειδή η πρώτη ύλη είναι στις 50.000-55.000 ευρώ και από την άλλη η ακρίβεια ροκανίζει το μειωμένο εισόδημα των καταναλωτών η απόκτηση ενός χρυσού κοσμήματος είναι λίγο δύσκολη στις μέρες μας. Ο Έλληνας προτιμά να αγοράσει έστω κι ένα ελαφρύτερο κόσμημα αλλά να είναι χρυσό». Στο ελληνικό κόσμημα υπάρχουν μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις “που δυστυχώς ενώ έχουμε εξαιρετικά χέρια στο σχέδιο, εξαιρετικές δυνατότητες καλλιτεχνική σύλληψη δεν έχουμε το brand να ανταγωνιστούμε” εξηγεί ο κ. Καλπακίδης. Προσθέτει :”αυτό που θέλουμε από την πολιτεία είναι να βοηθήσει ώστε να συμβάλλουμε όχι μεμονωμένα αλλά γενικά ώστε το ελληνικό κόσμημα να αναδειχθεί και να αναγνωριστεί. Παρόλα αυτά το ελληνικό κόσμημα έχει αποδείξει ότι αντέχει στους δύσκολους καιρούς. Παλαιότερα το 50% της ελληνικής παραγωγής κοσμημάτων διοχετευόταν στο εξωτερικό μέσω του τουρισμού”, υποστηρίζει ο πρόεδρος κοσμηματοπωλών Θεσσαλονίκης .

Η… εποχή των ενεχυροδανειστηρίων

“Γενικά ο Έλληνας δεν πουλά εύκολα το χρυσό, τα κοσμήματά του. Είναι δεμένος με αυτά τα αντικείμενα λόγω παράδοσης, λόγω εθίμων και δύσκολα θα φτάσει να τα ρευστοποιήσει” επισημαίνει ο κ. Καλπακίδης. Και προσθέτει “θα είναι η τελευταία έσχατη λύση αυτή. Η εποχή των μνημονίων και η άσχημη οικονομική κατάσταση επιχειρήσεων στον ιδιωτικό τομέα, διάφορες οικονομικές προσωπικές υποχρεώσεις βοήθησε στο να ανοίξουν μικρά ιδιωτικά ενεχυροδανειστήρια την εποχή εκείνη. Ανάγκασε πολύ κόσμο να ρευστοποιήσει το χρυσό που είχε στην κατοχή του. Τότε αναδείχτηκε ότι το κόσμημα είχε μια άλλη παλιότερη ιδιότητα. Απέδειξε ότι αποτελεί και οικονομικό στοιχείο. Έτσι ο Έλληνας αναγκάστηκε να ρευστοποιήσει εκείνη την εποχή κοσμήματα, αφού πιστεύω πρώτα ξόδεψε για τις ανάγκες του ότι είχε σε ρευστό. Στις μέρες μας έχουν περιοριστεί πάρα πολύ αυτά τα φαινόμενα αυτό δείχνει κι ότι η οικονομία σε κάποιο ανακάμπτει. Εμείς δημιουργούμε κοσμήματα και μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι μέσα στο σύλλογο της Θεσσαλονίκης δεν υπήρχε κανένας που να κάνει αυτή τη δουλειά.Τα ενεχυροδανειστήρια επανήλθαν στην κατάσταση που υπήρχαν πριν την εποχή των μνημονίων.Πάντοτε υπήρχαν αυτά. Και λειτουργούν και νόμιμα αρκεί να λειτουργούν με όσα προβλέπει η νομοθεσία”, εξηγεί ο κ. Καλπακίδης.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *