Thursday , 28 March 2024

Ευρωπαϊκό Ταμείο Έκτακτης Ανάγκης για τον τουριστικό κλάδο ζητά το ΚΕ.Π.ΚΑ

Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών και όλες οι Eνώσεις Kαταναλωτών-μέλη της BEUC – Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών δέχονται πολλά παράπονα καταναλωτών ότι τα δικαιώματά τους, ως ταξιδιώτες, υποβαθμίζονται.

Σύμφωνα με το ΚΕ.Π.ΚΑ η τουριστική βιομηχανία χρησιμοποιεί αρκετές παραπλανητικές πρακτικές, έτσι ώστε να αποφύγει να αποζημιώσει τους καταναλωτές, για υπηρεσίες, που δεν έχουν λάβει, όπως ακυρωμένες πτήσεις, ακυρωμένα οργανωμένα ταξίδια κ.λπ. Αρκετά κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εισάγουν, τώρα, μέτρα, για να αναγκάσουν τους καταναλωτές να δεχτούν κουπόνια, για τα ακυρωμένα ταξίδια τους, αντί να επιτρέψουν στους επιβάτες, να ζητήσουν άμεση αποζημίωση. 

Οι ευρωπαϊκοί κανόνες, για το θέμα αυτό, είναι ξεκάθαροι: οι καταναλωτές δικαιούνται αποζημίωση, εάν το οργανωμένο ταξίδι τους, η πτήση τους, ή το ταξίδι τους με το τρένο ακυρωθούν, χωρίς να ευθύνονται οι ίδιοι. Οι καταστάσεις κρίσης πρέπει να σηματοδοτούν ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών. Δεν πρέπει να αποτελούν ευκαιρία για να ξεφορτωθούμε τα δικαιώματα των καταναλωτών, επιτρέποντας, σε κάποιες εταιρίες, να βάλουν βαθιά το χέρι τους, στις τσέπες των καταναλωτών.

Οι Ενώσεις Καταναλωτών αναγνωρίζουν την τεράστια οικονομική πίεση πάνω στη βιομηχανία του τουρισμού, λόγω της κρίσης του κορωνοϊού. Όμως, για να υποστηριχθούν και η βιομηχανία τουρισμού και οι καταναλωτές, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. πρέπει να εργασθούν μαζί, ώστε να βρουν λύσεις, ισορροπημένες και για τους δύο. “Δεν είναι δυνατό το δικαίωμα των καταναλωτών, σε αποζημίωση να μετατρέπεται, σε άτοκο δάνειο, από τις τσέπες των καταναλωτών, στη βιομηχανία τουρισμού. To ΚΕ.Π.ΚΑ ζητά ένα Ευρωπαϊκό Ταμείο Έκτακτης Ανάγκης, για τον τουριστικό κλάδο, που θα καλύπτει τα αιτήματα αποζημίωσης και θα προστατεύει τους καταναλωτές, σε περίπτωση που ο ταξιδιωτικός πράκτορας πτωχεύσει” επισημαίνει το ΚΕ.Π.ΚΑ.

Είναι απαράδεκτο, όπως τονίζει, να εξαναγκάζονται οι καταναλωτές να δεχτούν κουπόνια αντί για χρηματική αποζημίωση. Ακόμα και αν υπάρξει προστασία από χρεωκοπία, τα κουπόνια δεν αποτελούν λύση, γιατί οι άνθρωποι δεν μπορούν πλέον να ταξιδεύουν. Ούτε η αναβολή της αποζημίωσης αποτελεί καλή λύση γιατί μερικοί μήνες δεν είναι αρκετοί, για να βοηθήσουν την τουριστική βιομηχανία να ανακάμψει.

Τέλος, όπως επισημαίνει το ΚΕ.Π.ΚΑ “πρέπει να έχουμε υπόψη ότι εάν θέλουμε οι καταναλωτές να αρχίσουν να «κλείνουν» ξανά ταξίδια, στο κοντινό μέλλον, για να βοηθήσουν τον κλάδο του τουρισμού να βγει, από τις οικονομικές δυσκολίες, πρέπει να είναι σίγουροι, ότι σε περίπτωση, δεύτερου κύματος κορωνοϊού, θα είναι προστατευμένοι και δε θα χάσουν τα χρήματά τους”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *